Ce soluţii propune o companie pentru creşterea businessurilor. Acestea te ajută să îţi cunoşti clienţii, concurenţa şi să îmbunătăţeşti eficienţa campaniilor de marketing
Nu de puţine ori am auzit expresia „informaţia înseamnă putere”. La nivel de business, să fii informat înseamnă să îţi cunoşti foarte bine clienţii, nevoile acestora, piaţa în care activezi, concurenţa şi tendinţele. Toate, deopotrivă, te ajută să îţi creşti businessul. Iar calea pentru a le obţine constă, potrivit reprezentanţilor Publicis Groupe România, în soluţiile de data intelligence, pe a căror dezvoltare businessul şi-a axat investiţiile din ultimii ani.
Prezent de 25 de ani pe piaţa locală, Publicis Groupe România este unul dintre cele mai importante grupuri de marketing, comunicare şi transformare digitală din România. Businessul le oferă clienţilor acces la servicii şi instrumente de lucru avansate, concentrate în patru arii de expertiză: comunicare, media, data şi tehnologie. „Cu experienţă vastă în toate verticalele de business relevante, Publicis Groupe România asigură, prin modelul său de business, un management fluid al resurselor şi competenţelor alocate fiecărui client în parte”, spune Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer.
Condus, în plan local, de Teddy Dumitrescu – din rolul de Chairman şi CEO, şi Ştefan Iordache – COO, Publicis Groupe România a înregistrat, în 2019, o cifră de afaceri totală de peste 154,2 milioane de euro, acoperind o cotă de piaţă de aproape 25%. Despre 2020, Alexandra Dimitriu spune că „am închis anul cu o uşoară creştere, de o cifră, faţă de 2019, ceea ce în context pandemic, cu reducere semnificativă a investiţiilor în publicitate pentru unii clienţi în perioada de lockdown, este o reuşită.” Pentru anul 2021, reprezentanţii businessului estimează o creştere a cifrei de afaceri de două cifre.
În portofoliul grupului se află unele dintre cele mai puternice agenţii de marketing şi comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi Ă The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom şi Spark Foundry, deservite de peste 400 de specialişti.
Businessul local are peste 250 de clienţi, pe care Alexandra Dimitriu îi descrie drept „lideri de piaţă, cu amprentă globală sau jucători locali, la început de drum, reprezentând toate verticalele majore de business (telco, media & technology, health, retail & e-commerce, FMCG food, FMCG non-food, beverages & tobacco, financial, energy, Oil Gas & utilities, automotive şi alţii).”
Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer, Publicis Groupe România: „Clienţii Publicis Groupe România sunt lideri de piaţă, cu amprentă globală sau jucători locali, la început de drum, reprezentând toate verticalele majore de business.”
Carte de vizită
Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer, Publicis Groupe România
♦ Este Chief Media Officer al Publicis Groupe România din mai 2019 şi lucrează în grup de aproape 20 de ani. Ea şi-a început călătoria în mediul publicitar din poziţia de media planner al echipei P&G din agenţia Starcom România, membră a Publicis Groupe România. A avansat treptat în cadrul agenţiei, ajungând inclusiv în funcţia de lider al P&G AOR pentru Balcani, unul dintre cele mai incitante conturi media ale agenţiei, poziţie pe care a ocupat-o până în 2012, când a devenit director general al Starcom.
♦ În ultimii 2 ani, în calitate de Chief Media Officer al grupului, ea a supravegheat activitatea celor trei branduri de agenţii media din România şi a coordonat dezvoltarea de produse şi capabilităţi de date, care au reprezentat poziţionarea unică a operaţiunilor media din cadrul Publicis Groupe în peisajul românesc.
O traiectorie clară
În ultimii doi ani, odată cu creşterea volumului de date colectate în timp real şi a nevoii de analiză a acestora pentru a ancora deciziile de business cât mai mult în actualitate, Publicis Groupe a intensificat, în plan local şi global, investiţiile în zona de data intelligence – atât resurse financiare cât şi resurse din din zona de IT, contabilitate şi alte departamente suport care să asigure întregul flux de muncă. „În Publicis Groupe România, acestea s-au axat atât pe asigurarea soluţiilor tehnologice necesare transferului de date, analizei şi accesului în condiţii de siguranţă, cât şi în zona de resurse umane, prin consolidarea unei echipe de specialişti. Prin aceste investiţii, Publicis Groupe România a reuşit să obţină pionieratul pe piaţa locală, ca număr de soluţii de date şi ca surse de informaţii disponibile”, susţine Rodica Mihalache, Data Intelligence Lead în cadrul companiei.
Pe plan local, povesteşte ea, agenţiile grupului de media derulau deja proiecte frecvente în zona de date, unele cu tradiţie – de pildă, crearea unor modele econometrice, analize de previziuni – aşa că a existat o bază de plecare în dezvoltarea acestui tip de servicii, printre resurse numărându-se specialiştii, cunoştinţele în diverse arii de expertiză şi chiar anumite resurse tehnice. „Am plusat cu achiziţia unor noi instrumente, dezvoltarea accesibilităţii, iar recent am creat o echipă dedicată şi multidisciplinară, Data Intelligence Team – formată din 20 de profesionişti din Publicis Groupe România –, care deserveşte toate agenţiile din grup şi orice client interesat să îşi îmbunătăţească performanţa campaniilor.” Rodica Mihalache spune că echipa lucrează zilnic alături de clienţi în toate zonele de expertiză: business analytics, research, data sciences, advanced analytics, strategie de comunicare, integrare de date, vizualizare, RPA, înţelegerea consumatorilor şi multe altele. „Rolul său este de a dezvolta soluţii, de a fi alături de clienţi pentru a interpreta şi analiza datele, cât şi pentru a le oferi consultanţă. Cu alte cuvinte, clienţii primesc informaţia brută, informaţia procesată şi explicată, dar şi recomandări cu privire la măsurile pe care le pot lua pentru a-şi îmbunătăţi performanţa campaniilor pe viitor.”
Potrivit Rodicăi Mihalache, un client care analizează semnalele consumatorilor captate în timp real şi integrează mai multe surse de date în dezvoltarea strategiilor de marketing va putea lua decizii mult mai rapid şi mai informat, înţelegând contextul competitiv actual, dinamica preferinţelor consumatorilor şi putând previziona evoluţia indicatorilor de brand şi business în funcţie de aceşti factori. „Cu alte cuvinte, poate gestiona mai repede situaţii noi şi dificile.” Până în prezent, businessul a dezvoltat, în plan local, peste 25 de soluţii de date, axate pe adresarea unor nevoi de analiză din patru categorii: comunicare, brand, consumator şi business, puse la dispoziţia clienţilor în funcţie de nevoile şi interesele lor punctuale.
Rodica Mihalache, Data Intelligence Lead, Publicis Groupe România: „Un client care analizează semnalele consumatorilor captate în timp real şi integrează mai multe surse de date în dezvoltarea strategiilor de marketing va putea lua decizii mult mai rapid şi mai informat, înţelegând contextul competitiv actual, dinamica preferinţelor consumatorilor şi putând previziona evoluţia indicatorilor de brand şi business în funcţie de aceşti factori. Cu alte cuvinte, poate gestiona mai repede situaţii noi şi dificile.”
Carte de vizită
Rodica Mihalache, Data Intelligence Lead, Publicis Groupe România
♦ Deţine rolul de Data Intelligence Lead în Publicis Groupe România din iunie 2020 şi lucrează în grup de 16 ani.
♦ Are 5 ani de experienţă în coordonarea strategiei de comunicare pentru un client multinaţional FMCG pentru întreaga regiune a Balcanilor. În 2012 a fondat departamentul Consumer & Business Insight în Starcom România, care realizează studii pentru o mai bună înţelegere a consumatorilor şi oferă servicii de măsurare a eficienţei comunicării pentru toţi clienţii agenţiei. În ultimii 2 ani, ea a extins capacităţile de analiză şi cercetare a datelor la nivelul grupului Publicis, reunind o echipă de experţi în domeniile cercetării, statisticii, analizei avansate, ştiinţelor datelor şi dezvoltării instrumentelor business intelligence.
♦ Din poziţia actuală, gestionează toate resursele Data Intelligence la nivelul Publicis Groupe România pentru a îmbunătăţi eficienţa lor, coordonând echipe de specialişti în date din toate agenţiile grupului (Publicis Media, Leo Burnett, Zenith, Saatchi & Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Publicis România, Spark Foundry), fiind în acelaşi timp conectată la reţeaua globală Data Intelligence.
♦ Este responsabilă cu dezvoltarea portofoliului de soluţii Data Intelligence în cadrul grupului, precum şi cu dezvoltarea proceselor şi fluxurilor de lucru care asigură dezvoltarea continuă a capabilităţilor echipei Data Intelligence.
Un serviciu pentru fiecare nevoie
„Pentru o prognoză a indicatorilor de brand în funcţie de modul în care clienţii comunică, putem folosi Business Compass sau Analizele Econometrice. Dacă vrem sa urmărim eficienţa unei campanii în timp ce aceasta se derulează, folosim Campaign Monitoring, On-going Digital Presence sau AdImpact. Putem înţelege mai bine activitatea competiţiei prin Conversation Radar, Digital Health Index sau Competitive Overview. Pentru că promoţiile sunt o componentă importantă în bugetul de marketing, putem optimiza eficienţa campaniilor promoţionale prin intermediul Promo Radar, Real Time Promo Dashboard şi Commerce Radar. Nu în ultimul rând, clienţii sunt la curent cu evoluţia comportamentului consumatorilor prin analize de social listening, prin studii sau analize netnografice”, descrie Rodica Mihalache soluţiile pe care compania le oferă. Una dintre cele mai căutate soluţii este Conversation Radar, „pentru că analizează conversaţiile online despre brand prin prisma vizibilităţii, calităţii conversaţiei şi a nivelului de engagement al comunităţii online. Totodată, permite clienţilor să urmărească în timp real activitatea pe propriile pagini de social media, precum şi pe paginile concurenţilor şi integrează mai multe surse de date în timp real. Pe baza conversaţiilor purtate în mediul online despre brand, a volumului lor şi a sentimentelor exprimate de consumatori, clientul poate să urmărească modul în care sunt primite mesajele campaniilor sale şi poate interveni imediat, dacă este nevoie.”
În plus, ea spune că soluţiile sunt adaptate fiecărui client în parte în funcţie de provocarea pe care o are în acel moment. „Putem dezvolta oricând soluţii noi şi facem un fel de mix and match al diferitelor soluţii pentru o relevanţă cât mai mare pentru client, analizând periodic utilitatea soluţiilor propuse şi adaptându-le la noile cerinţe.”
Cât priveşte modul în care se derulează accesul şi consultanţa, există câţiva paşi importanţi. „Clienţii noştri accesează soluţiile din platforma AIQ portal, disponibilă de pe orice dispozitiv, în orice moment, după crearea unui cont şi pe bază de dublă autentificare. După o sesiune de consultanţă, primesc o recomandare de soluţii personalizată. Fiecare soluţie oferită este însoţită de asistenţă tehnică, sesiuni de pregătire, analiza datelor şi, după cum am menţionat, revizuirea trimestrială a utilităţii acestuia pentru client, fiind aduse îmbunătăţiri la nivel de user experience.” Până acum, clienţii ajungeau să apeleze la serviciile businessului prin agenţiile din cadrul Publicis Groupe România. „În curând vom lansa şi un site unde orice companie interesată va putea afla în ce constă fiecare soluţie de date, ce beneficii aduce, cum poate fi accesată, existând desigur şi o invitaţie la un dialog pentru a găsi împreună cea mai bună opţiune”, anunţă Rodica Mihalache.
Comunicarea, soluţia pentru creşterea businessului
Ilinca Niţu, Data Intelligence Business Growth Director, spune că în funcţie de complexitatea lor, soluţiile oferite de Publicis Groupe România necesită niveluri diferite de investiţie, ţinând cont de expertizele implicate în dezvoltarea lor şi de alte condiţii: dacă există costuri de utilizare sau dezvoltare a unor soluţii tehnologice, dacă este necesară achiziţionarea unor date sau dacă se dezvoltă algoritmi de calcul customizaţi pentru o anumită analiză. „Soluţiile de data intelligence pot avea preţuri de sute de euro – de exemplu, 500 de euro pentru instrumente care presupun, în mare, monitorizarea agregată a unor KPIs, şi zeci de mii de euro – până la 20.000 euro pentru soluţii care implică lucruri mai complicate, cum ar fi attribution modeling şi previziuni de impact în business KPIs. (...) Cele mai căutate soluţii sunt cele care au un impact imediat în rezultate, un impact vizibil în creşteri de KPIs.”
Ilinca Niţu, Data Intelligence Business Growth Director, Publicis Groupe România: „Tot mai multe companii înţeleg rolul comunicării în creşterea reputaţiei şi consolidarea cifrei de vânzări. Glumind, am putea spune că nu prea mai e cale de întoarcere la acel «business as usual», în care deciziile sunt luate mai degrabă pe baza unor instincte.”
Carte de vizită
Ilinca Niţu, Data Intelligence Business Growth Director, Publicis Groupe România
♦ Deţine rolul de Data Intelligence Business Growth Director în Publicis Groupe România din iunie 2020, lucrând în cadrul grupului în ultimii 14 ani. A coordonat resursele implicate în proiectele agenţiilor de publicitate şi media din România, Bulgaria şi Ungaria, dezvoltând strategii şi campanii integrate de comunicare.
♦ În poziţia actuală, ea construieşte noi relaţii şi cultivă relaţiile cu clienţii actuali ai Publicis Groupe România. Lucrează cu echipe dedicate zonei de data intelligence din agenţiile membre Publicis Groupe România (Leo Burnett, Zenith, Saatchi & Saatchi + The Geeks, MSL The Practice, Publicis România, Spark Foundry) pentru a identifica provocările şi a găsi soluţiile data intelligence adecvate, care să ajute la creşterea rezultatelor de business ale clienţilor.
♦ Este, totodată, responsabilă cu identificarea de noi oportunităţi de business şi creşterea sinergiilor pentru analiza integrată de date pentru clienţii Publicis Groupe care accesează mai multe tipuri de servicii disponibile (media, creaţie, PR).
Fără îndoială, adaugă ea, tot mai multe companii înţeleg rolul comunicării în creşterea reputaţiei şi consolidarea cifrei de vânzări. „Din experienţa noastră, odată ce un client a accesat intrumentele de date, rămâne un susţinător al acestora. Glumind, am putea spune că nu prea mai e cale de întoarcere la acel «business as usual», în care deciziile sunt luate mai degrabă pe baza unor instincte. La fel se întâmplă şi în regiunea Europei de Sud-Est, cu menţiunea că Publicis Groupe România se află la un nivel avansat în ceea ce priveşte implementarea soluţiilor de date, deci este posibil ca şi clienţii să fie un pic mai educaţi în această zonă.” Cum contribuie soluţiile de date la creşterea unui business, cum îi îmbunătăţesc performanţa? „Pe scurt, pe baza soluţiilor şi a consultanţei strategice oferite de echipa Data Intelligence, clienţii pot înţelege comportamentul consumatorilor, performanţa concurenţei sau modalităţi prin care să evalueze şi să îmbunătăţească eficienţa campaniilor de marketing. Mai departe, ei au posibilitatea de a-şi adapta strategiile de marketing, de vânzări şi de business mai rapid ca niciodată şi de a obţine rezultate cuantificabile. Cu alte cuvinte, pot lua decizii tot mai bine informate, care, în final, se pot reflecta în creşterea vânzărilor”, explică Ilinca Niţu. „Faptul că majoritatea soluţiilor de date sunt oferite în timp real în comparaţie cu clasicele rapoarte post-campanie, studii trimestriale sau anuale, ne motivează să eficientizăm continuu comunicarea. Mai mult, noi programăm algoritmi de calcul şi dezvoltăm soluţii tehnice pe baza nevoilor clienţilor, disponibile pe orice dispozitiv, care să asigure accesul clienţilor 24/7 la datele necesare pentru a fundamenta decizii. Cantitatea de date la care au acces clienţii noştri este uneori copleşitoare. Modalitatea de corelare şi vizualizare, felul în care scalăm şi analizăm toate aceste informaţii îi ajută foarte mult să aibă o viziune clară asupra propriului business şi brand”, adaugă ea.
Planuri ambiţioase într-un timp scurt
Până la finalul acestui an, Rodica Mihalache spune că de la cele peste 25 de soluţii de date unice şi consultanţă strategică şi-au propus să dezvolte încă cel puţin zece astfel de soluţii. „Peste 40 de clienţi au accesat până acum soluţiile Publicis Groupe România şi au primit consultanţă din partea echipei Data Intelligence, număr pe care ne propunem să îl dublăm până la finalul anului.”
În ceea ce priveşte obiectivele pe termen mediu şi lung, Rodica Mihalache spune: „Ne dorim să fim opţiunea numărul unu pentru orice business interesat să îşi îmbunătăţească rezultatele de marketing şi comunicare. Avem cunoştinţele, experienţa şi resursele necesare şi vedem că ecosistemul de date în baza căruia companiile îşi pot fundamenta strategia lor de business se măreşte din ce în ce mai mult, iar noi putem aduce un plus de valoare în analiza acestor date, dezvoltând un parteneriat pe termen lung.”
Fondat în 1926, Publicis Groupe este, potrivit reprezentanţilor businessului, al treilea cel mai mare grup de comunicare din lume. Prezentă în peste 100 de ţări, afacerea are o echipă de aproximativ 80.000 de angajaţi. În 2020, a avut venituri nete de 9,7 miliarde de euro, un rezultat similar cu cel înregistrat în anul anterior.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro