Dilemele lui 2011 - Va cuceri Dacia Europa? Se vor reduce importurile de masini second-hand?

Autor: Razvan Muresan Postat la 12 ianuarie 2011 36 afişări

Cea mai importanta intrebare este acum, la inceputul anului, daca economia romaneasca isi va relua cresterea. pe langa aceasta, va propunem o serie de teme de gandire legate de ce ne asteapta in anul cel nou, ca economie si ca societate.

de Bogdan Alecu si Razvan Muresan

VA STOPA NOUA TAXA DE POLUARE AVALANSA IMPORTURILOR SECOND-HAND?

Din 2007 si pana la finele anului trecut in Romania s-au importat aproape 800.000 de masini la mana a doua, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculare a Vehiculelor. Importurile acestora, avantajate intr-o oarecare masura de taxa de poluare care scadea pe masura vechimii automobilelor, sunt asteptate sa se reduca semnificativ, oferind alaturi de programul "Rabla" un avantaj suplimentar dealerilor de masini noi. 2011 va scoate din buzunarul viitorilor proprietari de autoturisme in medie cu jumatate mai multe taxe fata de nivelul actual sau chiar dublu sau aproape triplu pentru vehiculele cele mai poluante. Taxa va fi stabilita in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si gradul de poluare. Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 va fi de 30.432 euro, pentru inmatricularea unei masini non-euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Dat fiind ca statul bulgar permite inmatricularea la preturi de cateva ori mai mici, eficienta introducerii noii taxe poate fi pusa la indoiala, ce-i drept daca ne referim la romanii din sudul tarii care vor sa-si schimbe masina. In cazul relansarii sistemului de casare a rablelor, promisiune a Ministerului Mediului de la finele anului trecut, sosele ar putea fi golite de Daciile vechi de 20-30 de ani.


VA AJUNGE DACIA LA O PRODUCTIE DE 350.000 DE MASINI?

In 2010, uzina de la Mioveni Automobile Dacia a asamblat peste 340.000 de autovehicule, volum care reprezinta maximul istoric atins de constructorul autohton, in conditiile in care majoritatea producatorilor auto europeni si-au restrans activitatea anul trecut. Anul 2011 este unul in care Dacia nu va mai lansa niciun model nou, ci doar va extinde gama Duster cu o noua versiune care va intra in productie in Rusia si ulterior va fi exportata din Romania si in Marea Britanie din 2012. Daca de la inceputul anului productia Duster a fost pentru a patra oara majorata pentru a face fata exporturilor, cea a lui Sandero a scazut la aproape jumatate. Daca Dacia va ajunge la peste 300.000 de unitati, dintre acestea peste 150.000 vor fi SUV-uri.


INCEPE FORD PRODUCTIA DE AUTOTURISME LA CRAIOVA?

Programata initial pentru 2010, productia modelului de clasa mica al constructorului american, cunoscut sub numele de B-Max este programata pentru finele acestui an, potrivit oficialilor companiei. Pariul viitorului model reprezinta cresterea productiei uzinei de la Craiova de la 10.000 de unitati anul trecut la aproape 300.000 de unitati in 2013, an in care va fi finalizata investitia de 675 mil. euro in modernizarea uzinei de la Craiova.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
special,
cover story,
dileme 2011,
auto
/cover-story/dilemele-lui-2011-va-cuceri-dacia-europa-se-vor-reduce-importurile-de-masini-second-hand-7871704
7871704
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.