Regina unei industrii de 300 mld. $

Postat la 08 septembrie 2009 49 afişări

In timpul foametei din vremea domniei lui Ludovic al XVI-lea, cand a fost anuntata ca poporul francez nu mai are paine, regina Maria Antoaneta a rostit fraza celebra „Sa manance cozonac!”.

Cateva secole mai tarziu, in 2009, in plina criza financiara, Anna Wintour, supranumita "regina de gheata a modei" intrebata ce ar recomanda unei persoane care si-a redus bugetul de cumparaturi de la 100 la 20 de dolari a raspuns in acelasi stil - un ruj. La scurt timp dupa celebra declaratie, Maria Antoaneta a fost detronata (si decapitata) si multi au ajuns sa se intrebe daca nu cumva Anna Wintour va avea aceeasi soarta. Cea care conduce revista Vogue (editia americana) de peste doua decenii si care este considerata cel mai puternic personaj din lumea modei este subiectul in voga in ultimele saptamani datorita lansarii documentarului "The September Issue".

Filmul, care are premiera pe marile ecrane din SUA si Marea Britanie pe 11 septembrie, spune povestea realizarii editiei Vogue din septembrie 2007 considerata un record pentru industrie: 840 de pagini dintre care 727 erau pagini de publicitate. Ironic, desi a fost realizat intr-un moment de boom, filmul a fost distribuit pe marile ecrane in plina criza financiara. Excesele stil Maria Antoaneta din film sunt cu atat mai nepotrivite, cu cat Vogue-ul din aceasta luna (septembrie este considerata in mod traditional cea mai aglomerata si mai profitabila luna din moda) are cu 36% mai putine pagini de publicitate decat in 2008, intreaga revista ajungand la 584 de pagini. Mai mult, un raport dat publicitatii recent, arata ca pentru prima data in cei 24 de ani de istorie pe piata americana, cel mai mare rival al Vogue, Elle, a atras mai multe pagini de publicitate in prima jumatate a anului.

Wintour a pornit insa propria ofensiva de imagine care a adus brandul personal spre un nou nivel. Spre deosebire de Vogue, care a ajuns la un tiraj de 1,2 milioane de exemplare pe editie datorita spiritului accesibil pe care l-a imprimat modei de lux, Wintour a pozat pana acum in haine de regina de gheata, inaccesibila, care organizeaza totul de la inaltimea tocurilor Manolo si a hainelor Prada. Insa, la finalul lunii august a luat o decizie surprinzatoare, acceptand sa participe in premiera la o emisiune de televiziune, show-ul lui David Letterman. Cand a pasit pe scena studioului, nimic din look-ul sau nu anunta vreo surpriza. Wintour nu se despartise de celebrii ochelarii Chanel sau de coafura stil Louise Brooks, pe care nu a schimbat-o de la 14 ani. Totusi, cand a inceput show-ul, Wintour a aratat ca cea mai puternica femeie din moda a invatat multe de la actritele pe care le-a asezat pe coperta Vogue.

Pentru prima data a renuntat la ochelarii de soare, pe care ii poarta chiar si la birou si a aratat ca in spatele grimasei de gheata, pe care a afisat-o pana atunci, se ascunde un zambet desprins din reclamele Vogue. Mai mult, s-a autoironizat comentand epitetele care i-au fost atribuite recent intr-un articol din New York Times: regina de gheata, regele soare, extraterestru, dominatoare etc. Era pentru prima data cand Wintour, un personaj despre care in ultimele doua decenii toata lumea auzise, dar despre care putini stiau cum arata (iar si mai putini ii auzisera glasul), s-a expus la o emisiune tv. Wintour a devenit cu adevarat cunoscuta in randul maselor in 2006, cand s-a lansat filmul "Diavolul se imbraca de la Prada", inspirat de cartea lui Lauren Weisberger, fosta asistenta a lui Wintour.

Desi nu a recunoscut niciodata asemanarea cu personajul interpretat de Merryl Streep, editorul de la Vogue confirma mare parte din actiune in documentar. Nu este foarte incantata de sedinta foto cu Sienna Miller (care a pozat pentru September Issue 2007) pentru care a platit 50.000 de dolari, ii spune lui Oscar de la Renta ca trebuie sa renunte la cateva haine din colectie (iar acesta ii urmeaza sfatul) sau lauda schitele lui Karl Lagerfeld. Intrebata daca seamana cu Miranda Priestly, editorul jucat de Meryl Streep, Wintour a replicat sec. "Noua la Vogue ne place fictiunea. Eu sunt foarte hotarata. Incerc sa dau indicatii clare angajatilor. Iar uneori, din pacate, nu le pot da raspunsul pe care si-l doresc."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
arta so societate,
wintour,
prada,
moda,
vogue
/arta-si-societate/lifestyle/regina-unei-industrii-de-300-mld-s-4856439
4856439
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.