Cine scoate bani din cochetaria romancelor si pasiunea pentru bijuterii
Orice femeie are macar o pereche de cercei. La care asorteaza un colier. La care asorteaza o bratara. Si, ca sa fie tinuta completa, adauga si un inel. Cochetaria romancelor si pasiunea lor pentru bijuterii aduc anual producatori si comercianti de podoabe in Romania. Au gasit o piata de desfacere buna, care creste constant si in valoare, si in volum.
La mijlocul saptamanii trecute, 33 de producatori italieni de bijuterii se adunasera intr-un hotel de lux din Bucuresti. Unii dintre ei sunt deja prezenti in magazinele de profil din Romania, iar altii venisera sa prospecteze piata si sa vada daca este viabil sau nu sa dezvolte un business aici. mpreuna, aveau expuse bijuterii in valoare de cateva milioane de euro. Au adus cu ei mult aur, multe diamante, ceva argint si perle. Adica exact ce obisnuiesc sa cumpere romanii in general. n spatele salii de expozitie se afla reprezentantul Di.Go, unul dintre producatorii italieni de bijuterii, prezent pe piata din Romania prin magazinele Maison Haute Horologerie.
In timp ce vorbeste despre clientii romani, puterea lor de cumparare si gusturile pe care le au in materie de bijuterii, Gian Luca Minguzzi scoate tacticos cea mai scumpa piesa pe care a adus-o la expozitie. Este un colier din perle negre, albe, galbene si roz, cu monturi de diamante in aur galben, care costa cat un apartament modest din Bucuresti - 50.000 de euro. Asaza alaturi, cu la fel de multa grija, o pereche de cercei si o bratara. Pretul intregului set este uluitor - 100.000 de euro. Surprinzator, nu se teme ca vor ramane nevandute prea mult timp, chiar daca, in genere, romanii cauta mai degraba aurul masiv si pietrele si mai putin perlele. "Consumatorii din Romania sunt foarte clar divizati. Sunt cei care cumpara bijuterii de cel mult 2.000 de euro, segmentul de mijloc care cumpara bijuterii cu preturi intre 2.000 si 5.000 de euro si cei care cumpara bijuterii scumpe si foarte scumpe.
Pe acestia criza nu i-a afectat si continua sa cumpere la fel de mult si de scump ca inainte", spune Gian Luca Minguzzi, sales & marketing manager al Di.Go. Faptul ca romanilor le place sa cumpere si sa poarte bijuterii este confirmat si de Alexandru Caravaniez, administratorul Cielo Venezia Romania, care anul trecut a avut vanzari de patru milioane de euro. Numai simplul fapt ca in patru ani a deschis 10 magazine proprii este o dovada in acelasi sens. "Stilul clasic este cel mai cautat in continuare, ceea ce inseamna bijuterii cu forme traditionale din aur galben de 14 carate", spune Caravaniez. Clasic nu inseamna si ieftin, in conditiile in care pretul mediu pentru produsele cumparate din magazinele Cielo Venezia este de 500 de euro, iar cea mai scumpa bijuterie vanduta pana acum a costat 30.000 de euro.
Caravaniez spune insa ca marjele de profitabilitate scad de la an la an in magazinele de bijuterii pentru ca tot mai multi clienti cer discounturi, constienti fiind de faptul ca, din cauza crizei, pot sa le ceara comerciantilor sa fie mai maleabili. La randul lor, comerciantii stiu ca trebuie sa-si mentina clientii fideli cu orice pret pentru ca segmentul caruia se adreseaza este limitat. Se tem sa nu piarda clientii care investesc in bijuterii doar de dragul lor si nu doar atunci cand apare o ocazie speciala, precum o aniversare, o logodna sau o casatorie.
Si italienii de la Chrysos vand bine in Romania. n fiecare an aduc in tara circa 100 de kilograme de lanturi din aur si argint, cu preturi cuprinse intre 20 si 200 de euro. "Vanzarile sunt mai mult volumice. Romanii nu cumpara lanturi foarte groase, ci le prefera pe cele mai subtiri, cu o greutate intre trei si cinci grame", spune Orlando Piotto, sales manager la Chrysos.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro