Recorduri de vara la cinema
Anul trecut, industria cinematografica a incasat 10 miliarde de dolari in timpul verii, iar in acest sezon, dupa investitii de miliarde de dolari, asteapta rezultate si mai bune.
In 2010 se implinesc 35 de ani de la lansarea fimului "Falci", productia lui Steven Spielberg care a schimbat modul cum se fac afacerile in industria cinematografica. In vara lui 1975, pentru prima data in istorie, un numar record de oameni renuntau la o zi de plaja ca sa poata vedea un film la cinematograf. Era pentru prima data cand o superproductie hollywoodiana se lansa vara si dupa o campanie de promovare agresiva si distributie internationala, "Falci" atingea recordul de incasari, cu 100 de milioane de dolari la box office numai in Statele Unite.
De atunci, industria cinematografica a uitat de prejudecata ca lunile iunie, iulie si august sunt cele mai slabe pentru business si a reusit sa determine publicul sa uite de plaja si de terase pentru cateva ore. Daca la inceput lansarile au fost mai timide si bugetele mai mici, in ultimii cinci ani 42% din incasarile la box office au fost obtinute in timpul verii, care pentru industria cinematografica incepe in luna mai.
Dincolo de succesul "Falci", cercetarile de marketing au avut un rol decisiv. Atunci cand studiourile au observat ca varsta medie a publicului de cinema este tot mai scazuta (in Statele Unite, de exemplu, exista mai multi adolescenti ca oricand, iar timpul liber de vacanta abia asteapta sa fie umplut cu ceva), programarea lansarilor s-a schimbat.
In aceasta vara, studiourile incearca sa depaseasca recordul de incasari de 10 miliarde de dolari de anul trecut. Armele, unele vechi, altele mai noi, merg direct la tinta si urmeaza in mare reteta "Falci". Filmul, ecranizare a bestsellerului lui Peter Benchley, era exact ceea ce trebuia pentru ca publicul sa aleaga salile de cinema in defavoarea statului la soare, mai ales ca imaginea rechinului care vana turistii era cat se poate de impresionanta. Publicul a trait drama alaturi de personajele jucate de Roy Schneider, Richard Dreyfuss si Robert Shaw.
Producatorul David Brown recunostea atunci ca lansarea a fost special programata in sezonul de vara, cand oamenii isi petrec timpul la plaja si in apa, si printr-o strategie bine pusa la punct au reusit sa atraga de trei ori mai multa presa la interviurile de lansare. La vizionarea de la Long Beach, mogulii Universal, Lew Wasserman si Sidney Sheinberg, au lansat o campanie publicitara fara precedent la acel moment - au investit 700.000 de dolari in spoturi care sa ajunga in 211 milioane de camine. Produsele asociate erau in acelasi spirit - inghetata Jaws ("falci") cu arome speciale inspirate de film - Jawberry, Sharkalate ("shark" - rechin) - iar dupa 11 saptamani pe marele ecran, "Falci" devenea cel mai profitabil film din istoria industriei.
Si, ca si Spielberg, care a repetat succesul cu multa actiune si personaje fioroase ce atrag publicul, precum nazistii din seria Indiana Jones sau dinozaurii din seria Jurassic Park, productiile de anul acesta mizeaza pe actiune si personaje puternice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro