In duelul cu Lidl, Carrefour mizează pe o nouă marcă proprie: Produits Libres
Carrefour îşi doreşte o felie tot mai consistentă din vânzările de mărci proprii, care au ajuns să reprezinte 15% din vânzările din comerţul alimentar. Pentru aceasta, grupul francez a decis să mizeze pe marca proprie Produits Libres. Retailerul francez va scoate de pe rafturile sale marca Carrefour Discount, aceasta nefiind prima decizie în ce priveşte renunţarea la o marcă proprie. n urmă cu câţiva ani Carrefour a abandonat un alt proiect de susţinere a unei mărci proprii, Nr. 1. Decizia retailerului francez se referă la întreaga sa reţea, nu numai la magazinele din România. Reprezentanţii Carrefour nu au dorit să comenteze pe marginea acestui subiect.
Carrefour Discount a fost lansat în 2009 pentru o întreagă gamă de produse proprii ale retailerului, dar comerciantul francez doreşte să-şi construiască o nouă strategie axată pe produse <fără nume>, un concept câştigător în urmă cu trei decenii, când retailerul promitea cel mai bun preţ de pe piaţă la aceeaşi calitate – Sans nom. Aussi bons. Moins cheres.
Produsele marcă proprie, al căror principal atribut este preţul cu până la 20% mai mic faţă de produsele similare de marcă, câştigă tot mai mult teren şi în România, ajungând anul trecut la o pondere de 15% din piaţa de retail. astfel, valoarea totală a vânzărilor de mărci proprii în retailul alimentar a ajuns la 2,6 miliarde de euro. Potrivit datelor Consiliului Concurenţei, valoarea pieţei de retail a fost anul trecut de 17,2 miliarde de euro.
"Cota de piaţă a mărcilor private în prima jumătate a anului 2013 reprezintă 15% din piaţa locală de FMCG, dublu faţă de 2010. Discounterii şi hipermarketurile înregistrează cele mai mari vânzări de mărci private, iar categoriile cu cea mai bună dinamică sunt lactatele şi dulciurile", a declarat Raluca Răschip, consumer goods & retail director GfK Romania
Mărcile private sunt cumpărate în principal de la discounteri (40%) şi de la hipermarketuri (32%). De altfel, mărcile private deţin şi cea mai mare pondere gamele de produse ale magazinele cu profil discount, respectiv de 80% în cazul Lidl, 20% în cazul Penny Market şi 18% în cazul Kaufland. În cazul hipermarketurilor, ponderea mărcilor private este de 13% la Carrefour şi de 6% la Auchan.
n timp ce discounterii şi-au construit afacerile mizând pe mărci proprii, hipermarketurile adoptă mai greu acest model.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro