UNIVERS'ALL
Omul de afaceri care controleaza grupul GFS, Razvan Petrovici, a declarat pentru BUSINESS Magazin ca s-a confruntat o singura data cu situatia de a renunta la un CEO. Incercand sa aplice reteta de performanta a francezilor de la Carrefour, reteaua de magazine Univers'all, ce a facut parte din GFS, a "furat" de la acestia un manager: Patrick Iffly. Razvan Petrovici mai intai l-a cooptat in conducerea Univers'all, iar in februarie 2004 l-a instalat ca director general. Cu toate acestea, Iffly - unul dintre cei patru directori generali pe care i-a avut cu totul Univers'all in cei patru ani de existenta - si-a dat demisia dupa numai sase luni de la incheierea contractului.
"A fost vorba mai degraba de o nepotrivire de caracter si de diferente culturale majore", explica situatia Petrovici, vorbind de un impas de comunicare care intervenise intre Iffly si actionarii semnificativi ai grupului. De obicei, adauga Petrovici, "am vrut sa armonizez relatia dintre CEO si actionariat. Dar in acest caz s-au ivit divergente". "Am avut, vreme de circa o ora, o discutie foarte civilizata la care au fost prezenti si membrii board-ului, in urma careia am stabilit termenii de despartire."
Petrovici a dorit sa precizeze ca inlaturarea francezului nu a avut de-a face cu performantele profesionale, desi la momentul respectiv, in august 2004, spunea ca rezultatele dupa cele sase luni de prezenta a lui Iffly la conducerea companiei sunt in neconcordanta cu obiectivele asumate in februarie, la semnarea contractului, in ciuda unei cresteri a vanzarilor de aproape 50% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Petrovici nu a dorit sa ofere niciun detaliu referitor la pachetul compensatoriu stipulat in contractul francezului.
Omul de afaceri comenteaza insa ca, in opinia lui, cointeresarea managerilor in afacere este cea mai buna reteta pentru implicarea acestora in soarta companiei. "Cea mai buna formula este ca ei sa fie rasplatiti cu un pachet de actiuni in functie de performante." In cazul lui Iffly pare sa fi functionat insa intr-o anumita masura nesansa. Petrovici a mai declarat, intr-o discutie anterioara cu BUSINESS Magazin, ca problemele cele mai mari, care au dus in cele din urma la inchiderea Univers'all, anul trecut, nu au fost nici directorii generali care s-au perindat la conducerea retelei si nici managementul terminal (directorii de magazin). "Managementul de centrala, acolo e problema: la achizitii, la centrala, la monitorizare de resurse, la trezorerie, la fluxul de informatii, la vanzari, la productie..."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro