Rolul beneficiilor în ecuaţia pachetului salarial
55.000 de comercianţi afiliaţi la reţea, 20.000 de angajatori care apelează la produsele companiei, milioane de beneficiari ai produselor Up – sunt cifrele care creionează „portretul” emitentului de tichete Up România. Într-o lume în care motivarea angajaţilor este mai dificilă ca oricând, beneficiile extrasalariale cântăresc tot mai greu, deopotrivă în procesul de recrutare, dar şi de reţinere a talentelor. Care este strategia pe care mizează compania, într-o lume în care tehnologia, preferinţele, totul se schimbă într-un ritm rapid şi există mereu presiunea de a rămâne relevanţi şi competitivi, povesteşte Elena Pap, CEO al Up România şi Director Regional Up Group pentru România, Moldova, Grecia şi Bulgaria.
Bonurile de masă şi primele în bani sunt cele mai dorite beneficii extrasalariale, după cum arată mai multe studii care s-au „aplecat” asupra subiectului. Up România are în portofoliu instrumente de motivare pentru peste 20.000 de angajatori din România. Ceea ce se traduce în peste 1.300.000 de beneficiari ai produselor - fie cardul de masă Up Dejun, cardul Up Cadou sau Up Vacanţă. La aceştia se mai adaugă peste 850.000 de beneficiari de produse sociale. „În acest moment, avem peste 55.000 de comercianţi care fac parte din reţeaua noastră de afiliaţi şi unde cei care ne utilizează produsele le pot folosi”, detaliază Elena Pap. Ea a devenit director general Up România în 2005, iar din 2019 cumulează această funcţie cu poziţia de director regional în Europa de Sud-Est, fiind responsabilă de operaţiunile regionale în cadrul Grupului Up, pentru România, Bulgaria, Moldova şi Grecia. De-a lungul anilor, povesteşte ea, au fost mai multe momente cheie în dezvoltarea afacerii şi menţionează lansarea platformei Up Achiziţii (2016), aplicaţia Up Mobil (2019) şi lansarea platformei Up MultiBeneficii (2021).
În opinia sa, piaţa beneficiilor extrasalariale s-a schimbat considerabil în ultimul deceniu. În trecut, un salariu competitiv era principalul factor în atragerea şi reţinerea talentelor. Astăzi, angajaţii nu mai caută doar un venit lunar, ci îşi doresc să se simtă valorizaţi şi implicaţi în organizaţie. Îşi doresc să fie motivaţi conform propriilor nevoi. Astfel, beneficiile extrasalariale devin tot mai importante în procesul de recrutare şi reţinere a talentelor. „Şi aici vorbim de programe de recunoaştere a performanţei, dezvoltare profesională, flexibilitate în programul de lucru, abonamente private de sănătate şi fitness, asistenţă în îngrijirea copiilor sau a persoanelor în vârstă, precum şi alte beneficii care să sprijine bunăstarea şi echilibrul vieţii profesionale şi personale. Flexibilitatea este cuvântul care defineşte astăzi această direcţie a beneficiilor extrasalariale. Angajaţii vor buget flexibil pentru acestea, buget pe care să îl aloce în funcţie de nevoile şi interesele lor.”
O abordare feminină a leadership-ului. „Cred că un lider feminin este adesea impulsionat de o dorinţă puternică de a aduce schimbări pozitive şi de a promova incluziunea în organizaţie şi în comunitatea sa. Consider că empatia este una dintre calităţile distincte ale unui lider feminin, iar acest lucru îi permite să înţeleagă şi să se conecteze mai bine cu nevoile membrilor echipei şi ale celor din business, deopotrivă. Mai mult decât atât, ea va şti întotdeauna să-şi articuleze foarte bine viziunea, să-i motiveze şi să-i inspire pe cei din jur”, consideră Elena Pap. În opinia sa, o femeie lider are capacitatea de a asculta activ şi un talent înnăscut în a construi relaţii solide. Iar abordarea feminină a leadershipului aduce adesea o perspectivă integratoare, care valorizează colaborarea, diversitatea şi echitatea în abordarea problemelor. „Sunt atuuri extrem de valoroase într-un mediu de afaceri în continuă schimbare şi în promovarea unei culturi organizaţionale sănătoase şi progresive”, punctează executivul.
În ultimele decenii prezenţa doamnelor în funcţii de conducere este tot mai vizibilă, observă Elena Pap, fiind tot mai mai multe femei care ocupă poziţii de top management şi au un rol influent în deciziile strategice într-o mulţime de sectoare şi industrii. Această schimbare arată o recunoaştere crescută a valorii şi a potenţialului liderilor feminini în cadrul organizaţiilor. Însă, deşi discrepanţele şi stereotipurile de gen s-au mai diminuat, încă este mult de lucru în ceea ce priveşte crearea cadrului în care oamenii să aibă oportunităţi egale de avansare şi succes, fără a se ţine cont că sunt femei sau bărbaţi. „În ceea ce mă priveşte, în 2019, am fost prima femeie cu atribuţii de director al unei filiale din cadrul grupului. Totodată, am intrat în calitate de membru în Comitetul Executiv al grupului Up. În luna septembrie a aceluiaşi an am preluat şi conducerea operaţiunilor pentru Republica Moldova, Bulgaria, Serbia şi Grecia. Eu nu am simţit impedimente pentru că eram femeie deoarece este o normalitate ca femeile să fie în poziţii de decizie în ţări din grup precum Franţa, Spania, Italia sau alte ţări occidentale, ceea ce pentru mine a constituit un avantaj”, evaluează Elena Pap.
În trecut, un salariu competitiv era principalul factor în atragerea şi reţinerea talentelor. Astăzi, angajaţii nu mai caută doar un venit lunar, ci îşi doresc să se simtă valorizaţi şi implicaţi în organizaţie. Îşi doresc să fie motivaţi, conform propriilor nevoi. Astfel, beneficiile extrasalariale devin tot mai importante în procesul de recrutare şi reţinere a talentelor.
Elena Pap, CEO al Up România şi Director Regional Up Group pentru România, Moldova, Grecia şi Bulgaria
Cât priveşte stilul său de management, se descrie drept un lider căruia îi pasă într-o manieră autentică de oamenii din echipa sa. Crede că atât timp cât oamenii cu care lucrezi sunt bine şi afacerea este într-o zonă de evoluţie. „Stilul meu de management, aş spune că este construit pe trei piloni esenţiali, şi mă refer aici la transparenţă, comunicare deschisă şi responsabilitate. Sunt un om care încurajează inovaţia, colaborarea şi dezvoltarea personală a fiecărui membru al echipei. Suntem într-o industrie care se focusează pe bunăstarea angajaţilor din România, iar această grijă trebuie să se regăsească şi în ceea ce facem noi, la Up România, în interiorul companiei. Pentru mine, integritatea şi respectul sunt principii esenţiale pe care le aplic în fiecare aspect al activităţii mele. Sigur că fiind la bază un om al cifrelor, focusul meu este întotdeauna şi pe rezultate şi este firesc să fie aşa”, subliniază Elena Pap.
În copilărie, visa să fie profesor, dar nu a îmbrăţişat această profesie. Sunt însă puncte comune între profilul unui lider şi cel al unui profesor. Trecerea de la omul de cifre la poziţia de lider cu normă întreagă au determinat-o să se dezvolte, să înveţe continuu, pentru ca ulterior să-şi exercite abilităţile de facilitator de cunoştinţe. Contactul cu oameni cu competenţe diferite, din domenii şi uneori chiar culturi diferite, nevoia de a înţelege, de a se implica pentru a avea rezultate cât mai bune şi în scurt timp, sunt câteva dintre similarităţile unui lider cu un cadru didactic. „Este esenţial ca acesta să se adapteze, să se reinventeze, să aibă acces la cunoştinţe, oameni, tool-uri moderne updatate fiecărei etape de dezvoltare din evoluţia companiei, astfel încât prin efort comun să fie atins obiectivul stabilit”, consideră reprezentanta Up România. Tot ea adaugă că liderul este cel care iniţiază, îndrumă, ghidează, susţine prin acţiuni de mentorat şi prin ceea ce este necesar pentru ca echipa care îl reprezintă să fie şi să devină cea mai bună versiune de la o perioadă la alta. La fel ca un profesor, un lider uneşte, face echipă, creează atmosfera propice unui mediu în care oamenii funcţionează bine împreună, se dezvoltă, construiesc şi obţin rezultate care să le facă cinste şi care să îi propulseze la următorul nivel, la o etapă superioară şi firească progresului şi performanţei.
Elena Pap crede că fiecare etapă a carierei sale a fost importantă în felul ei. A pus întotdeauna preţ pe fiecare pas făcut şi pe fiecare experienţă acumulată, astfel încât a putut creşte şi evolua profesional. „Am avut privilegiul să învăţ lucruri noi şi să-mi dezvolt abilităţi în diferite domenii şi toate au contribuit semnificativ la parcursul meu profesional. Însă, dincolo de toate aceste lucruri, întotdeauna mi-am ascultat intuiţia şi nu m-am lăsat intimidată de provocări sau obstacole.”
Pe de altă parte, de-a lungul carierei a întâlnit şi momente dificile, iar Elena Pap evaluează că acestea au fost adesea legate de provocările şi schimbările din mediul de afaceri, care pot fi uneori imprevizibile şi dificil de anticipat. „Sigur că în astfel de situaţii eşti pus în faţa unor decizii grele şi a unor situaţii care au nevoie o gestionare delicată şi rapidă. Cu toate acestea, am învăţat că în fiecare provocare există şi o oportunitate de creştere, de învăţare. În loc să mă las descurajată de dificultăţile pe care le-am întâlnit, am ales să le privesc ca pe nişte lecţii de viaţă şi să le transform în stimuli pentru evoluţia mea personală şi profesională.” De-a lungul timpului, spune reprezentanta Up România, a învăţat să se bazeze întotdeauna pe calmul şi determinarea sa interioară. A înţeles că este foarte important să rămână concentrată şi echilibrată în momentele critice pentru a putea lua decizii înţelepte şi foarte bine fundamentate.
În schimb, unul dintre cele mai frumoase momente din cariera sa, despre care îşi aminteşte cu emoţie, a fost cel în care a aflat că va prelua funcţia de director general. Povesteşte că era la început de iunie şi tocmai ieşise împreună cu Ivon
Legrand, preşedintele grupului, dintr-o întâlnire de lucru extinsă, iar la final i-a cerut să rămână pentru că îşi dorea să discute separat. Nu ştia la ce să se aştepte, se întreba dacă nu cumva făcuse ceva greşit. Aştepta să vădă despre ce este vorba şi dintr-o dată Ivon Legrand i-a spus că a găsit noul director general al Up România şi că îl şi cunoaşte. „«Ce bine!», mi-am spus eu, dacă este o persoană pe care o cunosc, atunci vom reuşi să ne aliniem şi mai repede. Am fost curioasă să aflu cine este această persoană şi, după câteva secunde de linişte, mi-a spus: Eşti chiar tu. Nu îmi venea să cred, nu ştiam cum să reacţionez. Îl priveam şi vedeam acea privire blândă şi caldă care îmi oferise o şansă extraordinară cu o încredere deplină. Este un moment foarte viu în amintirile mele şi la care mă reîntorc de fiecare dată cu bucurie”, rememorează Elena Pap.
Elemente de strategie. Din 2019, Elena Pap a preluat poziţia de director regional în Europa de Sud-Est. Ea povesteşte diferenţele şi asemănările pe care le percepe între România şi Grecia, Bulgaria, Republica Moldova. În ceea ce priveşte asemănările, cultura şi mentalitatea populaţiei sunt adesea caracterizate de valori şi tradiţii împărtăşite. O diferenţă între aceste ţări vizează nivelul dezvoltării economice, indică executivul. Grecia este o ţară cu o economie dezvoltată, care se bazează puternic pe turism, Bulgaria are o industrie energetică şi agricolă dezvoltată, iar Republica Moldova are o economie mai diversificată, cu accent pe agricultură şi industria alimentară.
Pentru România, un punct forte în ultimii ani îl constituie creşterea investiţiilor străine şi dezvoltarea unei pieţe de afaceri competitive. În schimb, Grecia a trecut prin crize economice şi reforme, iar Bulgaria şi Republica Moldova se confruntă cu provocări legate de birocraţie excesivă. Alte diferenţe sunt legate de cadrul legislativ, de infrastructură şi de nivelul de integrare europeană.
Într-o lume în care tehnologia, preferinţele, totul se schimbă într-un ritm rapid, există mereu presiunea de a rămâne relevanţi şi competitivi, iar soluţia este echilibrul de a lua decizii informate şi rapide.
Elena Pap, CEO al Up România şi Director Regional Up Group pentru România, Moldova, Grecia şi Bulgaria
Un pilon cheie în activitatea unei companii este, în opinia executivului Up România, comunicarea. Experienţa proprie i-a arătat că în orice moment, indiferent dacă este o companie mare sau mai mică, dacă este la început sau are vechime în industria în care activează, comunicarea este esenţială, chiar vitală. Este cea care influenţează relaţiile interumane, permite transmiterea clară a obiectivelor şi aşteptărilor, are implicaţii semnificative în creşterea angajamentului, dar şi a siguranţei psihologice a angajaţilor. „Este, cred eu, cea care încurajează deschiderea, colaborarea, multiplicarea ideilor bune, acordarea feedback-ului, influenţează evoluţia, progresul sau, dimpotrivă, stagnarea şi lipsa de performaţă şi de profesionalism”, afirmă Elena Pap. De aceea, punctează ea, în cadrul companiei este practicat un model de comunicare deschisă, în care există transparenţă şi colaborare la toate nivelele organizaţionale. „Consider că scopul nostru este succesul comun, ca echipă, şi acesta se poate realiza înţelegând importanţa unei comunicări eficiente şi eficace, directe, fără constrângeri care ţin de ierarhie”, susţine reprezentanta companiei. Dar este important, completează ea, să existe echilibru, armonie, ştiut fiind faptul că binele comun este superior binelui individual, iar un rezultat bun este un rezultat al unei munci corect făcute şi al unei echipe mature şi sudate.
Pe de altă parte, un alt element important în strategia companiei este responsabilitatea.
„Suntem o companie care promovează ideea de «Mai bine, în fiecare zi». De peste de 20 de ani susţinem îmbunătăţirea calităţii vieţii, rămânând aproape de oameni prin tot ceea ce facem. Pentru că Up nu este doar despre business, ci este despre oameni şi tocmai de aceea ne implicăm şi credem în continuitate, în consecvenţă, în angajamente care nu au termen de valabilitate”, susţine Elena Pap. Între proiectele în care este implicată compania se numără Casa Ronald McDonald din incinta Spitalului Grigore Alexandrescu din Bucureşti. Totodată, de peste 10 ani compania susţine Fundaţia Hospice Casa Speranţei atât prin acţiuni de sponsorizare, cât şi prin diverse iniţiative, în urma cărora fondurile le-au fost redirecţionate. De exemplu, anul trecut şi anul acesta Up România a susţinut publicarea primelor două volume „Poveşti despre speranţă”, semnate de Mihai Mănescu. O altă cauză susţinută din 2017 este Acţiunea de plantare a Pădurii CCIFER. „De exemplu, în 2023, prin proiectul CCIFI Challenge, câştigat de echipa noastră, pădurea CCIFER s-a îmbogăţit cu încă 9.250 salcâmi. Totodată, facem demersuri concrete pentru utilizarea eficientă a resurselor, reducerea emisiilor de carbon, gestionarea responsabilă a deşeurilor, contribuind în acest fel la conservarea mediului înconjurător şi la îmbunătăţirea calităţii vieţii comunităţii”, afirmă executivul.
Cât priveşte planurile de viitor, Elena Pap spune că Up România îşi adaptează permanent oferta nevoilor pieţei, cerinţelor, motiv pentru care compania investeşte în oameni, deopotrivă prin retenţia şi atragerea de noi talente. În plus, ne concentrăm pe dezvoltarea soluţiilor modulare, complet personalizabile pentru a răspunde specificului fiecărei organizaţii client sau partener. „Un astfel de exemplu este platforma Up MultiBeneficii, adaptată integral nevoilor individuale ale fiecărei organizaţii şi profilului angajaţilor săi. Investiţiile noastre vizează în mod special zona de digitalizare (platforme şi aplicaţii de tip self-service, onboarding digital), de utilizare a inteligenţei artificiale (ex. Chatbot-ul Victor) în dezvoltarea unui ecosistem digital centrat pe o experienţă robustă dedicată audienţelor noastre ţintă (angajatori, angajaţi, comercianţi). În plus, susţinem sustenabilitatea şi promovăm un consum responsabil prin investiţii în companii care luptă împotriva risipei alimentare şi prin organizarea de acţiuni şi evenimente eco-friendly, menite să reducă impactul asupra mediului şi să răspundă cerinţelor tot mai mari ale publicului privind serviciile ecologice”, susţine reprezentanta companiei.
Şi inovaţia joacă un rol cheie în activitatea companiei, de aceea focusul cade pe dezvoltarea soluţiilor care să răspundă nevoilor mereu în schimbare ale clienţilor, utilizatorilor şi partenerilor. Suntem conectaţi la cele mai recente tehnologii. „Dezvoltarea şi implementarea unor strategii clare, alocarea resurselor potrivite în fiecare etapă în parte, monitorizarea performanţei, adaptarea la evoluţia pieţei şi la exigenţele clienţilor, continuarea unei culturi a colaborării şi performanţei, toate acestea sunt menite să contribuie la stimularea succesului pe termen lung”, declară Elena Pap.
Pentru că lumea se schimbă cu o viteză din ce în ce mai mare, rapiditatea în luarea deciziilor, capacitatea de a calcula riscurile, pot face diferenţa în a îmbrăţişa sau nu oportunităţile care apar, subliniază executivul. Capacitatea de a lua decizii rapide şi de a evalua riscurile în timp real este esenţială pentru a răspunde la schimbările uneori bruşte de pe piaţă sau la evenimente neprevăzute. Într-o lume în care tehnologia, preferinţele, totul se schimbă într-un ritm rapid, există mereu presiunea de a rămâne relevanţi şi competitivi, iar soluţia este echilibrul de a lua decizii informate şi rapide. „Şi aici, focusul este pe echipa cu care lucrezi, deoarece profesionalismul si expertiza decidenţilor, a oamenilor cheie dintr-o companie pot avea un efect covârşitor. Consultarea cu experţii, analiza riscurilor, dar şi a beneficiilor, precum şi reevaluarea constantă a deciziilor sunt aspecte care trebuie asumate şi care îl vizează exclusiv pe lider, ca decident al companiei. Oricât de rapid a trebuit să mă mobilizez, împreună cu oamenii cu care am simţit că fac echipă, totul a devenit mult mai simplu de gestionat şi soluţionat”, spune reprezentanta companiei.
Cât contează digitalizarea în acest tip de afacere? „Suntem o companie care investeşte constant în tehnologie şi care crede în importanţa digitalizării. Tocmai de aceea, le oferim beneficiarilor o adevărată experienţă în utilizarea aplicaţiei noastre Up Mobil. Lucrurile au devenit mai simple şi mai digitalizate şi pentru clienţii care vor să ne acceseze produsele. De altfel, suntem deschişi la parteneriate strategice cu companii din industrie şi la colaborarea cu start-up-uri tehnologice pentru a accesa cele mai recente tehnologii şi pentru a ne menţine în avangarda inovaţiei. Cred că prin aceste eforturi suntem pregătiţi să ne adaptăm şi să prosperăm în faţa schimbărilor tehnologice şi să ne menţinem competitivitatea pe piaţă”, conchide Elena Pap.
Bio
Cu experienţă în domeniul financiar şi în managementul echipelor, Elena Pap este unul dintre promotorii industriei beneficiilor extrasalariale din România. În 2005, a devenit director general Up România, iar din 2019 cumulează această funcţie cu poziţia de director regional în Europa de Sud-Est. Ea conduce operaţiunile regionale în cadrul Grupului Up, pentru România, Bulgaria, Moldova şi Grecia. În acelaşi timp, este preşedinte în cadrul Asociaţiei Profesionale a Emitenţilor de Tichete (APET).
Scurt dialog
cu Elena Pap – CEO Up România şi Director Regional Up Group pentru ţările România, Moldova, Grecia şi Bulgaria
1. Aveţi un mentor? Cine vă inspiră?
În parcursul meu profesional, am avut norocul să întâlnesc şi să colaborez cu mai mulţi mentori care m-au ghidat şi m-au inspirat în evoluţia mea ca lider. Au fost persoane cu experienţă şi înţelepciune în domeniul meu de activitate sau în alte domenii relevante, care mi-au oferit sfaturi şi îndrumare valoroase în diverse aspecte ale carierei mele. În acelaşi timp, mă inspiră o varietate de lideri şi personalităţi din diferite domenii, care demonstrează excelenţă, integritate şi o pasiune pentru ceea ce fac. O sursă de inspiraţie pentru mine este Ron Kaufman, guru mondial în customer service, un om absolut impresionant, un profesionist desăvârşit, care a dezvoltat conceptul de Careology care înseamnă empatie, claritate şi incluziune, o nouă viziune asupra leadershipului şi a serviciilor.
2. Cum arată o zi obişnuită din viaţa dvs.?
Sunt o persoană matinală, aşa că îmi place să-mi încep ziua devreme, înainte ca agitaţia să se instaleze şi oraşul să prindă viaţă. Această atmosferă de linişte îmi oferă un moment de reflecţie şi bună energie pentru o nouă zi aglomerată. Agenda mea este destul de încărcată, însă îmi place să rămân mereu conectată, să interacţionez cu colegii mei. Mă încarcă pozitiv interacţiunile umane şi în plus, am mereu ocazia să văd perspective noi, idei surprinzătoare. La final de zi, îmi dedic timpul familiei sau activităţilor care mă relaxează. Mă simt cel mai bine când îi am pe cei dragi aproape, când putem petrece timp împreună.
3. Cum menţineţi echilibrul dintre a fi lider şi un membru eficient al echipei?
Pentru mine, echilibrul dintre cele două este un aspect foarte important în ceea ce desfăşor zi de zi. Practic învăţarea continuă şi de-a lungul timpului am înţeles importanţa ascultării active, încurajarea colaborării şi contribuţia tuturor membrilor echipei pentru obiectivul comun, dar şi pentru „mai binele tuturor”. În opinia mea, într-o echipă, indiferent de dimensiunea ei, este important ca liderul să fie un exemplu de urmat, să dea dovadă de consecvenţă, integritate, transparenţă, acesta fiind cel care inspiră încredere şi respect pentru membrii întregii echipe. Consider că puterea aprecierii este extrem de importantă pentru motivarea şi angajamentul oamenilor. Menţinerea unui climat de lucru sănătos, cultivarea încrederii, puterea exemplului, dovada că se poate, participarea activă şi implicarea în echipă pentru a sprijini ori de câte ori este necesar reprezintă o modalitate de păstrare a echilibrului în diferitele ipostaze şi roluri pe care le are un lider în cadrul unei organizaţii.
4. Ce apreciaţi cel mai mult la colaboratori şi care sunt greşelile pe care le consideraţi impardonabile?
Cel mai mult apreciez angajamentul lor faţă de munca pe care o fac şi faţă de echipa Up România. Valorizez sinceritatea şi transparenţa în comunicare, dar şi capacitatea de a lucra în echipă şi de a aduce contribuţii semnificative la obiectivele comune de business. În ceea ce priveşte greşelile pe care le consider impardonabile, cred că lipsa de integritate şi lipsa de responsabilitate sunt lucruri peste care nu pot trece. Consider că orice acţiune care afectează negativ încrederea şi relaţia de colaborare sau care aduce prejudicii echipei sau organizaţiei este de neacceptat. Este important, totodată, să fim asumaţi, să avem responsabilitatea faptelor noastre, este o dovadă de maturitate umană şi profesională.
5. Dacă aţi putea să daţi timpul înapoi, aţi face ceva diferit?
Nu aş putea spune că aş vrea să mă întorc în trecut. Cred că fiecare decizie şi fiecare greşeală pe care le-am făcut în trecut m-au adus în punctul în care sunt astăzi şi m-au ajutat să devin omul şi profesionistul care sunt astăzi. Aşadar, în loc să-mi doresc să schimb trecutul, prefer să mă concentrez pe ceea ce pot face în prezent pentru a influenţa pozitiv viitorul.
6. Cât de mult călătoriţi? Aveţi un hobby?
Călătoresc destul de des, atât în scopuri de afaceri, cât şi în interes personal. Călătoriile sunt o parte integrantă a responsabilităţilor mele de lider, deoarece implică întâlniri strategice, gestionarea relaţiilor cu clienţii şi partenerii de afaceri, şi nu numai. Aceste călătorii mă expun la o varietate de medii şi culturi, iar acest lucru îmi oferă oportunităţi valoroase de învăţare şi dezvoltare profesională continuă. Îmi place să călătoresc şi în timpul liber, să îmi petrec vacanţele cu familia, să explorăm noi destinaţii şi culturi. De asemenea, obişnuiesc să experimentez mâncăruri locale şi să cunosc oameni noi în timpul călătoriilor mele personale, e un mod bun de a mă deconecta de toată agitaţia cotidiană.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro