Luxul eco
Zilele în care simpla renunţare la blănurile naturale însemna atenţie pentru protecţia mediului înconjurător din partea companiilor din domeniul modei de lux au trecut, acestea, fie conglomerate, fie mici case, fiind preocupate în prezent de găsirea unor materiale care să afecteze mediul cât mai puţin şi în acelaşi timp să nu le limiteze creativitatea, scrie Financial Times.
Unele mari grupuri ca LVMH au departamente dedicate, aşa-numite de mediu, altele ca Burberry, fac parte din Sustainable Apparel Coalition, unde au acces la instrumente care le permit să-şi măsoare impactul asupra mediului ori şi-au anunţat ca strategie determinarea clară a provenienţei tuturor materiilor prime folosite, aşa cum procedează grupul Kering, proprietar al unor branduri ca Alexander McQueen, Gucci ori Stella McCartney.
Creatoarea Stella McCartney, spre exemplu, foloseşte pentru colecţiile ei „caşmir regenerat”, deşeu al unor fabrici din Italia ori microfibră reciclată, la care nu s-au folosit coloranţi toxici. Creatoarea newyorkeză Maria Conejo a prezentat recent o colecţie în care foloseşte un material alb obţinut din celuloză de la arbori din păduri suedeze tăiaţi pentru întreţinerea acestor păduri şi nu ilegal. La rândul său, casa japoneză Issei Miyake oferă prin intermediul brandului 132 5 articole vestimentare lucrate din fibră obţinută din reciclarea ambalajelor de tip PET, printr-o tehnică specială care permite reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 80% faţă de procesul de obţinere a poliesterului din petrol.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro