Al cui va fi internetul: Google sau Facebook?
Despre o intrare in forta a Google pe piata retelelor sociale se vorbea demult, insa pataniile din februarie ale Google Buzz, care si-a atras atatea critici pe motiv ca incalca intimitatea utilizatorilor, au inchis pentru moment subiectul. Acum vrea sa mai incerce o data: urmeaza Google Me.
"Mare zvon mare: Google va lansa un concurent pentru Facebook foarte curand, numit Google Me; sursa este foarte credibila." Acest anunt, publicat la sfarsitul lui iunie pe Twitter de catre Kevin Rose, CEO al agregatorului de stiri Digg, a dus la numeroase speculatii despre misteriosul proiect.
In prezent, Google detine cea mai mare parte a a componentelor necesare ca sa dezvolte o platforma sociala. Pe de o parte se afla Google Profile - care permite utilizatorilor sa isi creeze o pagina cu informatii personale, si Google Buzz - serviciu care le ofera posibilitatea de a face actualizari ale statusului si de a comunica intr-un sistem comparabil cu cel al Facebook. Pe de alta parte exista Google Wave, o aplicatie de comunicare si colaborare online care vrea sa integreze e-mailul, mesageria instant, comunitati de tip wiki si facilitatile de retea sociala, si Latitude, aplicatie care permite publicarea in reteaua de prieteni a locului unde se afla un utilizator. "Latitude are trei milioane de utilizatori, potrivit datelor furnizate de Google, pe cand Buzz sta foarte prost la acest capitol", comenteaza Greg Sterling de la publicatia Search Engine Land. O asociere intre Latitude si Buzz, crede el, ar fi interesanta si potential utila.
Lance Ulanoff, redactor-sef al publicatiei PCMag.com, considera insa ca tuturor acestor produse le lipseste cota de piata, voga si terenul favorabil ale Facebook. "Buzz n-a fost marele reper pe care l-ar fi dorit Google, iar serviciul Wave e interesant, dar inca prea abscons pentru prea multa lume. Ei n-au nimerit-o inca in privinta abordarii corecte a interactiunii online. Dar ma astept sa incerce in continuare pana reusesc, pentru ca au capacitatea", adauga Ulanoff. Ceea ce Google si orice altcineva trebuie sa isi aminteasca este faptul ca Facebook nu a capatat succesul de acum peste noapte - "i-a luat ani sa ajunga aici si este inca in crestere".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro