Atentie la parcare!
Peste 40.000 de euro a costat cosmetizarea unui Rolls-Royce Phantom in Romania; nimeni nu a umblat la performantele masinii britanice, ci doar la aspect: Rolls-ul a fost imbracat complet in aur.
Insa combinatia pe trend este cea dintre automobil si aur. Aurul - galben, alb sau roz - inca atrage, mai ales in combinatie cu o limuzina sau un bolid, si asa foarte ravnite. Schmuckwelten, un muzeu de bijuterii din Germania, a mizat tocmai pe aceste lucruri cand a transformat un Porsche Boxter intr-unul dintre cele mai "rapide bijuterii" din lume, cu scopul clar de a-si atrage clienti.
Nemtii au inlaturat vopseaua initiala si au suflat toata masina cu aur, pentru un look cu adevarat inedit - un Porsche Boxter de 24 de karate. La propriu! Astfel de "piese" sunt prezente de cativa ani la saloanele de tuning auto si in sectiunile speciale ale fiecarui mare salon auto international, iar masinile aurite sau batute in diamante sunt din ce in ce mai cautate, chiar si in Romania.
La noi, investitiile variaza deocamdata intre 100 si 40.000 de euro, in functie de metalul pretios dorit si de partile ornamentale vizate. Emblema masinii costa in jur de 100 de euro; sunt deja o serie de automobile ce se mandresc cu o emblema, o masca a radiatorului sau un schimbator de viteze imbracat in metal pretios, dar cei mai multi clienti nu se mai limiteaza doar la atat.
Pentru acestia, este bine de stiut ca nu se pot placa cu aur decat elementele cromate, din metal sau orice alt material electro-conductibil, dupa cum spune Szabo Daniel, unul dintre pionierii acestei industrii. Real Gold, compania pe care o conduce, este distribuitor al acestui tip de tehnologie in Europa, Asia si Africa.
Masini de aur in Romania
Pana acum, Szabo si Real Gold au 75 de parteneri si mai bine de 375 de lucrari finalizate si piata este pe un trend ascendent. "Cererea a crescut atat pentru sistemul de placare pe care il comercializam, cat si pentru lucrarile de tuning auto, iar acum oamenii urmaresc lucruri cu adevarat exclusiviste", spune Szabo. Cele mai scumpe "cosmetizari" le-au primit un HUMMER H2 (lucrare de 38.000 de euro) si un Rolls-Royce Phantom, recent adus in tara. "Executia acestuia a depasit 40.000 de euro", sustine Szabo, care spune ca tendinta este inspre exclusivism, indiferent de tipul masinii. Piata de lux din Romania ii da dreptate.
Compania infiintata de el in 2003 are comenzi in valoare de 45.000 de euro in fiecare luna (peste 500.000 de euro anual) si estimeaza o crestere a vanzarilor pana la 300.000 de euro lunar (3,6 milioane de euro anual). Cota majoritara din aceasta cifra de afaceri provine insa din comercializarea sistemelor de placare cu aur. Chiar daca Real Gold distribuie aceste sisteme pe trei continente, principalele piete de desfacere sunt, dupa cum spune Szabo, Rusia si Germania. De altfel, Rusia este recunoscuta ca o imensa piata pentru produsele exclusiviste, iar Germania este una dintre tarile cu o bogata traditie auto.
Mai mare mai scump
Cu cat masina este mai mare, cu atat pretul este mai ridicat. Spre exemplu, Hummer-ul H2 si Rolls-Royce-ul Phantom au stat in garaj cate cinci zile, iar nota de plata s-a situat undeva in jurul a 40.000 de euro. Dar daca nu sunteti un mare impatimit al aurului, se poate opta pentru platina, rodiu, argint, crom, cupru sau orice alt metal. Indiferent de alegerea facuta, in cinci zile, atat cat dureaza executia, toate componentele metalice ale masinii pot fi poleite cu metalul dorit. Pentru suma potrivita.
Cifre
de la 100 la 40.000 de euro oscileaza investitiile in acest tip de tuning in Romania;
20.000 de euro costa sistemul de placare pe care il distribuie compania Real Gold;
38.000 de euro au fost investiti pentru "imbracamintea de aur" a unui Hummer H2;
peste 40.000 de euro a costat aceeasi lucrare, dar pentru un Rolls-Royce Phantom;
5 zile dureaza poleirea fiecarei componente metalice a unei masini;
375 de lucrari finalizate are Real Gold (la data publicarii articolului);
500.000 de euro este ultima cifra de afaceri a firmei cu sediul central in Arad;
3,6 milioane de euro este estimarea vanzarilor pentru anul in curs.
Masina ca bonus
Astazi exista pe piata companii de tuning ce imbraca masinile in diamante sau le echipeaza cu jenti mai scumpe decat automobilul propriu-zis, cum este cazul americanilor de la Asanti. Daca de cele mai multe ori dealerii de automobile ofera, la vanzarea unei masini, discount-uri sau dotari suplimentare ca bonus, Asanti a inversat trendul: americanii au lansat jentile care, odata cumparate, aduc posesorului si masina pe care acesta sa le monteze - un Bentley GT nou-nout. Setul de jenti incrustate cu 26.000 de diamante si 12.000 de rubine costa doua milioane de dolari, Asanti ASF 103 devenind cele mai scumpe accesorii pentru autoturisme din lume. Paradoxal, cea mai scumpa masina de serie, Bugatti Veyron, costa "doar" 1,2 -1,6 milioane de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro