O antreprenoare din SUA face bani din Camera Furiei. Clienţii pot să o distrugă în totalitate: Am primit cereri şi din partea unor investitori din România
În schimbul unei sume care variază între 25 şi 75 de dolari, vizitatorii care ajung în Dallas, SUA, pot intra într-un spaţiu care arată ca o sufragerie, bucătărie sau birou. Sunt invitaţi apoi să distrugă mobila cu o bâtă de baseball, ciocan sau alt obiect la alegere.
“Există mulţi oameni stresaţi când economia funcţionează bine, iar când lucrurile merg prost, nivelul de frustrare creşte” a declarat pentru publicaţia Dallas News Donna Alexander, fondatoarea afacerii care a crescut pe seama frustrărilor oamenilor acumulate pe timp de criză.
Antreprenoarei i-a venit ideea inedită de afacere când avea 16 ani şi locuia în Chicago. “Am văzut multe certuri la mine în cartier şi îmi imaginam să existe un loc special creat pentru a lăsa furia să iasă.” În 2008, într-o perioadă în care lucra în cadrul unui restaurant din Dallas, a început să îşi lase prietenii să îi testeze ideea în propriul garaj. Şase luni mai târziu, a lansat businessul.
Înainte de sosirea clienţilor, angajaţii mobilează un spaţiu numit “camera distrugerii” folosind mobila donată de cei care nu mai aveau nevoie de aceasta sau găsită pe marginea drumului.
Camera poate fi şi personalizată în funcţie de dorinţele clienţilor, în schimbul unei taxe adiţionale. Una dintre opţiunile oferite este “glass special”, în care predomină materialul din sticlă. “Nu sunt sigură că oamenilor le place atât de mult să spargă sticlă, cred că le place mai degrabă zgomotul făcut la spargerea acesteia”, spune angajatul James Pruitt.
Baloanele, pungile de plastic, un brad şi cadouri de Crăciun în perioada sărbătorilor de iarnă s-au numărat printre preferinţele altor clienţi ai Anger Room.
Majoritatea clienţilor au vârsta cuprinsă între 20 şi 35 de ani, iar în ce priveşte comportamentul lor, bărbaţii au tendinţa să îşi exprime frustrările legate de joburile lor, iar femeile, pe cele legate de viaţa lor personală. Clienţii sunt “de la directori generali ai unor companii, până la participanţi la petreceri de burlaci care vor să facă ceva inedit”. Site-ul afacerii, angerroom.com, include un discaimer în care este menţionat că obiectul acesteia este pentru distracţie şi nu pentru terapie.
A durat trei ani ca antreprenoarea să găsească un proprietar care să îi închirieze spaţiul, iar costul asigurării tip liability pe care o plăteşte ajunge la două milioane de dolari. De la deschiderea camerei din decembrie 2011, media clienţilor a ajuns la 240 pe lună, iar numărul acestora este în creştere.
Alexander a primit cereri de francizare din toată lumea, chiar şi din România, potrivit unei declaraţii ale antreprenoarei acordate publicaţiei New York Times: “Investitorii vor să deschidă Camere ale Furiei în Australia, România, Germania, peste tot.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro