Abramovici conduce topul proprietarilor celor mai scumpe iahturi din lume
Iahturile sunt una dintre cele mai traditionale imagini ale fortei si ale bogatiei. Sa ai un iaht, oricat de mic si ieftin, daca s-ar putea spune asa, nu este deloc o pasiune usor de intretinut, ci una rezervata elitelor.
Roman Arkadievici Abramovici, miliardarul rus cu o avere estimata de Forbes la 11,2 de miliarde de dolari (al patrulea cel mai bogat om din Rusia si pe locul 50 in clasamentul mondial) si proprietarul clubului Chelsea, detine in prezent trei dintre primele zece cele mai scumpe iahturi din lume, cu o valoare de aproape 1,5 de miliarde de dolari, iar pana in 2006 a detinut si Le Grand Bleu, al zecelea cel mai scump iaht, pe care l-a facut cadou prietenului sau Evgheni Svidler.
Nu numai ca este proprietarul Eclipse, un iaht in valoare de 1,2 de miliarde de dolari (920 de milioane de euro) considerat in prezent cel mai scump din lume, dar este si proprietarul Pelorus, al cincilea cel mai scump iaht din lume, si al Ecstasea, urmatorul vas in clasament.
Majoritatea miliardarilor din Rusia, spre exemplu, au macar un iaht, cu toate ca aceste ambarcatiuni pe care le detin s-au indepartat destul de mult de notiunea initiala de iaht. Cinci dintre cele mai scumpe ambarcatiuni de acest gen din lume sunt detinute de rusi, insa, spre deosebire de iahtul traditional, vas de dimensiuni reduse prevazut cu panze si/sau cu motor, aici este vorba deja despre o clasa a superiahturilor private, nave de lux detinute de miliardarii lumii.
Iahtul a devenit o emblema a fortei financiare pentru unii dintre cei mai bogati oameni din lume, pana acolo incat intre miliardarii cu cele mai scumpe iahturi se dau lupte discrete pentru un loc cat mai sus in clasament. Nu degeaba vasul Rising Sun, detinut de Larry Ellison, seful Oracle, si de mogulul media David Geffen, a fost construit doar cu scopul de a depasi rivalul Octopus la dimensiuni si valoare.
Pentru asemenea proprietari, costurile intretinerii unui iaht sunt poate neglijabile. Sa cheltuiesti 1,4 de milioane de dolari (1,3 de milioane de euro) la fiecare 15 zile pentru a face plinul rezervorului de 757.000 de litri, cum se intampla in cazul "A", al doilea cel mai scump vas din lume, poate pare o nimica toata. Pentru majoritatea oamenilor de rand sunt insa bani care le-ar asigura un trai mai mult decat decent o viata intreaga.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro