Cele mai enervante clişee din mediul de afaceri

Autor: Dorin Oancea Postat la 27 decembrie 2015 812 afişări

Cele mai enervante clişee din mediul de afaceri

Reprezentanţii comunităţii de afaceri, consultaţi de Business Magazin, au decis că "mâna de lucru ieftină" este cel mai dăunător clişeu din mediul local de business. Vă prezentăm un top al clişeelor, alături de motivaţiile oferite de oamenii de afaceri:

1. "Mâna de lucru ieftină"

a.  "Deosebit de distructiv"

b. "Multă lume face nişte investiţii greşite de business din cauza acestei sintagme",

c. "Nouă ne trebuie calitate, nu preţ mic. Un vânzător care zâmbeşte şi este plătit cu 10% mai mult decât unul care se uita strâmb poate aduce lejer 20% mai multe vânzări"

2. "Omul, cea mai importantă resursă" 

a. "A fost atât de des folosit, acum nu mai crede nimeni în el. Poate de aceea nici nu avem o cultură a profesionalismului în business în România";

b. "Multe companii susţin că oamenii sunt cei mai importanţi, dar nu îi tratează ca atare";

c. "Supărător",

d. "Era şi pe vremea lui Ceausescu - totul pentru om”;

3. "Clientul nostru, stăpânul nostru", cu variante: "centraţi pe client", de exemplu

a. "Toţi spunem că o facem. Doar spunem. Şi repetăm atât de des acest lucru încât aproape că îi uităm importanţa";

b. "Clienţii nu trebuie să fie stăpâni, pentru că asta ar însemna că furnizorul îşi asumă rolul de executant de ordine";

c. "Supărător şi enervant"

d. "Clientul vrea de cele mai multe ori să obţină cel mai bun servicu sau produs, la un preţ onorabil. Nevoia de profitabilitate, la costuri cât mai mici, nu este neapărat în interesul clientului, este o zonă gri unde puţini se bagă".

Citiţi şi Despre clişeu, în teorie şi practică

4. "Think outside the box"

a. "Ar fi o sintagmă excelentă dacă într-adevăr s-ar dori acest lucru, dar adevărul este cu totul altul",

b. "Sursa anglo-saxonă a expresiei a adus multă autoritate acestei expresii. Însă, din păcate, noi suntem exact pe dos: şi sistemul educaţional, şi valorile şi tipul de cultură a muncii pe care le avem, sunt total ”inside the box”.

5. "Ieşi din zona de confort"

a. "Un efect aproape comic"

6. "Treci la nivelul următor"

a. "Un efect aproape comic"

b. "Este un clişeu teribil. Şi este un clişeu care manipulează. Care te face să te gândeşti că eşti la un nivel ”inferior” şi că cel care îţi oferă acest îndemn e deja ”superior” pentru că a ajuns deja la un nivel mai sus decât tine. De fapt nu există nivele. Există doar experienţe care ne pot creşte ca oameni şi profesionişti sau nu".

7. "Schimbarea începe cu tine"

a. "Supărător şi enervant"

b. "Întreaga înţelepciune, vestică sau orientală, pleacă de la acest principiu. Dacă ”cunoaşte-te pe tine însuţi” a devenit un clişeu atunci ar fi extrem de grav. Sper totuşi că încă nu este un clişeu".

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cele-mai-enervante-clisee-din-mediul-de-afaceri-14929256
14929256
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.