Concluzii dupa Effie
Daca te pozitionezi cum trebuie, ideea campaniei e buna, bugetele de promovare sunt consistente, iar distributia este excelenta, atunci ai rezultate de marketing care sa-ti permita sa dormi linistit. Dar, mai mult decat orice, esential este sa apari intens pe sticla. Este concluzia care reapare dupa fiecare editie Effie.
Daca te pozitionezi cum trebuie, ideea campaniei e buna, bugetele de promovare sunt consistente, iar distributia este excelenta, atunci ai rezultate de marketing care sa-ti permita sa dormi linistit. Dar, mai mult decat orice, esential este sa apari intens pe sticla. Este concluzia care reapare dupa fiecare editie Effie.
Un portal de afaceri din Japonia scria in februarie anul acesta despre o campanie de publicitate la
Este ceea ce specialistii in marketing si publicitate ar numi "eficienta suta la suta". In
Campaniile la coniacul Unirea, centrate in jurul glumelor facute de amici pe seama personajului Dorel, sau cele cu tenta masculina de la
Iar observatia se poate aplica si in cazul celorlalte campanii premiate sau inscrise in concurs - majoritatea recognoscibile de la televizor. In
"Este si normal sa fie asa", comenteaza Dominic Lyle, general manager al organizatiei The European Association of Communication Agencies (EACA) si membru al juriului Effie din acest an, ale carei premii s-au decernat la sfarsitul lui martie. Observatia lui Dominic Lyle vine in contextul discutiei despre faptul ca la Effie nu s-au regasit campanii centrate pe marketing direct sau marketing viral de exemplu, canale de publicitate in ascensiune in alte tari - dar si premiate la festivalurile de profil.
Canale care in
Pana la urma, indiferent de ce canal de comunicare vorbim, dovezile care certifica rezultatele campaniilor inscrise in concurs trebuie sa arate un singur lucru, continua Lyle. Ca rezultatele se potrivesc cu obiectivele. "
Dincolo de gradul (scazut) de sofisticare a pietei adus in discutie de Lyle, mai este o explicatie a faptului ca televiziunea ajuta cel mai bine la vanzari, implicit la obtinerea unui Effie. "Inca este un un mediu ieftin de comunicare", spunea de curand Maria Tudor, managing director la Zenith Media in cadrul ultimei editii Club BUSINESS Magazin dedicate eficientei in marketing.
Insa, poate ca cel mai important actor al festivalului Effie - care nu s-a regasit pe scena de premiere, nici in lumina bliturilor - este consumatorul insusi. Datele de cercetare existente par sa certifice de ce alcoolul vinde atat de bine: cifrele arata ca romanii cheltuie de doua ori mai multi bani pe bauturi alcoolice si tutun decat pe bunuri casnice si servicii de pilda, spune Euromonitor (acest lucru s-a si reflectat in marii castigatori Effie 2006 si 2005 -
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro