Incep sa prinda aripi
Transporturile aeriene castiga teren in fata mijloacelor de transport rutiere. In conditiile in care Europa devine accesibila tuturor pentru numai cateva zeci de euro, transportul cu autocarul pe distante ce depasesc 1.500 de kilometri devine desuet. Marii transportatori incep sa \"prinda aripi\".Proprietarul grupului Atlassib, Ilie Carabulea, cel mai bogat om de afaceri din Sibiu, va intra pe piata serviciilor aeriene, obtinand deja licenta de operator aerian. Omul de afaceri a cumparat deja o aeronava si si-a anuntat intentia de a mai achizitiona inca 2 aparate de zbor. Atlassib este unul dintre principalii jucatori din transportul de persoane si, potrivit lui Ilie Carabulea, intentioneaza sa ajunga in randul marilor operatori de transport aerian. Carabulea spune ca serviciile de transport aerian vor avea costuri rezonabile, venind in completarea serviciilor de transport rutier pe care le dezvolta compania Atlassib. El a precizat ca achizitia noilor aeronave tip ATR 72, cu o capacitate de 52 de locuri, se va face in sistem leasing, investitia initiala fiind de aproximativ 2 milioane de euro. Investitia omului de afaceri sibian vine in acelasi timp cu patrunderea pe piata romaneasca a mai multor companii aeriene care ofera servicii de transport aerian low-cost, cum este cazul Wizz Air. Competitorii de la Eurolines au ales o alta cale, inscriindu-se totusi in acelasi trend. Cei doi pasi din strategia pe care a gandit-o Dragos Anastasiu, unul dintre actionarii companiei, au fost, pe de o parte, ieftinirea biletelor la transportul cu autocarul si, pe de alta, un parteneriat pentru transporturi cu avionul in cooperare cu Eurolines Spania cu avioane inchiriate de la Air Europa.