Poarta America
Pasionata de calatorii de mai bine de 15 ani, Claudia Badiu s-a orientat inevitabil catre industria de travel si asa a ajuns sa fondeze agentia de turism Paloma Tours. Interesul crescut pentru sectorul de business travel au condus-o pe Badiu si catre hotelul madrilen, in timp ce cauta noi destinatii pentru turistii sai. "Am ajuns la hotelul Puerta America intr-o seara rece de noiembrie. Hotelul nu poate fi vizitat decat cu aprobari speciale, in afara cazurilor cand vizitatorii sunt deja oaspetii hotelului", isi aminteste Badiu experienta spaniola. "Acest hotel a venit ca o surpriza la sfarsitul unei zile incarcate in care am descoperit o mica parte din capitala Spaniei."
Hotelul spaniol devenit favoritul fondatoarei Paloma Tours este, dupa cum spune chiar ea, mai mult decat un simplu hotel, o complexa combinatie de imaginatie si echilibru, totul condimentat cu putina "nebunie". Descrierea se refera desigur la designul extrem de futurist, care denota multa expresivitate a imaginatiei creatorilor.
Nivelul si designerul
"Hotelul este format din 14 nivele si este cu adevarat impresionant si unic in istoria sa prin modul in care a fost construit", povesteste Badiu. Puerta America are 16 creatori si fiecare nivel, incepand cu parcarea subterana, este creatia unui arhitect. Designul indraznet al hotelului a creat practic o locatie unica prin multiplele sale personalitati.
Intrarea colorata a hotelului te duce imediat cu gandul la o nava spatiala. Holul este creat de arhitectul britanic John Pawson, si emana eleganta si seductie in acelasi timp. "In timp ce ne asteptam gazda, adica persoana care avea sa ne conduca intr-un 'inspection tour', am rasfoit catalogul cu cele 14 etaje ale hotelului. Am avut surprinderea sa constat ca fiecare oaspete al hotelului Puerta America, dupa ce realizeaza check-in-ul, are posibilitatea sa isi aleaga unul din cele 14 etaje unde doreste sa fie cazat pe toata perioada sejurului. Si, cum fiecare etaj constituie o experienta aparte, probabil se pot scrie pagini intregi despre ascensiunea in Puerta America." La primul nivel, arhitecta irakiana Zaha Hadid a trecut de limitele arhitecturii traditionale si a designului urban cotidian, experimentand concepte spatiale noi, intensificand astfel peisajul urban existent in zilele noastre.
"Culoarea dominanta este albul, camerele parca sunt sculptate in rasina alba, iar baia are forma unei scoici. Albul prin puritatea lui te scoate din praful cotidian si te face sa te simti parca intr-o lume atemporala. Am inteles ca acest etaj este unul dintre cele favorite de catre clientii hotelului. La fiecare 6 luni acest etaj este complet renovat", spune fondatoarea Paloma Tours.
Urmatoarele doua etaje transmit lux, eleganta si modernism minimalist. La etajul 7, Ron Arad si-a pus amprenta printr-un joc de forme, culori, textura si lumina ce confera spatiului noi dimensiuni. Nivelul 8 pare ca intrerupe forta gravitationala a pamantului si te trimite cu gandul la "Razboiul Stelelor", in timp ce, urcand spre urmatorul nivel te intorci in timpurile noastre, unde americanul Richard Gluckman isi exprima clar si hotarat parerea despre modernism si evolutie prin creatia sa. Din Puerta America nu putea lipsi atingerea asiatica. Japonezul Arata Isozaki s-a ocupat de etajul 10, unde a reusit sa combine cu maiestrie elementele vizuale cu cele iluzioniste. Cu influente evidente din designul traditional japonez, camerele unde negrul este atins de pete de culoare creeaza o atmosfera calma.
Meeting in felia de tort
Piscina se afla in mansarda si se dezvolta intr-un spatiu foarte special. In suprafata apei se reflecta toata incaperea ca intr-o oglinda, oferindu-i un plus de magie si mister. De asemenea, in mansarda se afla si un centru SPA, centrul de fitness si barul.
Salile de conferinta ale hotelului sunt amplasate, in ansamblul lor, pe principiul feliilor de tort, astfel incat fiecare sala isi poate modifica dimensiunile in functie de nevoile clientilor. Claudia Badiu spune ca Puerta America a castigat-o definitiv si i-a deschis nu numai calea catre un imperiu al designerilor, ci si apetitul catre sejururile de business.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro