De 100 de ori Evrika!

Postat la 09 mai 2006 1 afişăre

Daca ne-am imagina, precum in benzile desenate, ca fiecare noua idee umana se poate traduce grafic printr-un beculet aprins deasupra capului unui personaj, lumea noastra ar fi asemenea unui carusel in noapte, cu straluciri colorate si scanteieri neobosite.

Daca ne-am imagina, precum in benzile desenate, ca fiecare noua idee umana se poate traduce grafic printr-un beculet aprins deasupra capului unui personaj, lumea noastra ar fi asemenea unui carusel in noapte, cu straluciri colorate si scanteieri neobosite.

 

Care dintre aceste semnale luminoase merita insa sa fie pastrate in memoria istoriei, cate dintre ele chiar au schimbat soarta oamenilor? Cum poti stabili care sunt cele mai importante, atata vreme cat "lumina unei idei" e doar o metafora, iar alte unitati de masura, concrete, ne lipsesc? E intrebarea pe care si-o pune autorul volumului la care ne referim azi, Ken Langdon. In ciuda dificultatii de a opera o asemenea selectie, fie si din campul mai restrans al ideilor ce vizeaza afacerile, el a izbutit, totusi, sa stranga 100 dintre cele mai valoroase asemenea idei, potrivit unor criterii solide, care nu lasa nici un amanunt la voia intamplarii. Planificate sau nu, incredibil de simple, dar cu urmari uriase (vezi ideea care poarta numarul de ordine 57 a lui Laszlo Biro, inventatorul pixului cu bila), sau extrem de complicate si care nu au avut imediat o rasplata financiara (vezi ideea 22, Eurotunelul de sub Canalul Manecii), ideile adunate de Langdon au ca factor comun "succesul". Desi acesta din urma este, in intelegerea autorului, mult mai vast decat simplul castig financiar, marile idei de afaceri au dus la recompense gigantice pentru inovatori si actionari. Nu de alta, dar atunci cand examinam ideile sclipitoare din lumea afacerilor, vom remarca faptul ca aproape toate au trebuit sa fie vandute cuiva.

 

Ceea ce, pe de alta parte, a condus la nevoia consemnarii, in acest top 100, a marilor idei de vanzare, de la experienta "door to door" la vanzarile pe Internet. Un spatiu consistent este alocat ideilor din domeniul tehnologiei, de la Microsoft (ideea 50) la telefonul mobil (ideea 96). In acest context, trebuie precizat insa ca subiectul "inventiilor in sine" a fost evitat, pentru ca interesul autorului a fost focalizat pe inventiile care au generat idei de afaceri, din care actualii manageri sa poata invata. Au ajuns in randul "celor mai" zece strategii de tip abtibild (concept potrivit caruia orice afacere trebuie sa fie capabila sa-si rezume in cateva cuvinte directia, scopul si strategia - vezi BMW, Ikea, Virgin, Honda, Body Shop, Volvo etc.), patru licente pentru tiparirea banilor, cinci modalitati de a castiga la bursa, patru moduri de a deveni multimilionar (sic!) pe Internet, patru brese realizate de publicitate (corectarea unui mit - Kellogg’s, dozele duble - Alka Seltzer, atacarea unui adversar mai puternic - Knorr, "daca logica nu convinge, apelati la coarda sensibila" - British Telecom).

 

In sfarsit, puteti afla (cu argumente si atenta descriptie istorica a fenomenului) care au fost cele mai reusite cinci branduri din toate timpurile si care sunt, in opinia autorului, cei mai geniali sase ganditori in materie de management. Un sumar apetisant pentru amatorii de informatii, dar si pentru cei care vor sa-si ia zborul, intr-o afacere, cu propriile aripi, pentru ca, nu-i asa?, ideile noi nasc idei noi.

 

Ken Langdon, Cele mai reusite 100 idei de afaceri din toate timpurile,

Editura Meteor Press, Bucuresti, 2006

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
De 100 de ori Evrika!
/arta-si-societate/de-100-de-ori-evrika-1005843
1005843
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.