De la IT in lumea larga
Dupa ce a parasit industria IT, prin vanzarea grupului Dasimpex, Sorin Stoica a inceput sa se gandeasca din ce in ce mai serios la o idee de afaceri nascuta din pasiunea sa pentru calatorii. Astfel, la aproximativ un an dupa tranzactia care i-a adus milioane de euro, Stoica, impreuna cu sotia sa, a adus pe piata romaneasca o agentie de turism "mai altfel": Eturia. Agentia a fost deschisa in octombrie 2007, aducand pe piata conceptul de vacante "tailor-made" (personalizate). Astfel, vacantele sunt create pentru fiecare turist, cuplu sau grup in parte si se adreseaza clientilor care nu vor sa depinda de nimic prestabilit: compania aeriana, ora si data plecarii, durata sejurului, mesele sau circuitul. "Ne vom diferentia de celelalte companii care ofera servicii turistice de acest tip, prin modul de abordare si prin produsele create. Noi lucram din persectiva resurselor umane, nu din cea a unei agentii de turism. Avem si avantajul unor parteneri care activeaza de peste 15-20 de ani pe segmentul de turism motivational", spune Sorin Stoica. Investitia totala in acest business se ridica la 1 milion de euro, iar in primele sase luni de activitate Eturia a inregistrat venituri de peste 500.000 de euro. Circuitele turistice pe care sotii Stoica le organizeaza prin intermediul Eturia au loc in destinatii din America Latina, Asia, Africa si Oceania, dar si in tari europene precum Irlanda, Islanda sau Norvegia. Unul dintre atuurile agentiei este experienta personala a celor doi proprietari, care viziteaza personal fiecare dintre destinatiile promovate. Eturia este, in principal, o agentie de turism online, dar se preconizeza si deschiderea catorva sedii de lucru in Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Timisoara. Primul birou a fost deja deschis in Piatra-Neamt, iar al doilea a fost deschis in Bucuresti, in luna iunie.