CSR 2022. Solve for Tomorrow - Samsung România
Motivaţie:
Proiectul Solve for Tomorrow a fost iniţiat în SUA în anul 2010, funcţionând în prezent în peste 30 de ţări din întreaga lume. Totul a pornit de la dorinţa de a le oferi tinerilor un cadru în care să îşi poată formula deschis ideile sustenabile, menite să rezolve prin îmbinarea tehnologiei, educaţiei şi a soluţiilor eficiente şi sustenabile, probleme identificate de aceştia la nivelul diverselor comunităţi. În plus, prin sesiunile de mentorat şi Design Thinking oferite în cadrul programului, elevii învaţă cum să îşi aducă ideile la viaţă. În România, competiţia este organizată în parteneriat cu Junior Achievement România, organizaţie non-profit internaţională, cunoscută pentru programele sale de educaţie economică şi antreprenorială.
Descrierea proiectului:
Competiţia Solve for Tomorrow 2021 s-a desfăşurat în două etape. Prima a fost cea de înscriere, în urma căreia juriul a selectat 25 de proiecte, însumând 75 de participanţi. Astfel, pentru aceştia din urmă, etapa a doua a reprezentat cinci săptămâni pline de activităţi, participând la zece ateliere de pregătire şi mentorat, în cadrul cărora au învăţat despre metoda Design Thinking şi despre bazele antreprenoriatului. În plus, fiecare participant sau echipă selectate au beneficiat de sesiuni de mentorat personalizate, 1:1, dar şi de feedback şi sugestii de îmbunătăţire a proiectelor, primite de la membrii juriului. În plus, echipa câştigătoare a beneficiat de expunere media în publicaţii de profil, cu scopul de a beneficia de vizibilitate şi de a obţine fondurile necesare pentru implementarea proiectului. Formarea generaţiei de tineri, educaţia şi îndreptarea tuturor eforturilor spre îmbunătăţirea calităţii vieţii sunt obiective esenţiale pentru un viitor mai bun, consideră reprezentanţii companiei. „Din acest motiv, implicarea companiilor în proiecte de responsabilitate socială poate rezolva probleme presante ale comunităţii şi poate oferi reale oportunităţi de dezvoltare.”
Rezultate:
Temele abordate de către elevii români în cadrul competiţiei au demonstrat o viziune extinsă a tinerilor asupra problemele cu care se confruntă diverse comunităţi din România. Printre proiectele înregistrate în prima ediţie a competiţiei s-au numărat: dezvoltarea unei platforme de joburi part-time dedicată tinerilor începând cu vârsta de 16 ani, dezvoltarea unei aplicaţii pentru raportarea şi combaterea fenomenului de bullying în rândul elevilor de liceu sau dezvoltarea unei aplicaţii pentru stimularea colectării deşeurilor. Prin oportunitatea unică de învăţare pe care o oferă, dar şi prin dezvoltarea gândirii creative, programul încurajează tinerii să găsească soluţii inovatoare la probleme sociale. Totodată, participanţii şi-au dezvoltat, în cadrul atelierelor organizate şi a sesiunilor de mentorat, abilităţi de colaborare şi comunicare necesare pentru succesul lor viitor ca profesionişti în diverse domenii de activitate. La prima ediţie a competiţiei au luat parte, în total, 4.585 de elevi şi profesori din întreaga ţară, fiind înscrise 242 de idei în perioada 8 septembrie – 8 octombrie 2021.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro