Cum sa vinzi aer curat

Postat la 01 octombrie 2007 48 afişări

Cand spui Atlanta, spui Coca-Cola. Sute de mii de turisti viziteaza anual orasul american pentru a "gusta" atmosfera din regatul celei mai celebre bauturi racoritoare din lume. Si, pentru ca un mare brand atrage alte branduri, iar marketingul tot la marketing trage, cea mai uluitoare vedere "in curtea" Coca-Cola o ofera ultimul etaj al hotelului Westin, privilegiu pentru care si-a atras reputatia de unul dintre cele mai bune hoteluri ale Atlantei.

Piscina cu acoperis retractabil, club de sanatate, sala de gimnastica complet echipata si, cireasa de pe tort, un restaurant asezat la etajul 71 al cladirii, pe platforma rotativa. Mihaela Popescu, jurnalist, isi aminteste de privelistea care te lasa fara suflare: "La fiecare jumatate de ora platforma face o rotatie de jumatate de ora. Este impresionant, iar Atlanta arata cel putin la fel de bine vazuta de sus", spune Popescu.

Ea isi aminteste de tablourile cu istoria SUA, citate din Martin Luther King, etajul 71 fiind o atractie turistica in sine, fiind singura cladire zgarie-nori din Atlanta accesibila tuturor.

Ca tot a venit vorba despre cum isi marketeaza unele companii imaginea, produsele sau serviciile, Westin este un hotel care are, probabil, in prezentarea de marketing, cele mai incitante sloganuri care s-au vehiculat vreodata in industria hoteliera: "Nu noi am inventat aerul curat, dar suntem mandri sa vi-l oferim la Westin". Serviciile la care face referire sloganul includ multe camere pentru nefumatori, o grija aproape materna pentru sanatatea oaspetilor care dorm in hotel si, bineinteles, aerul proaspat de la inaltimi.

"Camerele au fiecare ferestre panoramice, astfel incat musafirii pot avea o priveliste fantastica a centrului Atlantei si a atractiilor din imprejurimi." Patul este mare si confortabil si doar baia in nuante indraznete de mov sparge ambianta cozy. Facut parca sa cunoasca pasul grabit al calatorului de business, hotelul isi doteaza fiecare camera cu un spatiu suficient de generos pentru a incapea lejer un birou, conexiune internet de mare viteza si un seif pentru laptop. In fiecare camera, un fotoliu troneaza in fata ferestrei si il imbie pe oaspetele obosit sa isi traga sufletul in fata Atlantei, care se desfasoara nestingherita la picioarele sale.

Westin, care face parte din lantul Starwood, dispune de 40 de apartamente, fiecare cu un lobby, dar si cu un spatiu de lucru, in care se va gasi intotdeauna un fax, un copiator si un scaun ergonomic.

"Hotelul este destinat cu precadere turismului de business si ofera turistilor o lista intreaga cu cele mai apropiate sedii de corporatii: CNN Center se afla la 0,6 km distanta, de sediul companiei de consultanta McKinsey la 0,3 km, in timp ce pana in imperiul Coca-Cola distanta este de doar 1,6 km. Salile de conferinte pot gazdui 2.500 de participanti, care se pot lafai in 80.000 de metri patrati.

Hotelierii de la Westin pun mare pret pe exercitiile fizice si isi oferteaza clientii cu programe variate de gimnastica. Pentru cei care nu pot renunta la sport nici macar atunci cand sunt intr-o deplasare de business, Westin dispune de camere dotate cu spatiu special pentru fitness, dar si cu tot echipamentul necesar. De asemenea, turistii pot alerga de trei ori pe saptamana intr-un decor cu o panorama foarte frumoasa, pot fi asistati in timpul sesiunii de alergare sau pot fi invitati la plimbari.

In general, Westin isi propune ca oaspetele care a intrat in hotel sa plece schimbat, incepand cu un tonus muscular mai bun si continuand cu o relaxare psihica totala. O lista completa despre cum sa te mentii in forma cuprinde, la Westin, ponturi despre "cum sa faci din sport un obicei", "cele mai tari escapade", "ce inseamna antrenamentul cardio", "cum sa obtii randamente crescute din exercitiile fizice". In ce priveste relaxarea psihica, programele poarta nume spirituale, precum "Ce arzi", "Yoga pentru personalitatea ta" sau "Pregateste-te de costumul de baie".

Si, cum toata politica de marketing a hotelului pune foarte mare accent pe o viata sanatoasa, activitatile sportive nu puteau fi completate decat cu un meniu foarte bogat in vitamine, format din mancaruri naturale, cu fructe si legume proaspat culese. In meniu sunt incluse mancaruri pe baza de ingrediente precum soia, vegetale asiatice, migdale prajite, mozarella proaspata, ulei de masline extravirgin, dressing-uri sau crabi cu lamaie. Sa mananci sanatos nu inseamna sa te infometezi si nici sa renunti la una din cele mai mari placeri ale unui gurmand: desertul. Restaurantele Westin au gasit solutia optima si au creat deserturi pe baza de ciocolata (da, ciocolata!), dar neagra, servita cu spuma de vanilie si un strop de inghetata. Un astfel de meniu, bogat in antioxidanti, ajunge sa coste cateva zeci de dolari.

Westin este un lant hotelier care a vrut dintotdeauna sa faca diferenta, fie ca a fost prin designul interior al cladirilor, servicii inedite, locatie sau, pur si simplu, reputatie. Un hotel din Philadelphia apartinand aceluiasi lant a investit 10 milioane de dolari in redecorare. Pentru acest demers au fost convocati peste 12 artisti, care au fost lasati sa creeze liber. In felul acesta, Westin a incurajat comunitatea creativa din Philly, dar s-a ales si cu o bijuterie in materie de design interior, mai ales ca pentru una dintre camere au fost mobilizate forte speciale.

Cei care au realizat designul acesteia au primit cate 10.000 de dolari, doar ca sa creeze "ceva magic".

"Am dorit sa dam o destinatie acestui spatiu in asa fel incat printr-o singura camera sa putem comunica lumii intregi latura noastra conventionala", au spus oficialii hotelului. De altfel, niciun hotel Westin nu seamana cu altul si fiecare se identifica printr-un profil unic.

Numar de camere: 1.068

Numarul salilor de conferinte: 53

Cea mai mare sala de conferinta: 1.404 mp

Cat costa o camera?

Camera King

prin traditie, camera pentru nefumatori;

pat

ferestre panoramice

seif pentru laptop

acces gratuit la clubul de sanatate si piscina

Pret: 207 dolari/noapte

Masa de calcat (in loc de stele)

Westin - 4 mese de calcat

Pentru hoteluri s-au inventat stelele. Oamenii de afaceri "on the move", care azi sunt in Tokio si maine intr-un hotel insorit de pe riviera franceza, au simtit nevoia sa califice hotelurile in functie de utilitatile, instrumentele practice si gadget-urile pe care le au la dispozitie pentru a incheia mai usor o tranzactie. Asa ne-am hotarat sa inventam ranking-ul hotelurilor in functie de "masa de calcat", care este la mare cautare atunci cand scoti din troller doua costume si trei camasi care trebuie sa arate impecabil. 5 mese de calcat primesc cele mai bine utilate hoteluri de business, in timp ce 1 masa de calcat vor primi hotelurile turismului de leisure.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Cum,
sa,
vinzi,
aer,
curat
/arta-si-societate/lifestyle/cum-sa-vinzi-aer-curat-4073943
4073943
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.