Mobile banking .ro

Postat la 12 iunie 2007 1 afişăre

Majoritatea operatorilor de servicii de telefonie mobila de pe piata din Romania au si ei in oferta servicii de mobile banking - ce-i drept, cu un numar destul de mic de utilizatori.

 

ORANGE. Serviciul de mobile banking, denumit MyBanking, ofera abonatilor acces la conturile Raiffeisen Bank direct de pe telefon. Utilizatorii pot efectua transferuri intra- si interbancare, pot plati facturi sau pot consulta soldul conturilor bancare. Abonamentul lunar este de 0,5 euro pentru persoane fizice si 1 euro pentru persoane juridice, la care se mai adauga costul de 0,12 euro pentru fiecare mesaj primit cu informatii privind contul bancar si 0,23 euro cel de confirmare a transferurilor bancare.

 

VODAFONE. Compania le permite clientilor serviciului Mobile Banking sa plateasca facturi, sa-si incarce cartela preplatita si sa afle situatia conturilor bancare de la Raiffeisen Bank sau la BRD. Pentru a putea utiliza serviciul, clientii au nevoie de o cartela SIM pe care se gaseste aplicatia, un telefon compatibil, un cont la Raiffeisen si un contract incheiat cu banca. Abonamentul lunar este de 0,5 euro pentru persoane fizice si 1 euro pentru persoane juridice; mesajul primit la interogarile de sold costa 0,15 dolari, iar solicitarea transferului bancar - 0,30 de dolari.

 

ZAPP. Operatorul a incheiat parteneriate cu bancile Bancpost, BCR si Raiffeisen Bank pentru a putea oferi acces la informatii bancare publice si private pe telefonul mobil. Zapp Mobile Banking permite vizualizarea soldului bancar, efectuarea de tranzactii, blocarea tranzactiilor de pe card in cazul in care acesta este pierdut sau furat si localizarea celei mai apropiate sucursale bancare sau ATM. Informatiile publice presupun doar costurile pentru transferul de date in portalul Zapp Mobile. Pentru alte informatii este necesar un abonament lunar.

 

COSMOTE. Operatorul de telefonie mobila nu ofera deocamdata servicii de mobile banking. "Internet banking-ul, care este pentru o companie un mod de a-si reduce costurile si pentru un utilizator o metoda de a economisi timp, nu este inca foarte popular pe piata locala", spunea recent Tereza Valcan, corporate affairs manager in cadrul Cosmote. "Cred ca mobile banking-ul mai are de asteptat."

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Mobile banking .ro
/business-hi-tech/mobile-banking-ro-1009461
1009461
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.