Spionii de la Brioni

Postat la 10 iulie 2006 111 afişări

De ce este nevoie pentru a croi un costum care sa il satisfaca chiar si pe James Bond? Doar cei mai iscusiti croitori de la Brioni stiu.

Pretul unui costum realizat la comanda de catre compania italiana Brioni porneste de la 4.800 de dolari (3.700 de euro), necesita cateva probe si apoi mai dureaza 32 de ore pana la finisare. Costumele sunt captusite cu casmir, au tot felul de buzunare si buzunarele secrete, iar butonierele sunt cusute de mana de 80 de croitorese, o arta care cere doi ani de cursuri. In plus, clientul are la dispozitie 70 de detalii (buzunare si cusaturi speciale, croieli personalizate) care se pot adauga la cerere. Tocmai aceste detalii l-au atras pe James Bond, cel mai faimos client al italienilor. \"Cautam un croitor englez de top pentru Pierce Brosnan si nu am gasit pe nimeni care sa fie capabil sa croiasca numarul de costume de care aveam nevoie, dupa tiparul pe care il ceream\", isi aminteste Lindy Hemming, care s-a ocupat de garderoba lui James Bond la ultimele cinci filme, potrivit publicatiei Time. Brioni are sediul pe Via Gesu, in inima cartierului de shopping din Milano, si a fost fondat la Roma in 1945 de catre croitorul Nazareno Fonticoli si partenerul sau Gaetano Savini. Numele provine de la insula croata Brijuni, o destinatie faimoasa pentru impatimitii de golf si polo, la mare moda printre aristocratii italieni in anii \'20-\'30. Geniul lui Fonticoli a iesit la iveala atunci cand a recunoscut importanta afacerii cu costume pret a porter. Prin urmare, a dezvoltat sisteme care sa permita firmei sa realizeze mai multe costume intr-un timp mai scurt fara sa faca rabat de la calitate. Angeloni, care are pregatire de economist si a intrat prin casatorie intr-una dintre familiile care detin Brioni, a preluat conducerea in 1990. El a reusit sa transforme Brioni intr-un brand de lifestyle, adaugand articole si accesorii pentru femei. \"Artizanii continua sa ofere costume la comanda, dar suntem singurul brand cu distributie globala care ofera acest serviciu\", subliniaza el. Desi serviciul de costume la comanda este limitat la Roma si Milano si aduce doar 3% din vanzarile companiei, Angeloni spune ca tocmai el diferentiaza brandul de celelalte. Chiar si camera de proba este unicat, iar cea din Milano este facuta sa semene cu o biblioteca. \"Clientul nostru cauta produse unicat. Ei sunt adeptii magazinelor mici, nu ai celor de 18.000 de metri\", spune el, subliniind ca exista 25 de magazine Brioni in toata lumea si 400 care vand marca alaturi de alte branduri. \"Nu ne-am diversificat dincolo de un anumit nucleu. Luxul adevarat nu ar trebui sa fie pe toate gardurile\", conchide Angeloni.De la 2.600 de dolariIn prezent, afacerile companiei se concentreaza pe costumele pret a porter, cu preturi care incep de la 2.600 de dolari (2.000 de euro) si care sunt confectionate din acelasi tip de materiale si cu aceiasi nasturi care sunt folositi pentru costumele de comanda. Un sfert din cei 1.600 de angajati din toata lumea sunt croitori de meserie. Aproximativ 20% din vanzari sunt reprezentate de costumele ajustate in functie de masuri al caror pret incepe de la 3.800 de dolari (3.000 de euro) si care necesita 25 de ore de munca. Pentru acest tip de costume, croitorii companiei pornesc de la o jacheta standard pe care o adapteaza la dimensiunile clientului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Spionii,
de,
la,
Brioni
/arta-si-societate/lifestyle/spionii-de-la-brioni-4073197
4073197
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.