Povestea noului şef al British American Tobacco România

Autor: Ioana Mihai Postat la 10 martie 2012 2045 afişări

Numită la conducerea British American Tobacco România, Gemma Webb nu este numai noul director general al celei mai mari companii din industria bunurilor de larg consum, ci şi prima femeie ajunsă la cârma unui producător local de ţigarete.

"Am fost foarte bucuroasă să accept acest post. România este o ţară în care orice director general şi-ar dori foarte mult să lucreze", declară pentru BUSINESS Magazin Gemma Webb, noul director general al British American Tobacco România (BAT), cea mai mare companie din domeniul bunurilor de larg consum. Motivul esenţial pentru care orice executiv din cadrul multinaţionalei îşi doreşte să conducă filiala locală ţine de faptul că "România este una dintre cele mai performante pieţe pentru British American Tobacco", spune Webb, care îi succede în funcţie lui David Waterfield.

Cota de piaţă a companiei pe plan local, care a depăşit anul trecut 50% atât în valoare, cât şi în volum, este mai mare decât feliile deţinute de principalii săi competitori, Philip Morris România (PMI), care are în portofoliu mărci precum Marlboro, L&M sau Virginia Slims, şi Japan Tobacco International România (JTI), care fabrică Winston, Camel şi Winchester. Pe parcursul ultimului deceniu, an după an, fiecare dintre directorii generali care s-au perindat la cârma BAT au bifat recorduri şi au fost apoi promovaţi. Predecesorii lui David Waterfield - Bart Maas şi, anterior, Paul Ogborn - au avut mandate neobişnuit de scurte pentru o poziţie de acest nivel, de circa un an fiecare, păşind rapid către niveluri superioare.

În prezent compania are o poziţie solidă în piaţă, astfel încât mandatul Gemmei Webb s-ar putea dovedi ceva mai dificil, asta dacă va vrea să crească cota de piaţă. La începutul mandatului, orice manager are un obiectiv, iar Webb punctează că al său este "foarte clar" şi se referă la "păstrarea şi mărirea potenţialului de creştere a companiei, lupta împotriva contrabandei, cu o echipă locală puternică şi dedicată".

Noul director general al BAT lucrează în cadrul companiei de 11 ani, ocupând anterior poziţia de trade marketing & distribution manager pe Europa de Vest, fiind numită la scurt timp general manager pentru Marea Britanie & Irlanda. Înainte de treptele parcurse în cadrul producătorului de ţigarete, Gemma Webb a lucrat în cadrul unei companii producătoare de substanţe chimice în Germania.

Instalată de numai câteva luni în fotoliul de conducere, în birourile din Bucharest Business Park, la mai puţin de o oră distanţă de fabrica pe care compania o are la Ploieşti, noul manager are conturată o imagine clară despre afacerea din această ţară. Chiar ea admite că "provocarea în România constă în însăşi poziţia de lider pe care compania o deţine. Nu e rău să fii numărul unu, dar pentru a menţine această poziţie efortul este considerabil". Pe de altă parte, la fel de dificil de susţinut părea şi ritmul de creştere a afacerilor şi pentru predecesorul său, David Waterfield, care a fost în ultimii trei ani director al zonei de sud-est a Europei. Altfel spus, mai multe filiale din zonă - Bulgaria, Serbia, Kosovo, Albania şi Muntenegru - au fost coordonate din birourile de la Bucureşti, dar acum compania s-a reorganizat, iar managerii din capitala românească nu mai au responsabilităţi la nivel de regiune. La venirea în România, David Waterfield declara în primul său interviu, acordat tot pentru BUSINESS Magazin, că un director general îşi poate vedea roadele strategiilor pe care le aplică abia după circa un an de la preluarea funcţiei. În 2009 compania avea o cotă de piaţă de circa 45% şi în mai puţin de trei ani a câştigat alte opt puncte procentuale. Aşa că, şi pe parcursul ultimilor ani, pe harta lumii din birourile centrale ale companiei mamă s-au afişat în conturul României doar steguleţe verzi (ce indică performanţe bune).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/povestea-noului-sef-al-british-american-tobacco-romania-9383350
9383350
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.