Cainii vanzarilor
Blair Singer e de parere ca departamentul de vanzari al unei companii este asemenea unui teren pe care sunt dresati cainii, corcituri si dulai de rasa pura.
Blair Singer e de parere ca departamentul de vanzari al unei companii este asemenea unui teren pe care sunt dresati cainii, corcituri si dulai de rasa pura.
Oricat ne-am straduit, nu am putut gasi o sintagma mai potrivita si mai percutanta pentru titlul acestui articol decat insusi titlul cartii pe care o comenteaza. Robert Kiyosaki, coordonator al seriei "Consilierii Tatalui Bogat" (si autor al celui dintai volum al ei, recenzat si in paginile revistei noastre), aduce, in prefata, cateva lamuriri asupra starii de gratie care l-a vizitat pe Blair Singer, in clipa cand a imaginat formula "cainii vanzarilor".
Se aflau impreuna, pe vremea cand lucrau ca agenti comerciali, si stateau intr-o sala de conferinta alaturi de tot felul de agenti de vanzari. Radeau si glumeau, gandindu-se la varietatea de personaje care se afla in acea incapere cand, deodata, Blair a facut urmatorul comentariu: "Sa incerci sa instruiesti o incapere plina de agenti comerciali este mai cumplit decat sa incerci sa dresezi o incapere ticsita de caini". Atunci, istoriseste Kiyosaki, a fost lansata ideea ca departamentul de vanzari al unei companii este asemenea unui teren pe care sunt dresati cainii, corcituri si dulai de rasa pura.
Comparatia a fost dusa mai departe si exploatata in toate resorturile ei, desi, cum insusi autorul marturiseste, e posibil ca multa lume sa considere asemanarea dintre agentii comerciali si caini extrem de jignitoare. Judecand lucrurile cu calm si umor, trebuie insa sa ne dam batuti in fata unor evidente linistitoare: Cine este cel mai bun prieten al omului? Care este cel mai fidel animal de casa pe care l-ati putea avea? Cine are puterea sa ignore neplacerile si sa se intoarca pentru a cere mai mult?
Cum raspunsul la toate aceste intrebari este, evident, "cainele", sa trecem peste nuantele iritante ale comparatiei si sa urmam demonstratia lui Blair Singer dar si foarte convingatoarea lui lectie despre izbanda in domeniul vanzarilor.
Cheia succesului nu consta in a incerca sa copiati trasaturile altora, ci in a invata sa valorificati propriile talente unice, pe care le puteti identifica in trasaturile catorva (cinci, de fapt) rase canine: Pit Bull (tenace, iubitor al provocarilor), Pudel (sofisticat, care pricepe importanta primei impresii, a marketingului personal), Retriever (care nu se repede niciodata la clientul potential, insa se gudura pe langa el), Chihuahua (dornic de cunostinte noi) sau Basset Hound (care progreseaza in ritmul lui, ia urma prazii si merge pana la capat).
Trecand peste aceasta incercare, amuzanta si convingatoare pana la un punct, trebuie sa retinem ideile serioase care se tes in fiecare capitol al cartii si care dezvolta cateva principii fundamentale: pentru ne imbunatati performanta in materie de vanzari este nevoie sa ne dezvoltam abilitatile de comunicare; fie ca suntem sau nu angrenati in domeniul vanzarilor, acestea ocupa un loc covarsitor in vietile noastre; daca vom ajunge sa stapanim arta vanzarii, drumul catre postura de patron sau de investitor va fi mult mai usor, pentru ca astfel ni se va ivi ocazia de a strange venituri considerabile din comisioane, din drepturi de autor si din prime; un om care vinde poate castiga mult mai mult decat cineva care este constrans sa accepte un cec de plata fix; in loc sa cersiti o marire de salariu, fiind la mila cuiva, puteti pur si simplu sa iesiti pe teren si astfel sa vindeti mai mult.
Blair Singer, CaInii vanzarilor, Editura Amaltea, BucureSti 2005
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro