Unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de tehnologie din România

Autor: Ioana Nita Postat la 19 octombrie 2020 213 afişări

Unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de tehnologie din România, care are în acţionariat fondul de investiţii al Google, se pregăteşte să lanseze anul viitor o nouă versiune a tehnologiei inovatoare de autentificare biometrică prin recunoaşterea modului de tastare al unei persoane la nivel mass-market cu ţinta de a cuceri cât mai mulţi utilizatori atât din sfera B2B, cât şi B2C.

Mergem şi în zona de consumer în curând. În prezent dezvoltăm o nouă tehnologie care o să se adreseze şi utilizatorilor finali – vor putea avea pe calculator sau pe telefon tehnologia noastră, astfel încât ca şi aceştia să fie protejaţi – atacatorii să nu poată folosi dispozitivul lor sau e-mailul ş.a.m.d.”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cristian Tamaş, cofondator şi director de marketing al start-up-ului TypingDNA din Oradea care până acum a obţinut finanţări în valoare totală de 8,8 milioane de dolari.

Practic, start-up-ul se află acum în plin proces de dezvoltare a următoarei versiuni pentru tehnologia de autentificare biometrică prin recunoaşterea modului în care o persoană tastează la calculator sau pe mobil, pe care au lansat-o iniţial oficial în urmă cu patru ani. Schimbarea va fi majoră în condiţiile în care în prezent soluţia TypingDNA se adresează cu precădere mediului enterprise, implementarea realizându-se cu ajutorul dezvoltatorilor software, însă odată cu noua versiune, soluţia va fi practic o aplicaţie ce se va putea instala uşor de utilizatori atât în segmentul B2B, cât şi B2C.

„Vom creşte foarte mult numărul de clienţi odată ce vom lansa noul produs care se va adresa şi clienţilor din zona B2C, nu doar B2B. Astăzi soluţia este orientată foarte mult către dezvoltarii software care trebuie să facă o anumită integrare, însă soluţia nouă va fi o aplicaţie mult mai uşor de instalat şi folosit decât prin API. Integrarea nu va mai fi o problemă, se va face instant prin instalarea unei aplicaţii şi atunci adopţia va fi mult mai mare”, a subliniat el.

În prezent, TypingDNA are câteva zeci de clienţi pe segmentul B2B în special din industrii precum cea a educaţiei – companii care oferă soluţii pentru susţinerea examenelor online şi cea financiară - bănci din America şi Europa.

Povestea TypingDNA a început încă din 2014 atunci când Raul Popa, cofondator şi CEO, fiind pasionat de grafologie, a avut ideea de a analiza scrisul digital şi nu cel de mână, în condiţiile în care modul de comunicare din ultimii ani s-a schimbat foarte mult şi a început să se bazeze foarte mult pe comunicarea prin mesaje tip text fie că este vorba de e-mail-uri, SMS-uri sau aplicaţii de mesagerie. După primele luni de cercetare, start-up-ul a avut o primă versiune a algoritmului care putea face diferite predicţii pe baza modului de tastare a persoanei, însă apoi start-up-ul s-a orientat rapid către zona de autentificare biometrică, soluţia fiind lansată oficial pe piaţă in 2016.

Soluţia inovatoare dezvoltată de TypingDNA a atras foarte repede atenţia investitorilor, prima finanţare, în valoare de 200.000 dolari, fiind obţinută pe plan local în 2016 de la Gecad Ventures şi investitori de tip business angels. Au urmat apoi alte patru finanţări – două în 2018 şi câte una anul trecut şi anul acesta, valoarea totală ajungând la 8,8 milioane de dolari.

„Ultima finanţare am primit-o anul acesta în ianuarie - 7 milioane dolari de la Gradient Ventures. Acesta este un fond de investiţii Google care investeşte în start-up-uri care folosesc la bază tehnologie de inteligenţă artificială, iar algoritmul nostru fără AI ar avea acurateţe mult mai mică şi ar fi inutilizabil”, a punctat el.

În prezent, TypingDNA oferă o serie de produse, inclusiv un instrument PC care autentifică în mod continuu utilizatorii pe baza modelelor de dactilografiere. El alertează administratorii sau blochează automat sistemul atunci când detectează apăsări de cheie anormale şi, în mod opţional, deconectează conturi, surprinde capturi de ecran, face instantanee de la webcam şi trimite alerte (prin e-mail sau SMS) dacă detectează un comportament anomal. O extensie Chrome complementară furnizează coduri de verificare în două etape pentru servicii terţe, cum ar fi Amazon şi Facebook în browser, iar API-ul şi SDK-ul TypingDNA oferă un mijloc de securizare a autentificărilor şi de aplicare a parolelor de resetare pe mobil, precum şi aplicaţii web.

În următoarea perioadă, fondatorii TypingDNA vor să se concentreze cu precădere pe partea de utilizare şi adopţie a soluţiilor lor.

„Tehnologia noastră este foarte puţin cunoscută în acest moment. Experţii în securitate cibernetică au mai auzit de ea, dar tehnologia este încă la început din punctul de vedere al popularităţii. Sunt tot felul de proiecte în care s-ar putea implementa această tehnologie, dar când este vorba de o tehnologie nouă ai reţineri în ceea ce priveşte implementarea ei. Noi vrem ca aceste reţineri să fie cât mai puţine pentru oameni şi efectiv ne concentrăm pe a oferi tehnologia într-o formă cât mai accesibilă - spre exemplu dacă sunt reţineri legate de buget, noi vrem ca acest lucru să nu fie o problemă şi oferim şi versiuni gratis ale soluţiei”, a explicat cofondatorul şi directorul de marketing al TypingDNA. El a adăugat modelul start-up-ului, fiind bazat pe finanţări de la investitori, îi permite să ofere o versiune gratuită a soluţiei pe o perioadă destul de lungă de timp.

„Practic noi ne axăm acum foarte mult pe adopţia tehnologiei, deoarece cu cât folosesc mai mulţi soluţia, chiar dacă la început nu plătesc, sunt şanse foarte mari ca apoi să se convertească. Avem clienţi din 2017 care nici astăzi nu au renunţat la noi pentru că odată ce ai implementat tehnologia asta, eşti implicat într-un flow de produs foarte complex din cadrul companiilor.”

Proiect: TypingDNA

Ce face? Dezvoltă tehnologii de autentificare biometrică pe baza modului de tastare

Finanţare totală atrasă: 8,8 milioane dolari

Invitat: Cristian Tamaş, cofondator şi director de marketing TypingDNA

START-UP TECH

Casta.ro

Proiect: Casta.ro

Ce face? Platformă online de imobiliare cu serviciu de cumpărare instantă de apartamente

Finanţare atrasă: 500.000 euro

Invitaţi: Horea Crăciun, CEO Casta.ro

Proiect: Cartloop

Ce face? Platformă de marketing conversaţional dedicată magazinelor online

Finanţare atrasă: 300.000 euro

Invitat: Andrei Negrău, CEO şi cofondator Cartloop

Proiect: EmailTree AI

Ce face? Dezvoltă o soluţie care automatizează răspunsul la e-mailurile clienţilor cu ajutorul inteligenţei artificiale

Finanţări totale atrase: 800.000 euro

Necesar de finanţare: 4-5 milioane euro.

Invitat: Casius Morea, fondator & CEO, EmailTree AI

 


Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19,00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.


Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.