Amway, intr-o noua perioada pilot

Postat la 03 noiembrie 2010 117 afişări

Primele reactii ale Amway la efectele crizei economice au fost doua proiecte noi: lansarea unei linii de produse pentru clientii cu venituri medii si deschiderea la Londra a unui centru in care clientii sa testeze produsele si sa le cumpere ca dintr-un magazin obisnuit. Cu alte cuvinte, daca Amway nu ajunge la client, poate ajung clientii la Amway.

In centrul Londrei, la cateva sute de metri de British Museum, Amway a decis in 2009, cu prilejul aniversarii a 50 de ani de la infiintare, sa deschida un centru de retail, unde oricine poate intra si poate cumpara produsele companiei, fara a fi distribuitor sau client inregistrat. Cochet, situat stradal, chiar pe Southampton Row, este cel mai mare Experience Center al companiei la nivel european, desi nu este si cel mai vechi. Dupa cum spune Candan Corbacioglu, corporate affairs area manager pe Europa in cadrul Amway, este un proiect pilot care vrea sa testeze si un alt model de business, pe care compania nu l-a mai incercat niciodata.

"Primul client care a trecut pragul acestui centru a fost soferul unui autobuz double-decker. In ziua in care am deschis, acesta conducea pe Southampton Row si, desi nu exista nicio statie in dreptul cladirii noastre, el a oprit autobuzul, a coborat, desi avea pasageri, si a intrat foarte fericit in magazinul nostru, spunand ca in sfarsit isi va putea cumpara produsele Nutrilite pe care nu le mai gasea, pentru ca pierduse legatura cu distribuitorul sau. Bineinteles ca toti pasagerii l-au asteptat si din ce am vazut, nimeni nu i-a reprosat nimic", isi aminteste Corbacioglu, nu fara a zambi, povestea primului contact direct cu clientii centrului din Londra.

Ce este interesant la acest centru, cu o suprafata de 800 de metri patrati, nu este numai faptul ca oricine poate intra si isi poate achizitiona produsele din orice gama Amway sau ca aici se pot organiza traininguri pentru distribuitori in cele doua sali de conferinta cu o capacitate de 12, respectiv 80 de persoane, ci ca la parter se gaseste o zona in care exista un salon de hair styling, in timp ce la etaj se organizeaza sedinte de machiaj si de consiliere pentru ingrijirea tenului. In medie, un client al centrului achizitioneaza produse in valoare de 60 de lire sterline. Pentru 2010, centrul Amway din Londra estimeaza vanzari de aproximativ 1 milion de lire sterline, dintre care aproximativ 50.000 de lire provin de la clienti neinregistrati in baza de date a companiei. Volumul de vanzari estimat pentru 2010 este dublu fata de 2009. In fiecare saptamana, peste 1.000 de persoane viziteaza centrul Amway, fie ca e vorba de clienti sau distribuitori.

La nivel mondial, Amway are 13.000 de angajati, 55 de filiale in tot atatea tari si peste 3 milioane de intreprinzatori privati. Amway opereaza in Europa de aproape patru decenii, compania fiind prezenta in acest moment pe aproape 30 de piete de pe batranul continent. Sediul principal la nivel european se gaseste in Germania , in localitatea Puchheim de langa München. Tot acolo se gaseste un alt Amway Experience Center. Primul astfel de centru european nu a fost construit insa in Germania, ci in Austria, la Viena, in 2003. In Romania, Amway a ajuns in noiembrie 1997. "Inceputul a fost greu, dar am crescut mai ales dupa anul 2000", explica George Popescu, branch manager al Amway Romania. Varful vanzarilor pe plan local a fost atins in 2008, atunci cand cifra de afaceri ajunsese la circa 128 milioane de lei (aproximativ 34,8 milioane de euro). Ulterior, in 2009, vanzarile au scazut pana la 25,7 milioane de euro.

Pentru anul 2010, Amway estimeaza ca va obtine la nivel mondial o cifra de afaceri de circa 9 miliarde de dolari (6,5 miliarde de euro). Din aceasta, doar o mica parte este reprezentata de vanzarile din Romania, care sunt estimate la 24 de milioane de euro. Valoarea este ceva mai mica decat cea consemnata anul trecut, motivul principal pentru aceasta scadere fiind reducerea puterii de cumparare la nivelul pietei locale, sustine George Popescu: "In martie am operat o crestere a preturilor de circa 4% pe fondul diferentelor de curs valutar. Si cresterea TVA de la 19 la 24 de procente a influentat preturile practicate de Amway". In general insa, politica companiei este in acest moment de a mentine preturile. "Strategiile de pret sunt comune la nivel european, incercam sa nu avem diferente prea mari de la tara la tara", mai spune Popescu despre modul in care se iau deciziile in ceea ce priveste pretul produselor comercializate de Amway.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
Amway,
cosmetice,
magazine
/arta-si-societate/lifestyle/amway-intr-o-noua-perioada-pilot-7618555
7618555
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.