Fiindca asa a zis doctorul
De cativa ani se poarta dermatocosmeticele - produse aflate undeva la granita dintre tratamente medicale dermatologice si produse cosmetice. Vandute de obicei in farmacii si prescrise de medicii dermatologi, cremele si lotiunile in chestiune formeaza o nisa de piata in plina dezvoltare, inclusiv in Romania.
De cativa ani se poarta dermatocosmeticele - produse aflate undeva la granita dintre tratamente medicale dermatologice si produse cosmetice. Vandute de obicei in farmacii si prescrise de medicii dermatologi, cremele si lotiunile in chestiune formeaza o nisa de piata in plina dezvoltare, inclusiv in
Ingredientul comun dermatocosmeticelor este apa termala cu proprietati terapeutice recunoscute, din surse ca Avcne,
In ultimii ani, preferintele unor vedete precum Hilary Swank sau Cameron Diaz pentru astfel de remedii au crescut interesul publicului pentru dermatocosmetice. In 2005, vanzarile globale de dermatocosmetice au depasit un miliard de euro, iar specialistii estimeaza o crestere substantiala pentru 2006. Dermatologii americani au dezvoltat in jurul acestor produse retele intregi de infrumusetare, care includ clinici, spa-uri si magazine proprii. De exemplu, doctorul Howard Murad, profesor de dermatologie la UCLA, care a creat gama omonima de cosmetice bazate pe proprietatile terapeutice ale apelor termale, are un spa propriu unde ofera tratamente deopotriva pentru femei si barbati.
In acelasi timp, atestarea produselor cosmetice de catre medicii dermatologi a devenit atat de importanta pentru companii, incat chiar si producatorii de cosmetice de lux incearca sa obtina recunoastere stiintifica. Oficialii companiei Clinique au anuntat deschiderea
Motivele pentru care furnizorii de cosmetice apeleaza la aliante cu institutii medicale sunt mai mult decat evidente. Anul trecut americanii au cheltuit 7,8 miliarde de dolari (6 miliarde de euro) pe cosmetice, conform Euromonitor. Iar pe o piata atat de competitiva, companiile producatoare de cosmetice incearca sa se alieze cu doctorii si scolile medicale, pentru ca o astfel de relatie sa aduca brandurilor lor o aura de credibilitate stiintifica.
In
Nisa de care vorbim s-a dezvoltat odata cu introducerea conceptului occidental de farmacii in
In Europa, francezii sunt cei ce au dat tonul pe o piata pe care in prezent fac legea. Branduri precum
Brandul Avone este prezent in
Ca si in cazul
In plus, una dintre cele mai "glamour" inventii Avone este gama Couvrance, un machiaj corector care este potrivit chiar si pentru cele mai sensibile tenuri. Fondurile de ten au SPF 30 si nu contin conservanti.
Companiile romanesti au inceput, la randul lor, sa valorifice apele termale autohtone. Ivatherm, primul brand romanesc de dermatocosmetice, a profitat de resursele apelor minerale din Herculane, cea mai veche statiune balneara din
"Cunosteam din Franta produsele dermatocosmetice pe baza de apa termala si istoria lor si ne-am dorit sa fim printre primii pe piata de dermatocosmetice din
Produsele Ivatherm sunt concepute si fabricate in Franta. Hurezeanu estimeaza ca pana la finalul anului 2007 vor ajunge la 20 de produse.
Mai nou au aparut si grupuri specializate in distributia dermatocosmeticelor. Balkan Cosmetics a inceput in 2000 cu gama Phyto, iar treptat in portofoliul firmei au aparut marcile RoC, Mustela, Noviderm, Piz Buin, Forte Pharma. "In anul 2006, vanzarile au crescut cu 50% comparativ cu 2005", spune Ana-Maria Badea, brand manager al Balkan Cosmetics.
Iar concurenta pe aceasta nisa de piata tinde sa creasca. In a doua parte a anului trecut, doctorul Howard Murad a fost prezent la Bucuresti, pentru a lansa gama de produse care-i poarta numele. Iar in luna ianuarie, LOréal a adus o noua gama - La Roche Posay, produse pe baza de apa termala La Roche Posay.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro