Apetitul românilor pentru vacanţe creşte: agenţia de turism Fly Go, afaceri de 40 de milioane de euro în 2017

Autor: Florin Casota Postat la 24 mai 2018 204 afişări

Agenţia de turism online Fly Go, fondată în 2005, a vândut anul trecut peste 200.000 de bilete de avion, atingând o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro

Apetitul românilor pentru vacanţe creşte: agenţia de turism Fly Go, afaceri de 40 de milioane de euro în 2017

Intrarea pe piaţa locală a mai multor operatori de transport aerian şi creşterea numărului de destingaţii de vacanţă din oferta lor a crescut apetitul românilor pentru vacanţe. Drept urmare, veniturile agenţiei de turism Fly Go au crescut de 30 de milioane de euro în 2016 la 40 de milioane anul trecut. 

Compania a crescut într-un ritm accelerat în ultimii ani, iar din 2013 până în 2016 veniturile companiei au crescut cu 236%, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Pentru anul acesta, Stefano Iervolino, fondatorul şi CEO-ul Fly Go, vrea să menţină cifra de afacere a companiei, motivând că este nevoie să pună la punct anumite aspecte operaţionale. "Gândiţi-vă că la început vindeam 10 bilete pe lună, iar acum vindem şi 1000 de bilete pe zi. Numai partea de contabilitate devine mai complicată".

Pentru a face faţă creşterii companiei, dar şi pretenţiilor clienţilor, Fly Go are bugetat 1,5 milioane de euro pentru investiţii în infrastructura tehnologică. "Dacă în trecut din 1000 de clickuri 800 veneau din desktop, acum lucrurile s-au inversat şi nu este foarte uşor să-ţi rezervi o călătorie doar de pe mobile. Noi vrem să uşurăm acest proces, să-l facem mai accesibil pentru clienţii noştri", spune Iervolino.

În prezent, compania activează pe trei pieţe: România, Spania şi Italia. Pentru 2018 compania are de gând să se extindă şi în alte pieţe precum Anglia, ţările nordice şi i-au în calcul şi Statele Unite. Întrebat care e marja de profit a companiei, Stefano Iervolino spune că este destul de mică, precizând un câştig de 15 euro la bilet "bani cu care apoi trebuie să plăteşti publicitate, promovare etc De aceea este foarte important să ai un volum mare". Potrivit datelor disponibile, în 2016, la o cifră de afaceri de 138 de milioane de lei Fly Go a avut un profit de doar 88,558 de lei.

Clienţii agenţiei alocă un buget de vacanţă de 900-1200 de euro şi mai alocă în 500 de euro pentru servicii extra precum tur ghidat, plimbări cu biciclete etc. 7 din 10 turişti români aleg sejururi de vară de minimum 7 zile şi aleg preponderent să meargă în Sardinia, Lefkada, Zakintos sau Spania. De asemenea, în medie, turiştii merg ăn două concedii pe vară. În plus, aceştia sunt dispuşi să plătească pentru confort sporit, alegând cazare în unităţi hoteliere mari.

"Ne aşteptăm ca bugetul turiştilor români pentru vacanţele de vară să continue să crească pe măsură ce operatorii de servicii turistice şi aeriene vor introduce şi vor promova pe piaţa din România noi destingaţii, crescând, în acelaşi timp, calitatea serviciilor şi numărul de beneficii pe care le oferă", adaugă Stefano Iervolino. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.