Fiindca asa a zis doctorul

Postat la 06 februarie 2007 1 afişăre

De cativa ani se poarta dermatocosmeticele - produse aflate undeva la granita dintre tratamente medicale dermatologice si produse cosmetice. Vandute de obicei in farmacii si prescrise de medicii dermatologi, cremele si lotiunile in chestiune formeaza o nisa de piata in plina dezvoltare, inclusiv in Romania.

De cativa ani se poarta dermatocosmeticele - produse aflate undeva la granita dintre tratamente medicale dermatologice si produse cosmetice. Vandute de obicei in farmacii si prescrise de medicii dermatologi, cremele si lotiunile in chestiune formeaza o nisa de piata in plina dezvoltare, inclusiv in Romania.

 

Ingredientul comun dermatocosmeticelor este apa termala cu proprietati terapeutice recunoscute, din surse ca Avcne, Vichy, Karlovy Vary sau Bath. Europenii au transformat respectivele statiuni balneare in adevarate locuri de pelerinaj, care in fiecare an atrag milioane de vizitatori amatori de tratamente naturale, iar oricine a citit romanele lui Maupassant sau Jane Austen stie ca francezii si englezii secolelor al XVIII-lea si al XIX-lea isi ameliorau sanatatea si aspectul fizic cu ajutorul apelor termale.

 

In ultimii ani, preferintele unor vedete precum Hilary Swank sau Cameron Diaz pentru astfel de remedii au crescut interesul publicului pentru dermatocosmetice. In 2005, vanzarile globale de dermatocosmetice au depasit un miliard de euro, iar specialistii estimeaza o crestere substantiala pentru 2006. Dermatologii americani au dezvoltat in jurul acestor produse retele intregi de infrumusetare, care includ clinici, spa-uri si magazine proprii. De exemplu, doctorul Howard Murad, profesor de dermatologie la UCLA, care a creat gama omonima de cosmetice bazate pe proprietatile terapeutice ale apelor termale, are un spa propriu unde ofera tratamente deopotriva pentru femei si barbati.

 

In acelasi timp, atestarea produselor cosmetice de catre medicii dermatologi a devenit atat de importanta pentru companii, incat chiar si producatorii de cosmetice de lux incearca sa obtina recunoastere stiintifica. Oficialii companiei Clinique au anuntat deschiderea Clinique Skin Wellness Center la Weill Medical College din cadrul Universitatii Cornell. Proiectul, finantat printr-o donatie de 4,75 milioane de dolari (3,67 milioane de euro) din partea Clinique, alaturi de 2,25 milioane de dolari (1,74 mil. euro) de la un donator anonim, inseamna sume alocate pentru cercetari medicale, precum si construirea unei clinici in cadrul departamentului dermatologic.

 

Motivele pentru care furnizorii de cosmetice apeleaza la aliante cu institutii medicale sunt mai mult decat evidente. Anul trecut americanii au cheltuit 7,8 miliarde de dolari (6 miliarde de euro) pe cosmetice, conform Euromonitor. Iar pe o piata atat de competitiva, companiile producatoare de cosmetice incearca sa se alieze cu doctorii si scolile medicale, pentru ca o astfel de relatie sa aduca brandurilor lor o aura de credibilitate stiintifica.

 

In Romania, piata dermatocosmeticelor, desi se afla inca la inceput, este in crestere. "Piata produselor dermatocosmetice se situeaza undeva intre 15 si 17 milioane de euro", estimeaza Andreea-Cristina Pata, senior brand manager al Sensiblu. "Piata de dermatocosmetice este cea mai dinamica in sectorul produselor cosmetice. Estimam o crestere de 40% in 2006", sustine Rucsandra Hurezeanu, director general al Ivatherm, primul brand romanesc de dermatocosmetice.

 

Nisa de care vorbim s-a dezvoltat odata cu introducerea conceptului occidental de farmacii in Romania, cu aducerea pe rafturi a produselor cosmetice si cu farmacisti pe post de consilieri in materie de alegere a cremei sau a spray-urilor celor mai potrivite pentru ten.

 

In Europa, francezii sunt cei ce au dat tonul pe o piata pe care in prezent fac legea. Branduri precum Vichy, Avcne sau RoC au in spate o istorie de aproape o suta de ani. Lansat in 1931, brandul Vichy a intrat in 1955 in portofoliul grupului L’Oréal, extinzandu-se astfel la nivel international.

 

Vichy este prezent in Romania din toamna anului 2003, iar pretul mediu al unei creme este de 70 de lei. "La ora actuala, gama Vichy are 75 de produse si este in continua dezvoltare, atat din punctul de vedere al numarului de produse, cat si al reinnoirii formulelor chimice pentru anumite produse", spune Miruna Herisanu, reprezentantul L’Oréal Romania.

 

Brandul Avone este prezent in Romania din 2001. La sfarsitul lui 2006, gama cuprindea 65 de produse. "Cererea pentru brandul Avone este intr-o continua crestere, fapt ce se reflecta si in majorarea vanzarilor. In 2006 am inregistrat o crestere de peste 50% fata de 2005", spune Roxana Gross, brand manager al Avcne in cadrul Mediplus, compania care distribuie Avcne in Romania.

 

Ca si in cazul Vichy, unul dintre cele mai populare produse de la Avone este apa termala spray, cu efect de calmare a pielii cu roseata sau arsuri si care are capacitatea de a fixa machiajul.

 

In plus, una dintre cele mai "glamour" inventii Avone este gama Couvrance, un machiaj corector care este potrivit chiar si pentru cele mai sensibile tenuri. Fondurile de ten au SPF 30 si nu contin conservanti.

 

Companiile romanesti au inceput, la randul lor, sa valorifice apele termale autohtone. Ivatherm, primul brand romanesc de dermatocosmetice, a profitat de resursele apelor minerale din Herculane, cea mai veche statiune balneara din Romania, ale caror beneficii sunt recunoscute de pe vremea romanilor.

 

"Cunosteam din Franta produsele dermatocosmetice pe baza de apa termala si istoria lor si ne-am dorit sa fim printre primii pe piata de dermatocosmetice din Romania", spune Rucsandra Hurezeanu.

 

Produsele Ivatherm sunt concepute si fabricate in Franta. Hurezeanu estimeaza ca pana la finalul anului 2007 vor ajunge la 20 de produse.

 

Mai nou au aparut si grupuri specializate in distributia dermatocosmeticelor. Balkan Cosmetics a inceput in 2000 cu gama Phyto, iar treptat in portofoliul firmei au aparut marcile RoC, Mustela, Noviderm, Piz Buin, Forte Pharma. "In anul 2006, vanzarile au crescut cu 50% comparativ cu 2005", spune Ana-Maria Badea, brand manager al Balkan Cosmetics.

 

Iar concurenta pe aceasta nisa de piata tinde sa creasca. In a doua parte a anului trecut, doctorul Howard Murad a fost prezent la Bucuresti, pentru a lansa gama de produse care-i poarta numele. Iar in luna ianuarie, L’Oréal a adus o noua gama  - La Roche Posay, produse pe baza de apa termala La Roche Posay.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Fiindca asa a zis doctorul
/arta-si-societate/fiindca-asa-a-zis-doctorul-1008160
1008160
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.