Panama? Dati un search pe Google!
Sunt cateva saptamani de cand Yahoo! a lansat noua tehnologie de cautare Panama, menita sa relanseze vanzarile de publicitate online. Pana acum, proportia intre vestile proaste si cele bune e inca nedecisa.
Sunt cateva saptamani de cand Yahoo! a lansat noua tehnologie de cautare
Saptamana trecuta reteaua sociala online Friendster, una din cele mai importante din lume la ora actuala (37 de milioane de utilizatori din 75 de tari), a ales Google drept unic furnizor de reclame pentru toate site-urile sale, renuntand astfel la parteneriatul cu Yahoo!, fostul furnizor. Reclamele Google urmeaza sa fie integrate de Friendster incepand din trimestrul al doilea al anului.
Vestea proasta a sosit la doar o zi sau doua dupa ce Susan Decker, directorul financiar in exercitiu al Yahoo!, se declarase foarte optimista in privinta
Decker crede ca noua tehnologie va aduce mai aproape Yahoo! de liderul absolut al pietei, Google (conform comScore Media Networks, Google a avut in ianuarie o cota de 47,5% din piata cautarilor pe Internet, in timp ce Yahoo! doar 28,1%).
Intr-adevar, in contextul zgomotului starnit in jurul Panama, actiunile Yahoo! au crescut cu 19% de la inceputul anului si pana la 5 martie, in timp ce cotatia Google a scazut cu 5% in acelasi interval. Inca din prima saptamana dupa lansarea
Deja au inceput sa se vada primele cresteri si in ceea ce priveste proportia clicurilor pe link-uri sponsorizate din totalul clicurilor pe reclame de pe site-urile Yahoo!. Daca la inceputul anului, proportia era de 10,1% din total, in primele doua saptamani de la lansarea proiectului
Cel mai important nou produs al companiei din ultimii ani,
Incasarile Google in 2006 din publicitatea afisata pe paginile de rezultate in urma cautarilor efectuate de utilizatori au fost de aproximativ 5 centi la fiecare cautare, in timp ce veniturile Yahoo! s-au ridicat la cel mult 3 centi pe cautare. La o prima vedere, diferenta nu este foarte mare, insa daca vorbim de un an intreg si de zeci de milioane de utilizatori, diferenta se ridica la cateva miliarde de dolari.
"Pana acum cheltuiam cea mai mare parte din bugetul de publicitate pe Google", spune Amy Wong, director de marketing pentru compania de software Trend Micro. "Este un lucru bun ca Yahoo! incearca sa castige o parte din aceasta piata. In cazul Trend Micro, spre exemplu, ar fi ideal sa putem distribui in mod egal bugetul alocat publicitatii pe Google, Yahoo! si Microsoft".
Inainte de
"Totusi, lucrurile s-au miscat destul de repede din momentul in care am format echipa la jumatatea anului 2005", a declarat Semel. "Cei care au lucrat la
Prima faza a proiectului, care a devenit functionala in luna octombrie a anului trecut, doua luni mai tarziu decat se planificase, schimba aproape complet sistemul de publicitate utilizat de Yahoo! pana atunci, incluzand functii deja utilizate de Google sau Microsoft in sistemele lor de publicitate online. Exista insa si cateva functii unice, precum un index de calitate prin care companiile care isi fac reclama pe paginile de cautare Yahoo! pot determina cat de bine pozitionata este o anumita reclama din punctul de vedere al interesului utilizatorilor, dar si anumite functii de analiza prin care aceste companii pot determina daca o campanie publicitara este eficienta sau nu.
Ce-i drept,
Acum, Yahoo! se asteapta ca
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro