BATALIA PENTRU UNGARIA

Postat la 30 ianuarie 2007 1 afişăre

Extinderea Decathlon in Europa Centrala si de Est a inceput in 2001, cu Polonia, pentru ca urmatoarea inaugurare de magazin sa aiba loc in Ungaria, in mai 2005, la marginea Budapestei.

 

Decathlon Ungaria s-a lansat atunci in forta, cu promisiuni de inca doua magazine pana la sfarsitul anului respectiv si de investitii de 70 de milioane de euro pentru un total de 30 de magazine preconizate in zece ani (aceeasi cifra referitoare la numarul magazinelor apare acum in legatura cu Romania).

 

In 2005, Decathlon avea deja de infruntat concurenta Hervis Sport - es Divat Kereskedelmi Kft., implantat in Ungaria inca din 1996, care avea 4 magazine in Budapesta si 3 in provincie. Iar francezii s-au dezvoltat mereu cu ochii la concurenta Hervis: in noiembrie 2006, Decathlon a deschis primul magazin din afara Budapestei si al cincilea din tara si a anuntat planuri pentru inca doua in 2007, tot in provincie. Grupul francez n-a anuntat inca datele pentru anul trecut, insa la acea data, estimarea era ca anul 2006 va fi incheiat cu trecerea pragului de vanzari de 10 miliarde de forinti, ceea ce ar fi insemnat maximul posibil de apropiere fata de rivalul Hervis, care tintea o cifra de afaceri de 11 miliarde de forinti (42 de milioane de euro) pentru 2006. In 2005, Hervis avusese vanzari de 8 miliarde de forinti (31 de milioane de euro), in timp ce pentru 2007 estimeaza 17 miliarde de forinti (65 de milioane de euro). Iar in privinta ritmului de extindere, nelasandu-se mai prejos, Hervis a anuntat la randul sau ca va deschide in 2007 inca cinci magazine, pe langa cele sase deschise anul trecut, urmand ca inaugurarile sa continue pana la atingerea aceleiasi cifre magice preconizate de Decathlon pentru propria sa extindere - 30 de magazine.

 

Pe ce fel de piata se lupta insa cu atata inversunare Decathlon si Hervis? Conform unui studiu realizat anul trecut de Misiunea economica a Ambasadei Frantei la Budapesta pe baza unor date din 2005, doar 3% din achizitiile de obiecte vestimentare in Ungaria vizau articole sportive si doar 5% din achizitiile de imbracaminte ale maghiarilor aveau loc printr-un magazin specializat de articole sportive. Studiul nota ca, intr-o tara unde salariul net lunar era de 397 de euro, activitatile sportive care necesita echipamente specifice raman apanajul categoriilor privilegiate, in special in zona Budapestei, valoarea totala a pietei de retail a articolelor sportive fiind limitata la 230 de milioane de euro, ceea ce insemna o medie de 142 de euro anual pe familie. Studiul nota totusi ca piata a urcat cu 21% intre 2004 si 2005 si ca "intentiile de cumparare a unor articole sportive sunt in crestere cu 20% la nivelul lui 2006".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
BATALIA PENTRU UNGARIA
/cover-story/batalia-pentru-ungaria-1053455
1053455
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.