Efectul admiraţiei în afaceri. Ei sunt cei mai admiraţi CEO din România în 2017
32 de nou intraţi în ediţia din acest an a catalogului 100 cei mai admiraţi CEO din România constituie încă o dovadă că admiraţia este un fenomen dinamic, fiind influenţată de diverşi factori – de la evoluţia companiei conduse de un lider şi până la reputaţia acestuia, care, arată unele studii, poate avea un impact deopotrivă pozitiv sau negativ asupra afacerii.
Pentru al doilea an consecutiv Florin Talpeş este cel mai admirat reprezentant al mediului de afaceri local, el primind cel mai mare număr de voturi. La ediţiile anterioare ale catalogului primul loc a fost ocupat în 2010 şi 2011 de Mariana Gheorghe, CEO al Petrom, şi apoi, în 2012 şi 2013, de Steven van Groningen, preşedinte şi CEO al Raiffeisen Bank.
Ediţia din 2015 l-a adus în poziţia fruntaşă pe Iulian Stanciu, CEO al eMAG, cel mai mare retailer online de pe piaţă, iar în urmă cu doi ani cel mai mare număr de voturi i-a fost atribuit lui Dragoş Pavăl, antreprenorul care a construit împreună cu fratele său, Adrian Pavăl, afacerea Dedeman, liderul pieţei de bricolaj din România. Toţi cei şase lideri care au ajuns pe treapta cea mai înaltă a clasamentului îşi menţin, an de an, prezenţa în top zece. Cu toate acestea, de-a lungul anilor au fost deopotrivă ieşiri şi intrări spectaculoase în rândul celor mai admiraţi 100.
Cel mai adesea, ieşirile se leagă de plecările şefilor de companii de la conducerea operaţiunilor locale, iar Liliana Solomon, care la prima ediţie se plasa pe locul trei în clasament, ca şefă a Vodafone România, iar apoi a fost promovată şi a preluat o funcţie peste hotare, este un singur exemplu. Anul acesta, cele mai spectaculoase intrări în clasament sunt adjudecate de Elisabeta Moraru, country manager la Google România (locul 17), şi Anna Grzelonska, CEO al NN Asigurări.
Antreprenorii şi-au adjudecat 39 din cele 100 de poziţii din ediţia din acest an a catalogului, faţă de 40 în 2016. Totodată, la fel ca anul trecut, trei sferturi dintre antreprenorii din ediţia din acest an a anuarului se regăsesc în prima jumătate a clasamentului admiraţiei. Şapte antreprenori se găsesc în rândul primilor zece cei mai admiraţi reprezentanţi ai mediului de afaceri local, cu unul mai puţin decât anul trecut.
Anul acesta ne-am propus să aflăm ce înseamnă, pentru cei mai admiraţi lideri de business din România, reputaţia. Am aflat că empatia contează în afaceri, că autosuficienţa şi aroganţa sunt periculoase, că liderul este asemeneni unui dirijor, iar „antreprenoriatul românesc este încă bântuit de lipsa delegării”, „Dacă acţiunile tale îi inspiră pe alţii să viseze mai mult, să înveţe mai mult, să facă mai mult şi să devină mai mult decât sunt, atunci se cheamă că eşti un lider”, „Se spune că onoarea este ceea ce ştii tu despre tine, iar reputaţia este ceea ce ştiu ceilalţi despre tine”, „Caracterul este ca un copac şi reputaţia este ca o umbră”, „Diverse cercetări plasează impactul CEO-ului asupra valorii companiei pe care o conduc la 10 până la 48%, ceea ce reprezintă deopotrivă o responsabilitate enormă şi o oportunitate foarte mare” sunt doar câteva din răspunsurile primite la întrebările pe care le-am adresat anul acesta:
Cât de mult şi de ce contează reputaţia unui manager în business?
Care este cea mai importantă calitate a unui lider?
Ce comportament aţi observat că are tendinţa de a deraia un parcurs profesional ascendent?
Care este greşeala pe care observaţi că alţi lideri din România o fac cel mai frecvent?
Ce faceţi ca să vă asiguraţi că evoluaţi în continuare ca lider?
FLORIN TALPEŞ, BITDEFENDER
Cât de mult şi de ce contează reputaţia unui manager în business?
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro