FURNIZORII DE EXPERIENTE
Ceea ce experimenteaza sau dezvolta acum retailerii romani de electronice, electrocasnice si, mai nou, IT&C sunt de fapt modele verificate de marile companii din Europa de Vest sau SUA.
MODELE: Media Markt, Saturn, FNAC sau Best Buy sunt nume care au fost traduse in business-ul romanesc in branduri precum Media Galaxy (Altex), Domo, Flanco World sau Diverta.
EXPERIENTA TOTALA: Regula numarul unu: atragerea unui numar cat mai mare de clienti, deci - automat - maximizarea volumului de vanzari. Pretul nu a fost intotdeauna singurul argument al gigantilor amintiti. Dincolo de raportul calitate pret, antreprenorii/managerii acestor retele au pus accentul pe ceea ce analistii numesc "experienta totala a clientului". Un studiu al firmei de consultanta Roland Berger arata ca retailerii sunt tot mai putin niste vanzatori de "cutii", transformandu-se in furnizori de experiente de cumparare pentru clienti.
DINCOLO DE SHOPPING: Mediul optim pentru a oferi aceste experiente nu poate fi clasicul magazin de 100 mp ticsit cu produse, ci o hala de mii de metri patrati suficient de incapatoare pentru a oferi si putin spectacol. Un spectacol care ii permite clientului sa fie un actor activ: mai exact sa admire produsele, sa le atinga si sa le foloseasca in magazin.
CAUZE SI EFECTE: De ce ar fi mai convingator pentru client un spatiu de 3.000 mp decat unul de 300 mp ? In fond, produsele vandute sunt aceleasi. Raspunsul il ofera acelasi studiu al Roland Berger. Majoritatea produselor pentru camin sau birou pe care le vand retailerii au ajuns la un grad de complexitate destul de ridicat, incat simpla lor contemplare nu mai este suficient de convingatoare pentru a determina decizia cumpararii. Produsele trebuie vazute la lucru, eventual testate in magazin.
MODELUL SONY: Conform Roland Berger, una dintre companiile care ofera clientilor o "experienta directa asupra produsului" este Sony. Concret, vanzatorii companiei le permit celor care intra in magazin sa aiba un contact direct cu produsele expuse. De exemplu, cei interesati, sa spunem, de o camera video sunt invitati sa faca un filmulet, pe care sa il monteze cu ajutorul unui program special pe un PC, pentru ca apoi sa fie proiectat pe un perete cu ajutorul unui proiector. O asemenea experienta are sanse mai mari sa transforme vizitatorul magazinului in cumparator decat simpla expunere a produselor in raft.
DIVERSITATE: Un alt avantaj deriva din multitudinea categoriilor de produse si varietatea fiecarei game in parte. Diversitatea transmite clientului senzatia ca are de unde alege si, prin comparatie, preturile i se par acceptabile (unele mai mult decat celelalte).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro