Salvarea Pamantului vine pe intuneric
Intunericul a pornit din Australia si a inconjurat rapid Pamantul. Nu e nicio stire apocaliptica - e doar semnalul anual de alarma, menit sa atraga atentia asupra degradarii planetei. Ce se intampla, totusi, dincolo de asemenea actiuni simbolice?
A fost mai intai o idee lansata in 2007 la antipozi si care presupune stingerea luminii timp de o ora, intr-o zi anume. In 2010, timp de o ora, 115 tari s-au cufundat voit in intuneric, printre care si Romania, unde la sfarsitul lunii martie 27 de orase au marcat Earth Hour. In Bucuresti, la ora 20,30 s-a stins lumina la Palatul Parlamentului, Ateneul Roman, Opera Romana, Teatrul National, Muzeul National de Arta, precum si in zeci de sedii de companii. Fiecare tara are un ambasador care promoveaza evenimentul, iar unul dintre cei mai faimosi a fost ursul panda Mei Lan, care a stins lumina din orasul sau natal Chengdu, primul oras din China implicat in campanie.
Earth Hour este doar unul dintre evenimentele ecologiste de amploare organizate dupa Forumul Economic de la Davos din 2007, cand s-a vrut sa se dea un start oficial cursei pentru salvarea mediului.
Este adevarat ca mult trambitatul summit de la Copenhaga de anul trecut, care si-a propus sa ia masuri de combatere a schimbarilor climaterice, s-a incheiat cu un acord de compromis, nu cu marile schimbari dorite de cei ce se tem de incalzirea globala. Sefi de stat din SUA, China sau Uniunea Europeana au convenit ca incalzirea globala ar trebui limitata la 2 grade Celsius, dar fara a stabili modalitati concrete. Nu s-a ajuns nici la o lista a tarilor care urmeaza sa cotizeze la fondul de combatere a incalzirii globale pentru statele sarace (fond care, pe hartie, va ajunge la 100 de miliarde de dolari pana in 2020). Forumul incepuse cu planuri mari - reducerea cu 25% pana la 40% a emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2020, dar mai multe state, printre care si China, s-au opus, pe motiv ca le va fi afectata dezvoltarea economica.
Intre timp, cercetarile arata ca nivelul marilor si oceanelor a crescut considerabil in ultimii 13 ani, iar suprafata de gheata si de zapada care acopera cei doi poli ale Terrei s-a restrans vizibil. Studiile estimeaza ca temperaturile vor creste cu 5 grade Celsius pana la sfarsitul secolului, aducand dupa ele migrari in masa, razboaie si foamete.
Dincolo de interesele puterilor economice si ale companiilor, pentru care tema ecologista este uneori numai un subiect ce trebuie bifat in programul de marketing, in tarile cu traditie "verde" s-au dezvoltat proiecte vizandu-l direct pe consumatorul-poluator, mai exact incercand sa-i inoculeze ideea ca salvarea planetei depinde de fiecare. Iar celor care raman impasibili la filmele sau reclamele cu ursi polari sau panda amenintati de schimbarile climatice li se sugereaza macar ca a fi eco este "cool".
Si in Romania au inceput sa apara astfel de idei. Anul acesta, casa de productie Verdecrud Media si The Light Cinema Liberty Center, impreuna cu Ministerul Mediului si Padurilor, Ministerul Educatiei si o serie de companii partenere, au lansat un proiect denumit Revolutia Eco. "In primul rand ne-am propus sa schimbam atitudinea tinerilor prin desfasurarea unor activitati de educare si constientizare asupra problemelor mediului. Educatia ecologica primita in familie, in scoli, in diverse evenimente trebuie ridicata la un nivel mult mai inalt", sustine Daniela Apostol, manager de proiect.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro