Reportaj: Acasa la 'rechinul' Paul & Shark

Postat la 19 iulie 2010 1063 afişări

Poti sa faci afaceri de 200 de milioane de euro pe an in industria modei fara sa fii promovat in revistele de scandal, fara supermodele sau podiumuri de prezentare. BUSINESS Magazin a gasit un astfel de exemplu la Varese, in nordul Italiei.

Moda a devenit atat de trecatoare, incat nici nu clipeai bine si, pentru a tine pasul cu tendintele, trebuie schimbata intreaga garderoba. Noroc cu criza, care a mai temperat spiritele si a readus la putere modelele clasice, care pentru multe branduri de lux au insemnat o gura de oxigen financiar. Trenciul, de pilda, a adus un numar mare de clienti in magazinele Burberry, gentile i-au atras in continuare pe amatorii de lux la Louis Vuitton, iar Yohji Yamamoto s-a intors la estetica japoneza care l-a consacrat.

Pe de alta parte, exista companii in moda care nu au oscilat dupa tendinte, iar gama de produse nu s-a abatut de la drumul croit inca de la lansare. Vorbim in special de marcile care de zeci de ani s-au concentrat in jurul unui singur gen de produs si nu s-au lasat duse de valul extinderii gamei catre orice, de la parfumuri la ceasuri.

De exemplu - Paul & Shark, care inca din anii '70 si-a construit gama in jurul produselor lifestyle de iahting, pe care le-au promovat asa incat sa atraga si clienti unde acest hobby nu este neaparat la putere, precum Romania.

BUSINESS Magazin a calatorit la Varese, sediul istoric al companiei, situat la mai putin de 60 km de Milano, si a asistat la o sesiune de buying pentru a descoperi cum reuseste un brand care lanseaza mii de produse diferite pornind de la aceeasi tema sa ajunga la o cifra de afaceri de 200 de milioane de euro anual.

Raluca Banciu, directorul Alliance International (compania care detine magazinul din Bucuresti), spune ca, inca inainte de intrarea pe piata romaneasca, compania italiana avea o baza de date cu peste 500 de clienti de aici care isi cumparau constant produse din strainatate.

De doua sau chiar trei ori pe an, buyerii (cei care fac achizitiile) de produse vin la sediul din Varese (unde inca din 1921 a fost construita fabrica de tesaturi a familiei Dini, proprietarii firmei) pentru a alege, din peste 2.000 de modele, cele care se potrivesc pe pietele lor de origine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/reportaj-acasa-la-rechinul-paul-shark-6585338
6585338
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.