Reteta proprietarului Blue Air pentru afaceri de jumatate de miliard de euro
2010 va fi un alt fel de “an zero” pentru afacerile lui Nelu Iordache. Dupa aproape 20 de ani de cand a intrat in afaceri, isi va uni toate firmele intr-un holding pe care il va inregistra in afara tarii si va incepe o serie de proiecte noi. Daca totul va merge ca la carte, rulajul holdingului ar putea depasi in acest an 600 de milioane de euro.
De fapt, putine dintre companiile lui Nelu Iordache sunt profitabile. Cel mai important furnizor de bani gheata pentru dezvoltare este Romstrade. Altfel, companiile mai mici - agentiile de turism, de inchiriere de masini sau alte servicii au ca principal scop acoperirea propriilor cheltuieli. Dar afacerile de baza ale grupului aduc profit. Chiar si Blue Air a inregistrat anul trecut un profit net "foarte mic", la o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro. Cum spune zambind Racaru: "Cu Blue Air e greu, dar e bine". E rau ca pretul combustibilului inca e destul de mare si e rau ca piata de aviatie a scazut cu 30% in ultimul an. Dar e bine ca Blue Air se afla in mijlocul unui plan de dezvoltare destul de ambitios.
"2010 este anul de internationalizare pentru Blue Air", spune Racaru. Este mandru de anuntul acesta, un anunt mare pentru o companie aeriana din Romania. Practic, este pentru prima oara cand o companie aeriana romaneasca isi stabileste o baza in afara tarii. Blue Air va duce din vara un avion la baza din Cipru si va zbura de acolo catre trei destinatii (Milano, Viena si Varsovia). Compania a facut primul pas catre a deveni o companie europeana anul trecut, cand a initiat zborul Bruxelles-Londra. Proiectul pilot nu a mers si zborul a fost inchis, dar pentru 2010 au fost programate alte zboruri care nu au ca punct de plecare o baza a Blue Air (Bucuresti, Bacau, Sibiu sau Larnaca): Bergamo-Napoli, Salonic-Londra si Paphos-Salonic.
Dupa cum spune Racaru, ar cam fi momentul sa se si vada rezultatele: "Blue Air a luptat mult pentru notorietate in Europa si speram ca din acest an sa vedem roadele".
Blue Air mai are insa un plan pentru 2010 care il indeparteaza din ce in ce mai mult de modelul low-cost, model pe care l-a avut la baza atunci cand s-a lansat. Modelul low-cost presupune operarea zborurilor cu un singur tip de aeronava, ceea ce scade destul de mult costurile. Blue Air a operat pana acum doar cu avioane Boeing 437 (acum zboara cu 12 astfel de avioane), dar din acest an va incepe sa opereze si cu SAAB-uri 340. Aeronavele de dimensiuni mici si medii sunt principalul atu al companiilor regionale (Carpatair opereaza aeronave SAAB si Fokker), deoarece le da multa flexibilitate. "Pentru a fi competitivi pe intern si regional, trebuie sa fim foarte flexibili si nu cred ca asta ne va creste costurile, ci dimpotriva", estimeaza Racaru.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro