Planurile celor mai inovatoare companii din tehnologie

Autor: Roxana Cristea Postat la 04 martie 2011 82 afişări

Inovatiile din ultimele decenii n-au mai dus la cresteri radicale ale veniturilor si ale nivelului de trai pe ansamblul societatii, sustin comentatorii, desi cele mai inovatoare companii din domeniul tehnologic nu fac decat sa-si majoreze in continuare investitiile, iar produsele lor sunt intampinate cu entuziasm de consumatori.

Seth Priebatsch, creatorul platformei de jocuri sociale pentru telefonul mobil Scavenger Hunt, are un sac de dormit la birou, ca sa ramana acolo peste noapte atunci cand e nevoie. "Cand nu lucrez ma simt inutil", sustine tanarul de 21 de ani, care a lansat platforma de jocuri acum trei ani.

SCVNGR are doua componente, una dedicata companiilor, iar alta consumatorilor. Membrii platformei au de rezolvat diverse sarcini - cum ar fi cautarea de obiecte intr-o locuinta, puzzle-uri sau realizarea de fotografii. Daca le duc la bun sfarsit, jucatorii sunt recompensati cu puncte sau premii reale. "Fiecare secunda pe care nu o petrec aducand noutati platformei este o secunda pierduta, pe care o altcineva o poate petrece construind baza unui joc concurent, cu un succes mai mare", se justifica Priebatsch. Platforma are peste 500.000 de utilizatori si este disponibila in peste 70 de tari.

Multe din companiile aflate la inceput, asa cum este si cazul SCVNGR, au tendinta de a-si baza viitorul pe un singur produs sau concept. "Fac pariuri mari, dar cele mai multe dintre ele ajung sa moara. Iar daca incearca mai multe lucruri, rata de esec este si mai mare", constata Karim Lekhan, profesor asistent la Harvard Business School, citat de CNN. Pe de alta parte, companiile mici tind sa aiba mai putine reguli, iar angajatii au uneori mai mult timp sa-si puna la treaba creativitatea; asa au crescut, in fond, toti gigantii lumii tehnologice de azi. "Marile companii au avantaje care ar trebui sa le permita sa fie mai inovatoare ca o companie de dimensiuni mai mici", adauga Jim Andrew de la compania de consultanta Boston Consulting Group (BCG). In primul rand e vorba de resursele financiare: daca o companie mica are o idee foarte buna, poate sa nu fie in masura sa scoata produsul pe piata, deoarece nu reuseste sa atraga fonduri suficiente. E adevarat insa si ca internetul si cloud computingul au redus investitiile initiale pentru dezvoltarea unei companii tehnologice. Unele startup-uri - de la Twitter pana la Tumblr - au nevoie doar de angajati si spatiu pe servere pentru a face ca modelele lor de business sa functioneze. Un alt avantaj este ca marile companii pot sa-si asume riscuri mari. Gigantii tehnologiei mizeaza pe o gama larga de produse si servicii, ceea ce inseamna ca pot experimenta idei intr-un anumit segment fara sa-si riste intreaga afacere.

Microsoft, spre exemplu, a a intrat in lumea jocurilor, a telefoanelor mobile si a aplicatiilor web de consum, dar fara a-si periclita baza de clienti de business. "Microsoft, spre exemplu, este o orientata mai mult spre zona de business, nu spre consumatori", a spus analistul Andrew Bartels din cadrul companiei de cercetare de piata Forrester Research. Anul trecut, Microsoft a avut venituri de aproape 20 mld. dolari, cea mai mare parte din vanzarile de software in ciuda eforturilor puternice de a se extinde in afacerile cu electronice de consum, precum consola de jocuri Xbox si playerul Zune. Doar 20-25% din afacerile companiei provin din vanzarile catre consumatori individuali, potrivit Forrester Research. Sandeep Aggarwal, analist la Caris & Company, estimeaza ca Microsoft a vandut doar doua milioane de dispozitive cu Windows Phone 7 in primele doua luni de la lansarea sistemului de operare mobil, in comparatie cu vanzarile de telefoane cu Android, care, potrivit analistului, ajung la noua milioane de unitati lunar.

Mai mult de jumatate din cele mai inovatoare 50 de companii din lume sunt din SUA, insa cele din China vin tare din urma, reiese din cel mai nou top anual realizat pentru Bloomberg BusinessWeek de firma de consultanta Boston Consulting Group (BCG) pe baza unui sondaj in randul managerilor de companii, care a avut drept criterii numarul de produse si servicii noi, revolutionare, si succesul lor de piata, masurat in venituri si marja de profit. Pe primul loc in top se afla - pentru al cincilea an consecutiv - Apple, urmata de Google, Microsoft si IBM.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business hi-tech,
tehnologie,
companii,
planuri
/business-hi-tech/planurile-celor-mai-inovatoare-companii-din-tehnologie-8011693
8011693
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.