Se vor mai inchide centre comerciale? Ce lectii ar trebui sa invete comerciantii din 2009?
Stirea inchiderii Armonia Braila a picat ca un soc pe o piata a retailului obisnuita cu vanzari exceptionale, aproape indiferent de conceptul proiectului sau de concurenta existenta. Au urmat hipermaketurile Pic, intrarea Spar in insolventa si inchiderea hipermarketului Trident din Sibiu. Ce se va intampla in acest an? Aproape toti consultantii de pe segmentul de retail considera ca mai sunt centre comerciale care inregistreaza rezultate slabe si in privinta carora ar putea fi luata decizia de inchidere, acest lucru fiind insa destul de incert acest lucru fiind insa destul de incert acum. "Este greu de spus daca respectivii proprietari vor gasi chiriasi. Probleme ar putea sa apara in special la galeriile comerciale, nu cred ca mall-urile vor ajunge in situatia de a isi inchide portile. Iar in ansamblu, acum sunt semne mai bune decat la inceputul anului trecut, cand era o stare generala de incertitudine si panica", spune Georgiana Andrei, managerul diviziei de retail din cadrul Colliers International.
Ce lectii ar trebui sa invete comerciantii din experienta ultimului an?
Daca altadata era suficient sa deschizi un magazin pentru ca era automat luat cu asalt de clienti, acum lucrurile s-au schimbat dramatic. Sectorul comertului s-a maturizat fortat in ultimul an, spune Dragos Cabat, director general al Financial View. Atat scaderea vanzarilor, cat si situatiile dificile cu care s-au confruntat cei mai multi comercianti de pe piata (mai cu seama cei autohtoni) sunt tot atatea lectii din care retelele de magazine pot trage invataminte. In opinia lui Cabat, comerciantii vor invata sa evalueze mult mai atent fluxurile de numerar, costul banilor si modalitatile de a economisi resursele. "In plus, este de asteptat ca vor invata si sa-si respecte mai mult clientii si sa le inteleaga mai bine nevoile", crede reprezentantul Financial View. Desi clientii au devenit mai sensibili la ofertele promotionale, "criteriul pretului nu este neaparat garantia care sa-i convinga sa cumpere", spune Monica Hodor de la Praktiker Romania. Pretul a capatat mai multa importanta in 2009 fata de anii trecuti, dar nu a fost suficient. "Acest lucru s-a vazut foarte clar in raspunsul primit anul acesta de multe campanii promotionale axate strict pe pret", argumenteaza Hodor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro