Mai incet cu bruiajul
Sa ne imaginam un cinematograf al viitorului unde o parte din public abia mai aude replicile filmului, din cauza zgomotului de fond prea puternic.
Sa ne imaginam un cinematograf al viitorului unde o parte din public abia mai aude replicile filmului, din cauza zgomotului de fond prea puternic.
Filmul horror "The Messengers" sustine ideea ca tinerii pot vedea si auzi lucruri pe care adultii nu le observa. Cam totul vine sa argumenteze ca personajele adulte ar fi trebuit sa asculte avertismentele tinerilor. Nu chiar cel mai interesant scenariu - asa ca producatorii filmului, studiourile Screen Gems, au dezvoltat o inedita campanie de promovare cu reclame pe care chiar cinefili sub 30 de ani le pot privi, dar nu le pot auzi. Se pare ca promovarea a fost un succes. Filmul realizat cu un buget de 16 milioane de dolari a inregistrat doar in primul weekend de la aparitie (a iesit pe piata la 31 mai) incasari de 35 de milioane de dolari. Un succes ar putea fi in viitor si tehnologia folosita in cadrul reclamelor, practic o punere in practica a unui fapt stiut, anume ca sunetele cu frecvente inalte sunt imperceptibile pentru urechile adultilor, dar neplacute pentru un auditoriu sub 25 de ani (urechea umana percepe sunete la frecvente intre 20 si 20.000 de herti, insa capacitatea de percepere a frecventelor inalte scade cu varsta).
Reclamele de promovare a filmului horror care au avut o frecventa de 17.000 de herti i-au flatat pe tinerii care puteau citi pe ecran subiectul productiei si totodata asculta sunetul, in timp ce adultii aflati in aceeasi incapere nu percepeau nimic. Numai ca astfel de sunete extreme (aproape de ultrasunete) deranjeaza auzul, iar de aceasta s-a folosit compania britanica de securitate Compound, care a vandut difuzoare de sunete cu frecvente inalte unor clienti cum este retailerul Spar, pentru a descuraja pustii cu intentii rele aflati in apropierea depozitelor de marfuri. Doar intr-un an, firma de securitate a vandut 3.500 de astfel de dispozitive in Marea Britanie, provocand si nemultumirea catorva organizatii non-profit, care le-au reprosat faptul ca incalca drepturile omului.
Dar descoperirea a fost atat de bine intampinata chiar de catre tineri, incat vocea protestatarilor s-a pierdut pe parcurs. Pe diverse site-uri sunt chiar disponibile tonuri de apel pentru telefonul mobil cu aceste sunete. Iar o cautare pe Google dupa "mosquito ringtones", cum sunt cunoscute tonurile de apel cu frecvente inalte, produce mai mult de 1,7 milioane de rezultate. Insa pasul facut de cei de la Screen Gems, exploatarea sunetelor extreme in interesul promovarii unui produs, este deocamdata singulara. Probabil pana cand vor auzi si alti tineri, din agentiile de publicitate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro