Cu mainile curate
La IFA, targul de electronice de la Berlin, de la sfarsitul lui august, au venit peste 200.000 de consumatori, dornici sa vada si sa atinga cele mai noi produse lansate. Sa le atinga, da, fiindca ecranul tactil (touchscreen) incepe sa devina standardul in noile generatii de electronice.
La IFA, targul de electronice de la Berlin, de la sfarsitul lui august, au venit peste 200.000 de consumatori, dornici sa vada si sa atinga cele mai noi produse lansate. Sa le atinga, da, fiindca ecranul tactil (touchscreen) incepe sa devina standardul in noile generatii de electronice.
Pe langa fetele angajate la orice stand sa le prezinte celor interesati caracteristicile produselor in fata carora s-au oprit (sau doar sa zambeasca), la plecarea vizitatorilor isi faceau aparitia echipe din staff-ul standului, imbracate in uniforme mult mai putin spectaculoase. Misiunea lor - sa faca disparute de pe orice colt de plasma sau mp4 player orice amprenta sau urma de praf care i-ar rapi din stralucire.
Fara ca targul sa fi inregistrat vreun record de public, anul acesta misiunea lor a fost probabil mai grea ca in alte dati. Multi dintre producatorii care au asteptat debutul IFA pentru a-si lansa noile produse au inceput sa renunte la clasicele butoane, in favoarea controlului din degete. Samsung a lansat primul sau player digital de buzunar, operat folosind ecranul tactil. YP-P2, cu cele doar doua butoane ale sale, devine varful de gama al producatorului sud-coreean, pe o piata unde cele mai mari vanzari le inregistreaza playerul iPod. Lipsa butoanelor duce in acest caz si la marirea suprafetei pe care o poate avea ecranul, lungit acum la 3 inci. Doar cu degetele se pot accesa filmele sau muzica din memoria interna sau de la radioul incorporat. Alte caracteristici interesante sunt faptul ca printr-o conexiune Bluetooth se pot conecta trei perechi de casti, pentru a putea fi folosit de mai multi utilizatori simultan. Acelasi tip de conexiune intrerupe automat muzica in momentul cand pe telefon este primit un apel.
Concurentii conationali de la LG au prezentat un player prevazut cu ecran touchscreen si caracteristici asemanatoare, care a fost premiat de EISA (European Imaging and Sound Association), un organism care premiaza inovatia in domeniul electronicelor. Tot la standul LG, unul dintre cele mai vizitate produse a fost noua versiune a telefonului LG Prada, care vine cu acelasi ecran sensibil la atingere. Acelasi ca iPhone, telefonul lansat de Apple momentan doar in Statele Unite, devenit cel mai bine vandut smartphone in aceasta zona si care a atras in primul rand prin avansul tehnologic al ecranului touchscreen si lipsa butoanelor. Faptul ca acest tip de ecrane se regaseste de cateva zile si la nou-lansatul iPod reprezinta un indiciu asupra punctului in care merge acum industria. Consultantii americani de la Strategy Analytics spun ca in 2012, 40% dintre telefoanele smartphone vandute vor fi dotate cu ecran tactil, fata de o proportie de 2% in prezent. O tehnologie cunoscuta de multi ani, dar folosita in principal la automatele bancare sau la punctele de informare electronice din centre comerciale sau aeroporturi incepe deci sa-si gaseasca locul in playerele audio-video, in camere de filmat, telefoane sau aparate de fotografiat. Apple nu a fost la IFA. Dar s-ar putea spune ca IFA a tras putin cu ochiul la Apple. Intamplator, toate ecranele iPhone si ale ultimului model de iPod, lansat saptamana trecuta, sunt facute la cativa kilometri distanta de Berlin, intr-un mic oras german unde-si are sediul compania Balda, cea cu care Apple a semnat contractul.
IFA (Internationale Funkausstellung Berlin) este unul din cele mai mari targuri de produse electronice de consum din lume - a fost chiar cel mai mare in 2005, cand a avut 275.000 de vizitatori, record neatins inca (anul acesta au fost doar 212.000) si un loc ales de majoritatea companiilor din industrie pentru a-si prezenta noi produse. De-a lungul istoriei sale, IFA a fost punctul de lansare a multor produse care si-au gasit intre timp locul in casele consumatorilor, iar editia din 1930 a fost deschisa de insusi Albert Einstein. Expozitia era atunci la a patra editie si era destinata doar producatorilor de aparate radio, asa cum ii spune si numele pastrat de atunci (funkausstellung - expozitie radio).
Acum, de la Berlin sunt lansate in fiecare an noi tehnologii sau concepte de marketing pentru toata gama electronicelor de consum. La editia 2007, cei 1.200 de expozanti au mizat pe atentia distributiva a 7.000 de ziaristi acreditati de la institutii mass-media din toate colturile lumii. Scriitorii de bloguri au avut si ei la dispozitie o zona speciala, o cafenea de unde se puteau conecta la Internet pentru a transmite publicului lor ceea ce se intampla la targ. Iar intreg spatiul expozitiei a semanat mai curand a joc de oglinzi: fara a avea o estimare de inalta rezolutie, probabil ca suprafata totala a ecranelor prezente, plasme sau LCD-uri, s-a apropiat de un kilometru patrat. Nici nu e de mirare; din totalul industriei de electronice, cea a televizoarelor si a monitoarelor inseamna valoric o treime din total. Adica 130 mld. euro dintr-un total de 400.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro