Cum te îmbraci business când afară sunt peste 35 de grade? Mai multe "trucuri" de la consultanţii vestimentari

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 10 iunie 2017 18705 afişări

”Ideea antreprenoriatului a fost moştenită din familie, pentru că şi părinţii mei au o afacere, la fel ca şi fratele meu. În timpul studenţiei am lucrat, dar am avut mereu ambiţia să fac ceva cu propriile mele puteri. Aşa am ajuns şi eu la antreprenoriat„, povesteşte Vlad Mariş. În timpul doctoratului, în perioada 2009-2010, a avut posibilitatea de a face stagii de pregătire în Franţa şi Italia, iar acele câteva luni i-au schimbat percepţia despre haine şi modă. ”Oamenii se îmbrăcau elegant, eu eram printre puţinii oameni îmbrăcaţi în adidaşi şi blugi, mai ales în Italia. Am început să port cămăşi, am mai cumpărat unul‑două sacouri şi am început să citesc despre modă.„

Într-o seară, citind o revistă, a găsit un anunţ pentru un job la o firmă care astăzi îi este concurentă. ”Mi s-a părut extrem de interesant, aşa că m-am angajat acolo; pot spune că am învăţat multe din acea experienţă„, îşi aminteşte Mariş care a decis ulterior, alături de soţia sa, să pornească propriul lor business în domeniu. Au început afacerea cu 12.000 de euro, iar investiţia după un an de activitate se ridică la aproximativ 30.000 de euro. Primul lor client a fost un preot venit la recomandarea unor prieteni de familie, care a comandat doar o pereche de pantaloni, povesteşte tânărul antreprenor.

Nu poate spune cu exactitate cât cheltuie clienţii în medie, dar în general este vorba despre comenzi de ordinul miilor de euro. ”Am un client care a cheltuit până acum 5-6.000 de euro, dar nu a trecut niciodată pe la showroom. Ne-am întâlnit de vreo 20 de ori până acum, doar la el acasă şi doar între 5 şi 5.30 după-amiaza. Pot să vorbesc cu el doar când se întoarce de la birou şi înainte să plece la alte întâlniri, iau măsurile şi apoi îi duc produsele cerute.„

Produsul care se vinde cel mai bine la Mariş Made-to-measure este costumul deux-pieces, costumul clasic business. Depinde însă foarte mult de sezon şi de alţi factori, cum ar fi colecţiile noi care apar pe piaţă.

Pentru 2015, Vlad Mariş se aşteaptă la o cifră de afaceri de aproximativ 40.000 de euro. Preţul de pornire pentru un costum este de 450-500 de euro, iar cel mai scump costum poate ajunge până la 8-9.000 de euro. ”Pentru acestea nu prea există piaţă în România„, spune Mariş.

În România este însă mare nevoie de consilieri vestimentari, crede Vlad Mariş, pentru că populaţia trebuie educată despre cum să se îmbrace. În cazul său, funcţia de consilier este implicită, ”pentru că trebuie să cunoşti produsele pe care le vinzi. Am observat în ultimii ani o evoluţie a pieţei, lumea se educă şi asta mă bucură, chiar dacă iau produse de la mine sau de la concurenţă„.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/cum-te-imbraci-business-cand-afara-sunt-peste-35-de-grade-mai-multe-trucuri-de-la-consultantii-vestimentari-14671356
14671356
comments powered by Disqus
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori