Tendintele lifestyle ale anului 2010
Inventivitatea pare sa marcheze anul 2010, daca privim previziunile specialistilor in tendinte. Se pare ca influenta crizei din anul care a trecut i-a determinat pe multi sa gaseasca o abordare mai artistica a stilului de viata si de business.
Anul 2010 incepe cu un spirit mai optimist decat precedentul, despre care specialistii in tendinte sustineau fara echivoc ca va sta sub semnul crizei. Acum tonul s-a mai schimbat, iar parerile sunt impartite. Analistii economici fie se intreaba daca 2010 va fi anul dramelor si al crizei adevarate, fie se grabesc sa anunte sfarsitul furtunii care a luat cu asalt lumea. Interesant este ca termenul "criza" nu se mai regaseste aproape deloc in formularile tendintelor de lifestyle, semn ca fie realitatea a devenit mult prea comuna pentru a fi mentionata, fie se incearca sa fie ignorata, sperand ca va trece de la sine.
Daca anul trecut se spunea ca un consumator se va gandi de doua ori inainte sa faca o achizitie din cauza reducerii bugetelor, specialistii sustin ca segmentul consumatorilor pretentiosi va fi in continua crestere, dar de aceasta data datorita dezvoltarii oraselor. Global Report on Human Settlements 2009 arata ca, daca in urma cu un secol mai putin de 5% din populatia lumii locuia in mediul urban, in 2008, pentru prima data in istoria lumii, raportul a depasit 50%. Numai in ultimele doua decenii, populatia urbana din lumea dezvoltata a crescut cu 3 milioane pe saptamana. Iar pana in 2050 se previzioneaza ca raportul va ajunge la 70%, adica 6,4 miliarde de oameni.
Ca atare, numarul consumatorilor pretentiosi, sofisticati, conectati la tehnologia moderna, care cer produse, servicii, experiente mai indraznete a crescut proportional. Ba mai mult, datorita dezvoltarii internetului si a retelelor sociale, chiar si cei ce locuiesc in zonele rurale vor incepe sa se comporte si sa actioneze online ca un consumator urban.
In special in marile aglomerari urbane, a caror putere economica si culturala o depaseste in unele cazuri pe cea a unei tari intregi, identitatile si preferintele de consum ale locuitorilor vor fi tot mai legate de cultura si brandul orasului, sustin specialistii de la Trendwatching.com, una dintre cele mai mari companii de previzionare a tendintelor, cu peste 160.000 de abonati. Pentru companii, aceasta inseamna ca livrarea de produse, servicii sau metode de comunicare adaptate caracterului specific al unui oras sau al altuia va insemna o piata importanta. Cateva companii deja au inceput sa speculeze. Seria Absolut Cities Vodka, lansata pentru prima data in New Orleans, unde brandul a dezvoltat in premiera un amestec de mango si piper negru inspirat de celebrul oras american, s-a diversificat. A urmat Los Angeles, iar in august 2009 Absolut a lansat gustul Bostonului, o combinatie de ceai negru si soc. {i Guerlain a lansat o serie de parfumuri inspirate de orase in iulie 2009. Paris-Moscow este o combinatie de mosc, fructe si lemn, Paris-New York combina vanilia, scortisoara si cedrul, iar iasomia, violeta si ceaiul verde au fost folosite pentru Paris-Tokio.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro