Audienta presei scrise

Postat la 14 aprilie 2006 2 afişări

Cea de-a noua livrare SNA (Studiul National de Audienta) nu aduce schimbari majore in audienta publicatiilor romanesti. Singurul segment al presei scrise pe care s-au produs modificari semnificative este cel al cotidienelor centrale

Cea de-a noua livrare SNA (Studiul National de Audienta) nu aduce schimbari majore in audienta publicatiilor romanesti. Singurul segment al presei scrise pe care  s-au produs modificari semnificative este cel al cotidienelor centrale care, in perioada iulie 2003 - iulie 2004, au castigat in audienta totala peste 100.000 de cititori fata de perioada iulie 2002 - iulie 2003.

Cele mai recente livrari SNA releva ca, in ultimul an, din randul cotidienelor centrale, cinci titluri au pierdut din cititori, cea mai dramatica scadere fiind cea inregistrata de National (minus 57.000 de cititori) editat de grupul german WAZ. O data cu relansarea din februarie 2004 si marirea tirajului, cotidianul Jurnalul National al grupului de presa Intact a inregistrat cea mai mare crestere, ajungand la o audienta de 491.000 de cititori pe editie. Cresteri mai putin spectaculoase, dar semnificative, au avut in ultimul an si Ziarul Financiar, Gazeta Sporturilor, Libertatea si Adevarul.

Pe piata ghidurilor TV, Pro TV Magazin ramane cel mai citit titlu, cu o audienta de 1.019.000 cititori (in crestere fata de valul precedent). Pro TV Magazin este si singurul saptamanal din Romania care a depasit un milion de cititori pe editie.

Pe segmentul presei feminine glossy nu au avut loc schimbari semnificative in audiente, nici fata de livrarea anterioara (mai 2003 - mai 2004) si nici fata de audientele inregistrate cu un an in urma. Cu 432.000 de cititori pe editie, Playboy ramane detasat cea mai citita revista glossy masculina (cu o audienta mai mult decat dubla fata de a principalului concurent, FHM - 209.000 de cititori).

Pentru a atrage clientii de publicitate, si editorii de publicatii locale au aratat un mai mare interes fata de informatiile furnizate de SNA. In ultimul an, numarul titlurilor locale care au audienta masurata de SNA a crescut de la 12 la 20, majoritatea acestor publicatii ajungand sa fie lideri pe piata locala unde sunt distribuite, la concurenta chiar cu titlurile centrale. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Audienta presei scrise
/media-marketing/audienta-presei-scrise-1005618
1005618
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.