In balanta brandului

Postat la 09 februarie 2006 1 afişăre

Ce cantareste mai greu pentru un brand: un premiu de eficienta (Effie) sau unul de creativitate (Ad’Or)? BUSINESS Magazin a testat, in acest sens, opiniile catorva clienti laureati la Effie: Euroavipo (Unirea), Telemobil (Zapp) si Altex (Teletech) - acesta din urma fiind castigator si la Ad’Or. De notat ca reclamele la Unirea (NextCap) si Zapp (Gavrila & Asociatii), premiate cu aur pentru eficienta la Effie, nu au intrat in competitia pentru creativitate la Ad’Or, agentiile care le semneaza refuzand sa participe.

Ce cantareste mai greu pentru un brand: un premiu de eficienta (Effie) sau unul de creativitate (Ad’Or)? BUSINESS Magazin a testat, in acest sens, opiniile catorva clienti laureati la Effie: Euroavipo (Unirea), Telemobil (Zapp) si Altex (Teletech) - acesta din urma fiind castigator si la Ad’Or. De notat ca reclamele la Unirea (NextCap) si Zapp (Gavrila & Asociatii), premiate cu aur pentru eficienta la Effie, nu au intrat in competitia pentru creativitate la Ad’Or, agentiile care le semneaza refuzand sa participe.

Intrebarile BUSINESS Magazin au fost urmatoarele:

1. Pentru capitalul de imagine al unui brand, ce premiu este mai important: unul de eficienta sau unul de creativitate? 

2. Ce este strategic pentru un client: sa vanda prin reclame creative sau prin reclame "tehnice", cu accent pe preturi scazute, promotii punctuale, facilitati la obtinerea unor credite? 

GABI DARIE, PR MANAGER EUROAVIPO:

1. "In primul rand, competitia in care se castiga premiul trebuie sa fie o competitie reala, desfasurata corect si «nebantuita de fantome». Pornind de la aceasta premisa, a corectitudinii, orice premiu este important. Cum aceasta conditie de baza nu este indeplinita in cazul manifestarii Ad’Or, orice discutie comparativa intre un premiu Ad’Or si unul Effie este complet lipsita de sens." 

2. "Strategic este sa vanda!" 

OVIDIU CAPRITA, BRAND COMMUNICATION MANAGER ZAPP

1. "Daca vorbim despre castigurile aduse «capitalului de imagine», premiul mai important este cel despre care toata lumea afla ca l-ai castigat. Altfel spus, cel castigat la evenimentul care are o reflectare superioara in mass-media." 

2. "Nu se poate face o afirmatie care sa fie general valabila. «Strategica» este orice decizie care este conforma cu o strategie dinainte stabilita. Decizia de a folosi un tip de reclama sau pe celalalt depinde de strategia urmata de catre fiecare." 

RUXANDRA VODA, COMMUNICATION & PR DIRECTOR ALTEX

1. "In momentul in care o companie primeste un premiu, cel mai important lucru este ca premiul sa fie reprezentativ pentru piata pe care activeaza compania si sa fie acordat de o institutie reprezentativa. Un premiu Effie inseamna, de exemplu, nu numai eficienta, dar si creativitate. Un premiu Ad’Or inseamna nu numai creativitate, dar si relevanta pentru piata romaneasca." 

2. "Cred ca nu exista o reteta universala pentru cum este mai strategic sa vinzi. Fiecare companie are propriile obiective de marketing si vanzari, asadar strategii diferite de promovare, pentru care se aplica tactici si moduri de adresare diferite."

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
In balanta brandului
/media-marketing/in-balanta-brandului-976711
976711
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.