Cursa spre profit
Ford, al doilea mare producator auto din SUA, scoate la vanzare brandul Aston Martin pentru a face fata pierderilor uriase din divizia de automobile de lux. Premier Automotive Group, divizia de automobile de lux a companiei Ford, care cuprinde, pe langa Aston Martin, marcile Jaguar, Volvo si Land Rover, a inregistrat pierderi de 162 de milioane de dolari in al doilea trimestru al lui 2006. Suma reprezinta mai mult de 10% din pierderile totale ale companiei Ford in prima jumatate a anului - 1,4 mld de dolari. Din cauza acestor pierderi, in acelasi efort de restructurare, compania americana va accelera si programul de disponibilizare a 30.000 de angajati si inchiderea a 12 fabrici in SUA.Din vanzarea Aston Martin, care a obtinut profit abia in 2005, dupa aproape 20 de ani de la preluarea Ford din 1987, conducerea vrea sa obtina aproape 2 miliarde de dolari, de patru ori mai mult decat estimau analistii financiari, conform cotidianului britanic Financial Times.Pentru gigantul Ford, Aston Martin are mai mult valoare simbolica. Chiar daca supermasina costa pana la 260.000 de dolari, Aston Martin este doar o parte neinsemnata din Ford. Pentru comparatie, in 2006, Aston Martin va produce 6.000 de masini, iar compania mama, Ford, produce aproape 8 milioane. Bill Ford, presedinte si CEO al Ford, spune ca in cursa pentru micsorarea pierderilor, Aston Martin a devenit prima optiune sau, altfel spus, prima victima, deoarece marca are propria retea de fabrici si de dealeri, dar nu exclude si alte tranzactii cu divizii ale grupului.Jaguar ar putea fi urmatorul nume pe lista vanzarilor din divizia premium a gigantului american din industria auto.Valoare simbolicaModelul Aston Martin are pentru producatorul american Ford mai mult o valoare de simbol. Divizia Aston Martin in cifre inseamna:Pret per model - 260.000 $ Productie - 6.000 de masiniDe 20 ani in portofoliul Ford Primul an pe profit - 2005 Pret de vanzare al diviziei - 2 mld. $