Cum te îmbraci business când afară sunt peste 35 de grade? Mai multe "trucuri" de la consultanţii vestimentari
”Ideea antreprenoriatului a fost moştenită din familie, pentru că şi părinţii mei au o afacere, la fel ca şi fratele meu. În timpul studenţiei am lucrat, dar am avut mereu ambiţia să fac ceva cu propriile mele puteri. Aşa am ajuns şi eu la antreprenoriat„, povesteşte Vlad Mariş. În timpul doctoratului, în perioada 2009-2010, a avut posibilitatea de a face stagii de pregătire în Franţa şi Italia, iar acele câteva luni i-au schimbat percepţia despre haine şi modă. ”Oamenii se îmbrăcau elegant, eu eram printre puţinii oameni îmbrăcaţi în adidaşi şi blugi, mai ales în Italia. Am început să port cămăşi, am mai cumpărat unul‑două sacouri şi am început să citesc despre modă.„
Într-o seară, citind o revistă, a găsit un anunţ pentru un job la o firmă care astăzi îi este concurentă. ”Mi s-a părut extrem de interesant, aşa că m-am angajat acolo; pot spune că am învăţat multe din acea experienţă„, îşi aminteşte Mariş care a decis ulterior, alături de soţia sa, să pornească propriul lor business în domeniu. Au început afacerea cu 12.000 de euro, iar investiţia după un an de activitate se ridică la aproximativ 30.000 de euro. Primul lor client a fost un preot venit la recomandarea unor prieteni de familie, care a comandat doar o pereche de pantaloni, povesteşte tânărul antreprenor.
Nu poate spune cu exactitate cât cheltuie clienţii în medie, dar în general este vorba despre comenzi de ordinul miilor de euro. ”Am un client care a cheltuit până acum 5-6.000 de euro, dar nu a trecut niciodată pe la showroom. Ne-am întâlnit de vreo 20 de ori până acum, doar la el acasă şi doar între 5 şi 5.30 după-amiaza. Pot să vorbesc cu el doar când se întoarce de la birou şi înainte să plece la alte întâlniri, iau măsurile şi apoi îi duc produsele cerute.„
Produsul care se vinde cel mai bine la Mariş Made-to-measure este costumul deux-pieces, costumul clasic business. Depinde însă foarte mult de sezon şi de alţi factori, cum ar fi colecţiile noi care apar pe piaţă.
Pentru 2015, Vlad Mariş se aşteaptă la o cifră de afaceri de aproximativ 40.000 de euro. Preţul de pornire pentru un costum este de 450-500 de euro, iar cel mai scump costum poate ajunge până la 8-9.000 de euro. ”Pentru acestea nu prea există piaţă în România„, spune Mariş.
În România este însă mare nevoie de consilieri vestimentari, crede Vlad Mariş, pentru că populaţia trebuie educată despre cum să se îmbrace. În cazul său, funcţia de consilier este implicită, ”pentru că trebuie să cunoşti produsele pe care le vinzi. Am observat în ultimii ani o evoluţie a pieţei, lumea se educă şi asta mă bucură, chiar dacă iau produse de la mine sau de la concurenţă„.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro