Cel mai tanar strateg din telecomul romanesc
La nici 33 de ani, Ovidiu Ghiman este deja pentru a doua oara intr-o pozitie-cheie in conducerea unui operator de telecomunicatii. Cum arata strategia Romtelecom prin ochii celui mai tanar director de strategie si dezvoltare a afacerii din telecomul romanesc?
Daca as fi stiut ca voi fi fotografiat, m-as fi imbracat intr-o camasa de alta culoare", incepe Ovidiu Ghiman, directorul de strategie si dezvoltare a afacerii al Romtelecom, o discutie cu BUSINESS Magazin. Remarca lui n-are insa prea mult de-a face cu faptul ca nu ar iesi bine in poza fara o pata de culoare, ci mai degraba cu imaginea pe care incearca sa o transmita despre Romtelecom, un elefant care trebuie sa danseze, dupa cum spunea nu de mult Yorgos Ioannidis, seful operatorului.
In ultimul an, de cand a facut mutarea catre Romtelecom, lasand in spate 12 ani de activitate in cadrul competitorului RCS&RDS, misiunea lui Ghiman a fost cat se poate de clara: sa deseneze si sa adapteze strategia companiei la noul concept, gandind in acelasi timp produse si servicii complet noi, si sa incerce agresiv sa creasca acoperirea, in incercarea de a castiga cota de piata pentru TV si broadband. "Compania a devenit flexibila si adaptabila, unele lucruri pot sa fie construite de la zero asa incat sa fie completat setul de instrumente de care Romtelecom are nevoie pentru a concura cu absolut orice jucator din piata", spune el.
Ghiman a fost, spre exemplu, cel care s-a ocupat de perfectarea preluarii NewCom, operator creat prin achizitia si integrarea a peste 50 de companii de telecom, care detinea reteaua in peste 100 de localitati si numara in total aproximativ 70.000 de clienti. A fost o decizie care a plasat Romtelecom pe locul al patrulea in randul furnizorilor de servicii de cablu TV de pe piata, dupa RCS&RDS, UPC si DCS, patru ani dupa ce renuntase la aceasta linie de business pentru "a se concentra pe serviciile de voce", prin vanzarea retelelor catre actualul UPC Romania. Acum, operatorul a platit o suma de ordinul milioanelor de euro pentru a reintra pe aceasta piata, valoare care nu a fost confirmata si despre care exista un singur indiciu intr-un document al Bancii Transilvania, unde se vorbeste despre 6,33 milioane de dolari (4,69 milioane de euro).
Cititi articolul integral in editia tiparita a revistei BUSINESS Magazin.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro