Pretul online al luxului

Autor: Rosca Cristina Postat la 17 septembrie 2010 112 afişări

Exemplele externe au aratat ca se poate. Vanzarea primului magazin online de lux, Net-a-Porter, cu 250 de milioane de euro a demonstrat ca luxul are, la randul lui, un pret. Iar designerii romani care si-au inchis magazinele de pe strazile bucurestene pentru a investi in online fac parte dintr-o miscare dictata de criza, dar si de o noua filozofie a shoppingului de lux.

Atrasi de mirajul si mai ales de banii Estului, cei de Dolce & Gabbana au decis sa deschida la Moscova cel mai mare magazin al lor, cu o suprafata de peste 1.000 de metri patrati. Nu este insa nevoie de o calatorie in capitala Rusiei pentru a cumpara cele mai noi creatii, deoarece acestea sunt la doar cateva clicuri distanta in magazinul online al casei de moda.

Marile nume ale modei au fost initial reticente in a-si pune creatiile pe internet, dar nu s-au mai putut impotrivi tendintei mondiale care spune ca "orice se gaseste pe net". Conform acestei credinte, si designerii romani s-au orientat spre mediul online. Insa nu sunt deloc reticenti, ci, dimpotriva, spun ca acesta reprezinta viitorul.

Creatoarea de moda Maria Lucia Hohan crede ca vitrina sa virtuala, mlh-shop.ro, a fost cea mai buna investitie a sa. Mai mult, cei 15.000 de euro investiti, dintre care 10.000 pentru dezvoltare si 5.000 de euro pentru mana de lucru, fotograf, web design si DTP, reprezinta o suma mult mai mica decat cea necesara deschiderii unui spatiu in mall.

"Prefer ca banii pe care ar fi trebuit sa ii dau pe chirie in mall sa ii utilizez pentru online marketing, pentru a creste numarul de vizitatori ai site-ului", spune Maria Lucia Hohan. Brandul MLH exista din septembrie 2003, iar magazinul virtual din decembrie 2009. Chiar daca magazinul online este nou, vanzarile au evoluat mai mult decat multumitor: in cele opt luni de la deschidere, magazinul online a generat venituri similare investitiei, insa designerul spune ca "suntem inca foarte 'tineri' ca business online si sper sa atingem un stadiu satisfacator de dezvoltare in urmatorii doi ani".

Un alt designer roman, Irina Schrotter, care este in industrie de doua decenii, afirma ca, desi colaboreaza cu o serie de site-uri de vanzari online, intentioneaza sa isi deschida propriul magazin virtual: "Lucrez la un program de vanzari online si pentru site-ul meu. Cred ca va fi o directie care va face cifre din ce in ce mai mari in viitor". De aceeasi parere este si Marius Ghenea, presedintele companiei de distributie IT FIT Distribution: "Unele companii din business-ul traditional vad ca exista o dinamica mult mai buna in segmentul online decat in cel offline, asa ca decid sa investeasca in online pentru a putea prinde acest trend actual".

"n mod clar, daca analizam comertul online, el are numeroase avantaje fata de cel traditional: nu are restrictii geografice de proximitate, poate oferi preturi mai bune clientilor pentru ca are costuri operationale mai mici, nu are probleme cu stocuri vechi si prafuite, pe care un magazin traditional trebuie sa le includa in costurile operationale, pentru ca poate lucra cu stocuri virtuale, daca are legaturi informatice online cu furnizorii si un circuit logistic bine pus la punct si, la final, dar nu in cele din urma, salveaza mult timp consumatorilor, care pot face practic achizitia online oricand, iar ulterior, livrarea se face la domiciliu, la un moment convenabil pentru cumparatori".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/pretul-online-al-luxului-7182914
7182914
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.