Finala Europa League, afacerea

Autor: Razvan Muresan Postat la 06 mai 2012 72 afişări

Organizarea la Bucureşti a finalei Europa League, una dintre cele mai mari competiţii fotbalistice din lume, pune România pe harta lumii sportive pentru prima oară în istorie. Zecile de mii de fani care vor însoţi Athletic Bilbao şi Atletico Madrid pe stadionul National Arena vor aduce, dincolo de plusul de imagine, circa 30 de milioane de euro. Cine are de câştigat cel mai mult pe seama meciului din 9 mai?

Dacă Bucureştiul a trebuit să aştepte 20 de ani pentru a avea un stadion de talie europeană, a fost nevoie de şi mai mult timp pentru a aduce în România unul dintre cele mai vizibile evenimente sportive ale lumii.

Finala Europa League - Ministerul Turismului: Nu putem pune în practică acţiuni de promovare a României ca destinaţie turistică

În seara de 9 mai în jur de 60 de milioane de telespectatori din întreaga lume vor vedea la televizor confruntarea finală a competiţiei Europa League dintre echipele spaniole Athletic Bilbao şi Atletico Madrid. Bucureştiul şi Münchenul sunt oraşele înspre care se îndreaptă atenţia pasionaţilor de fotbal în luna mai.

Dacă National Arena e gazda finalei 100% spaniole, după ce anul trecut în etapa finală de la Dublin s-au înfruntat două echipe portugheze, un meci interesant se anunţă şi pe 19 mai, când Bayern şi Chelsea îşi dispută trofeul Ligii Campionilor tocmai în oraşul de baştină al nemţilor. Totuşi, mai întâi e rândul României să arate lumii întregi spectacolul fotbalistic. Iar vizitatorilor potenţialul turistic.

Finala Europa League - Asociaţia Taximetriştilor: Suporterii spanioli ne vor creşte vânzările cu 50% faţă de o zi normală

Dincolo de cele 18.000 de bilete alocate de către UEFA suporterilor echipelor finaliste, câte 9.000 fiecărui club, alţi 20.000 de turişti, iubitori ai sportului-rege şi oficiali vor ajunge în Bucureşti în a doua săptămână a lunii mai.

ATERIZAREA SPRE MAREA FINALĂ

"Vom sta într-o zonă foarte centrală, chiar lângă Ateneu, deci dacă e vorba să fie chiar locul ăsta, ar fi frumos să stăm cu toţii acolo şi să mergem împreună înspre stadion, la fel cum am făcut la Barcelona. Din ce am văzut pe Google Maps, ar fi de mers cam trei kilometri până la stadion, dar, deşi e puţin cam departe, ar fi frumos să mergem cu toţii cântând către marele meci." Nicolas Barrio este unul dintre coordonatorii fanilor lui Atletico, care vor ajunge la Bucureşti în ziua de dinaintea meciului. 80 de chartere vor ateriza la Otopeni, cele mai multe venind de la Bilbao şi Madrid, iar fanii vor fi direcţionaţi cu autobuze şi taxiuri către zonele special amenajate din pieţele Constituţiei şi George Enescu.

"Ne aşteptăm la dublarea traficului zilnic. Va fi o zi specială şi pentru noi", spune Valentin Iordache, directorul de comunicare al Aeroportului Internaţional Henri Coandă, Bucureşti-Otopeni. În cifre, dublarea înseamnă 70-80 de aeronave de capacitate medie standard, între 150 şi 200 de locuri, în mare parte Airbus 320 sau Boeing 737, la care se adaugă cursele care zboară după programul normal. Vor avea de câştigat de pe urma finalei şi companiile aeriene care zboară către şi dinspre destinaţii din Spania, în mare parte acoperite de transportatorul naţional TAROM, care zboară zilnic la şi de la Madrid, şi de companiile low-cost Blue Air şi Wizz Air. Oficialii TAROM susţin că evenimentul va influenţa traficul turistic: "Gradul de rezervare pe destinaţia Spania a depăşit cu mult aşteptările pentru această perioadă, situându-se la peste 90%". Faţă de perioada similară a anului trecut, TAROM estimează o creştere de 24% pe fluxurile de pasageri pe cursele din şi către Spania.

Daniel de Carvalho, corporate communications manager al Wizz Air, companie care asigură legătura între Bucureşti şi destinaţii spaniole precum Alicante, Barcelona, Madrid, Palma de Mallorca, Valencia şi Zaragoza, spune că operatorul a crescut numărul de zboruri pentru vara 2012, atât pe seama microbiştilor, cât şi a celor care aleg să viziteze România. Traficul web pe pagina de internet a Wizz Air a crescut cu 25% pe pagina în limba spaniolă, iar oficialii se aşteaptă ca rezervările să aibă o tendinţă similară odată cu finalizarea planurilor de călătorie. Oficialul spune că preţul redus oferit de operatorii low-cost este, în general, un factor-cheie care propulsează companiile în topul alegerii microbiştilor. "Turiştii aleg destinaţii spre care pot călători cu tarife scăzute pentru că preferă să-şi cheltuiască veniturile în timpul vacanţei pe toate lucrurile bune pe care le poate oferi România", conchide Carvalho.

Oficialii Blue Air susţin că nu au luat în calcul introducerea de zboruri suplimentare, dar se aşteaptă ca aeronavele care operează aceste destinaţii să aibă un grad de încărcare de 100%. Mirela Tudorache Secan, directorul de marketing al Blue Air, admite că a primit numeroase solicitări ca urmare a "interesului major" al brokerilor de chartere pentru aceste destinaţii. Ea spune că finala Europa League este o oportunitate pentru România şi pentru Bucureşti, în special datorită expunerii media pe care o va avea acest meci de fotbal la nivel european. "Ne aşteptăm ca evenimentul să deschidă graniţele pentru cei care se întorc în România, iar pentru a crea o ofertă sustenabilă de turism soluţia e menţinerea transportului aerian low-cost către România", declară şi oficialii Wizz Air. Chiar dacă vorbim doar de câteva zile în care turiştii străini vor fi prezenţi în capitală, toţi operatorii mizează pe creşteri importante, ca urmare a celui mai important eveniment anunţat pentru acest an pentru aviaţia românească.

Vicepreşedintele Asociaţiei Transportatorilor în Regim de Taxi şi Închiriere, Cristian Lăzărescu, se aşteaptă la practicarea tarifului maximal, de 3,5 lei per kilometru, de către unii taximetrişti pe durata evenimentului şi estimează încasări cu 50% mai mari faţă de o zi obişnuită. El atrage atenţia asupra numărului mic de taximetre care deservesc Aeroportul Internaţional Henri Coandă, punctul principal de intrare a suporterilor în ţară, dat fiind că circa 300 de maşini operează la Otopeni. "Cu o floare nu se face primăvară", rezumă Lăzărescu impactul meciului asupra veniturilor fiecărui taximetrist, oarecum sceptic la felul în care va impresiona România zecile de mii de vizitatori.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/finala-europa-league-afacerea-9594000
9594000
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.