FASHION: Tonuri de Negrau
Despre Dorin Negrau se poate spune ca este o figura atipica, pana si pentru atat de atipica breasla a creatorilor de moda. Nu-i plac petrecerile mondene, nu se afiseaza alaturi de vedete si nu e vanat de revistele de scandal. In schimb, da tonul in moda. Si o face prezentandu-si colectia de vara 2006 cu doua sezoane in avans, intr-o premiera absoluta pentru Romania.
Despre Dorin Negrau se poate spune ca este o figura atipica, pana si pentru atat de atipica breasla a creatorilor de moda. Nu-i plac petrecerile mondene, nu se afiseaza alaturi de vedete si nu e vanat de revistele de scandal. In schimb, da tonul in moda. Si o face prezentandu-si colectia de vara 2006 cu doua sezoane in avans, intr-o premiera absoluta pentru
Convins ca si provincia impropriu spus, "handicapul" lingvistic al termenului e evident in acest caz - are un cuvant greu de spus in moda romaneasca, Dorin Negrau si-a propus, printre altele, sa inaugureze, in februarie 2006, la
"In Bucuresti deja exista un asemenea show-room si o sa mai deschid si eu unul, dar de-abia dupa cel din Cluj. Merg pe conceptul ca cel care are curajul sa deschida un drum va prinde o bucata mai mare din cascaval. Tocmai de aceea vreau sa fiu primul designer care-si deschide un show-room in provincie", adauga el. Iar inainte de a-si pune acest proiect in aplicare, el isi va mai trece in "portofoliu" o premiera nationala - prima prezentare a unei colectii cu doua sezoane in avans, dupa "canoanele" marilor case de moda ale lumii. Un eveniment care va avea loc in 26 noiembrie, la Teatrul National Bucuresti, in cadrul Galei Wella.
Povestea lui si, implicit, a acestei colectii, incepe, insa, cu mult timp in urma. Primele haine le-a croit in studentie, pentru a mai scoate cativa bani de buzunar. "Eram student la Arte si Design, la Cluj, iar de moda m-am apucat din lipsa de ocupatie. Banii au inceput sa iasa inca de atunci, din 1992", povesteste el. Nu i-a luat prea mult timp sa-si dea seama ca ar putea sa-si transforme hobby-ul intr-o afacere profitabila, reusind, inca din 1995, sa se lanseze la nivel national. Tot in acea perioada a invatat ca nimic nu este mai capricios decat moda, motiv pentru care a pus pe picioare si o varianta de "back-up", investind in domeniul farmaceutic. "Multi cred ca imi sustin pasiunea pentru moda din banii pe care-i fac din cealalta afacere, dar este exact invers: moda mi-a dat sansa sa investesc in altceva. Am avut norocul sa aleg un domeniu care, in timp, s-a dovedit foarte profitabil", explica Negrau.
Dupa o pauza de trei ani timp in care, o marturiseste chiar el, si-a dorit sa fuga cat mai departe de lumea modei, "in care exista mai multe invidii decat oriunde altundeva" revenit la inceputul lui 2000, cu forte proaspete. A inceput atunci sa-si vanda produsele in toate orasele importante din
Pasul urmator a venit de la sine: si-a restrans aria de interes la doar cateva orase -
Ce inseamna un brand in domeniul modei? "Poti spune ca ai creat un brand cand clientul iti recunoaste produsele dupa stilul croielii, fara sa se uite la eticheta", explica Negrau. E posibil asa ceva in
La mijlocul lunii septembrie, Dorin Negrau si-a prezentat colectia de iarna, pentru care a folosit predominant tesaturi din bumbac si catifea materialul vedeta al sezonului. Si incaltamintea a fost creatie proprie, pantofii si cizmele fiind realizate la un atelier din Bucuresti. "Eu lucrez numai cu asemenea ateliere (pe care italienii le numesc, foarte tehnic, laboratoare), specializate pe un anumit produs. Pielea, de exemplu, o lucrez la Gherla, iar blana de vulpe, la
Iar daca vreti sa aflati mai multe, doamnelor si domnisoarelor, imbracati-va paltonul, puneti-va si un fular, si mergeti pe 26 noiembrie, la Teatrul National, sa vedeti ce rochite veti purta in vara lui 2006.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro