Cu Porsche pe circuitul de la Nürburgring

Autor: Ionut Bonoiu Postat la 28 octombrie 2010 54 afişări

Jackie Stewart, unul dintre cei mai cunoscuti campioni de Formula 1, i-a spus in 1969 “iadul verde”, iar denumirea este acum prezenta pe toate pliantele si materialele publicitare. Ba chiar si restaurantele din zona au preluat tema.

Acum, pe Nürburgring, circuitul de 28 de kilometri din sudul Germaniei, nu mai alearga masini de Formula 1, dar au loc o multime de alte competitii de motorsport. Si, mai important, pentru numai 22 de euro, circuitul este deschis pentru o tura oricarui posesor de masina. Iar pentru o suma ce ajunge la 1.200-1.400 de euro, poti participa in ceea ce nemtii numesc "Perfektion training", adica un curs de pilotaj derulat pe parcursul a doua zile, care iti permite sa testezi limitele unora dintre cele mai puternice masini din lume si, mai ales, sa iti testezi propriile limite atunci cand te afli la volanul unei masini de 450 de cai-putere sau chiar mai mult.

"Astazi - si la fel se intampla la toate trainingurile - circuitul este inchis pentru public, dar in weekend si in zilele in care nu sunt evenimente e o nebunie pe traseu (cativa oameni mor in fiecare an in accidente aici - n. red.), e plin de masini puternice si mai putin puternice, motociclete si chiar camioane", spune instructorul grupei patru, unde am fost repartizat, alaturi de alti trei germani, un belgian si un olandez.

Cu exceptia unuia dintre nemti, care mai facuse doua tururi in urma cu ceva vreme, niciunul nu mai fusesem pe circuitul de la Nuerburgring, motiv pentru instructor sa exclame cu un zambet mare pe fata: "Inseamna ca o sa va placa, pentru ca nici nu stiti ce ati pierdut. Iar cu masinile astea, o sa va placa si mai mult". Masinile la care se refera neamtul erau, bineinteles, Porsche, pentru ca acest eveniment era organizat de producatorul german de lux.

Peste o suta de masini, incadrate in peste 20 de grupe, de la Boxster, Cayman, Carrera, 911 Turbo, GT2, GT3, nelipsind, bineinteles, versiunile S sau RS. Mai explicit, pentru cei care nu cunosc terminologia si gama Porsche, este nevoie de o precizare: sunt masini cu cate 400-500 de cai-putere, care ajung de la zero la 100 km/h in mai putin de 4-5 secunde, la 200 km/h in 10-12 secunde si costa cel putin 50.000-60.000 de euro fiecare. Asadar, masini sport, dar nu SUV-uri (modelul Porsche din acest segment, Cayenne, detine cea mai mare pondere in vanzarile marcii, mai ales in pietele emergente, precum Romania) sau limuzine cu patru usi (Panamera).

Profit de demograficele acestei reviste (adica datele privitoare la numarul si caracteristicile cititorilor, din care reiese ca ponderea managerilor in cititori este mai mare ca la orice alta publicatie) si va intreb: sincer, ati testat vreodata o masina? Testat nu inseamna rulat in oras intre doua semafoare sau pe drumul spre mare cu 200 de kilometri la ora. Testat nu inseamna nici scartait de roti pe serpentinele dintre Predeal si Brasov. Cei foarte putini care au testat o masina si cu atat mai mult o masina sport, precum cele din gama Porsche 911, inteleg ce inseamna o masina care te face sa ajungi la limita fizica, sa experimentezi, asemeni pilotilor de aeronave, forte gravitationale in doar cateva secunde, dar toate acestea cu o masina perfect controlabila.

Pentru ca indiferent despre care dintre masinile pe care le-am testat pe Nürburgring - Boxster, Cayman S, Carrera 4 si Carrera 4S au fost alocate grupului nostru - un lucru a fost comun: tinuta de drum senzationala. E adevarat, e foarte greu sa gasesti nod in papura unui Porsche, oricare ar fi el. Sigur ca intre fiecare dintre aceste masini exista diferente, iar tinuta de drum a unei masini cu tractiune integrala difera de cea a uneia cu doua roti motrice, dupa cum cateva zeci de cai-putere in plus sau in minus iti permit sa te tii dupa masina din fata sau nu.

Indiferent de care masina a fost vorba, un lucru este cert. Un Porsche - sau in general orice alta masina sport - care nu a fost dus de proprietar pe un circuit este ca un angajat cu doctorat care vinde hamburgeri sau legume in piata, adica un muncitor supracalificat. "Pentru noi este foarte important Nürburgring pentru ca este esenta pregatirii noastre sportive", motiva seful departamentului produse al Porsche alegerea circuitului de la Nürburgring pentru acest eveniment.

Si cum sa nu fie asa, cand fiecare componenta a traseului ii permite masinii sa iti arate ca odata ce ai ales traiectoria optima, poti experimenta aceleasi senzatii ca ale unui pilot de raliu sau, pe alocuri, de avion. Pentru ca atunci cand amesteci curbele stranse cu portiunile unde vitezele trec de 200-250 de kilometri pe ora sau chiar mai mult si cu latimea circuitului care pe alocuri abia daca permite trecerea a doua masini una pe langa cealalta, iese un cocktail exploziv si, pe alocuri, extrem de periculos. Doar pe un circuit poti merge la limita ta si a masinii, dar in siguranta. O siguranta data tocmai de intelegerea limitelor, acceptarea acestora si, dupa caz, imbunatatirea permanenta a performantelor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
auto,
Porsche,
circuit,
drive test,
Nurburgring
/arta-si-societate/lifestyle/cu-porsche-pe-circuitul-de-la-n-rburgring-7530977
7530977
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.